SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Ny tjänst som hjälper fler företagare och förändrar branschen

För att öka både lönsamheten och konkurrenskraften ställs idag stora krav på företagare runtom i Sverige att investera i och digitalisera sin kärnverksamhet.
För att hjälpa företag att jobba smartare och ännu mer effektivt tar Telia ett unikt steg i branschen och samlar alla IT- och kommunikationstjänster i ett och samma erbjudande, IT-avdelning som en tjänst.

Fram tills nyligen har det funnits en tydlig och traditionell avgränsning mellan kommunikationstjänster och IT där företagen på egen hand behövt sätta sig in i olika komplexa lösningar, både genom egna resurser och från en rad leverantörer. En vanlig konsekvens kan bli att tjänsterna inte fungerar tillsammans, vilket är avgörande för att vidareutveckla företagets verksamhet.

– Vi vet att många företag behöver växla upp och digitalisera sin verksamhet. Men alla har inte möjlighet att investera i allt eller för den delen i rätt typ av tjänster. Med IT-avdelningen som tjänst skapar vi den helhet som saknats på företagsmarknaden, något som kommer att förändra vår bransch helt framåt, säger Patrik Granström, affärsområdeschef SME på Telia

Med IT-avdelningen som tjänst tar en leverantör ansvar för och hanterar alla tjänster och IT-frågor för företaget. Tjänsten är prenumerationsbaserad och erbjuder ett expertteam som genomför en grundlig analys för att skräddarsy tjänsten utifrån verksamhetens behov. Därefter tar teamet ansvar för och har full koll på IT-miljön dygnet runt. Där ingår också support, konsultation och utbildning som avser hjälpa företagare att frigöra mer tid och skapa effektivare arbetssätt.

– Vi förstår att det lokala bageriets största fokus är att baka bröd, inte investera i dyr teknik eller teknisk kompetens. Med vår nya tjänst så behöver företagen inte längre tumma på det som de älskar att göra och vi fortsätter med det vi kan bäst. Med vår unika lösning kan allt fler hänga med digitalt, säger Patrik Granström.

Här kan du läsa om IT-avdelningen som tjänst: http://telia.se/it-avdelning

Läs också förra årets rapport från Telia och undersökningsföretaget Nepa, som granskade hur redo svenska företag var på att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter.
https://www.telia.se/dam/jcr:ba327f23-38b5-482d-a7e3-41e89f295045/telias_digitala_index.pdf?intcmp=foretag_storre_redo_folder

Irene Krohn
Presschef
irene.krohn@teliacompany.com
0771-77 58 30

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-04-15
Ny era av skärmaskinerSolcellsmätning och framtidens mätverktygHöj ribban med UGIMA®-XSlitsad U-formad genomföringVälj rätt tätningssats för din hydraulcylinder
2024-04-12
Varför långsammare stubbfräsar är bättre Tuffa miljöer kräver tuffa märkningarVikten av rätt montering och kapsling av chipÅtervinn dina använda blybatterierNYHET - Blixtljus 1570884
2024-04-11
Boxon i förarsätet Ständig incidenthante­ring och dåligt samarbete Kvantgenombrott 5G-router med inbyggt SIM-kortTransportfirma leder MC-återförsäljare till Europa
2024-04-10
4 fördelar med Maskinera auktionsförsäljningFördelar och funktioner för det nya vajersystemetSeiferts avfuktareNy STIHL produktions­anläggning i RumänienDåligt förberedda och övermodiga
2024-04-09
Upptäcka blixtsnabbt av­vikelser i era mätresultatTotal kabel- och kabelkedjelösningProblemfria timmar i nya hybridgrävarenLesjöfors först med SBTi-godkända klimatmålNytt från HEIDENHAIN