SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Verizon och Digital Catapult lanserar Retail Accelerator-program med uppslukande 5G-teknologi

Stödjer utvecklingen av uppslukande NextGen-upplevelser med 5G-teknologi och undersöker hur den kan hjälpa stora varumärken som Burberry, Diageo och L’Oréal UK & Ireland att tackla verkliga affärsutmaningar.

Verizon Business har gått samman med Digital Catapult, Storbritanniens ledande innovationscenter för avancerad digital teknologi, och andra ledande branschpartners, för att lansera Verizons 5G-teknologiska Retail Accelerator-program. Det har utformats för att utveckla nästa generations uppslukande detaljhandelsupplevelser.

Initiativet är det första i sitt slag och ska undersöka hur 5G-anpassade lösningar kan hjälpa några av världens ledande varumärken - Burberry, Diageo och L’Oréal UK & Ireland, varav alla ser 5G-implementering som en strategisk möjlighet, att möta verklighetens utmaningar.

Programmet finns nu tillgängligt för startup- och tillväxtföretag som för närvarande arbetar inom detaljhandels-, fördjupnings- eller kundupplevelseområdet och är intresserade av eller redan utvecklar nya banbrytande 5G-tekniklösningar och applikationer. Detta kan inkludera koncept kring upplevelser i och utanför butiker, digital produktvisualisering och virtuella evenemang, såsom modevisningar och produktutställningar.

Antagna sökande kommer att ha tillgång till Verizons 5G-möjligheter, samt Yahoo Ryot XR-produktionsstudion och Verizon 5G Lab, alla placerade i London, för att arbeta med sina konceptbevis. Dessa koncept kommer att presentera i slutet av programperioden.

"Pandemin har belyst den omvandlande inverkan som teknologi kan ha på vår förmåga att anpassa oss till osäkra tider,” säger Tami Erwin, CEO för Verizon Business. ”Ju snabbare människor kan integrera teknologi i sin organisation, desto lättare kommer deras verksamhet att kunna anpassa sig till nya trender. Verizon 5G Immersive Retail Accelerator-programmet omfamnar kraften i 5G och utlovar en förändring av kundupplevelsen genom en rad innovativa teknologier, inklusive uppslukande upplevelser, artificiell intelligens och maskininlärning.”

Geraldina Iraheta, Chief Commercial Officer på Digital Catapult, säger: ”Nu, mer än någonsin, tittar detaljhandelsföretag på hur ny teknik kan hjälpa dem att attrahera kunder och hitta nya sätt att förbättra kundupplevelsen, samt stödja sina varumärken i framtiden. Vi är glada över att samarbeta med Verizon för att se vilka innovativa idéer denna Retail Accelerator kan generera, samtidigt som vi tillför Digital Catapults djupa tekniska 5G-kunskaper och vårt omfattande nätverk i Storbritanniens livliga start-up-community i detta nya projekt. ”

Partnercitat:

Mark McClennon, Global Chief Information Officer på Burberry, säger: ”Digital innovation är en hörnsten i vår strategi som gör det möjligt för oss att skapa uppslukande online-upplevelser som gläder och inspirerar våra kunder över hela världen. Vi är glada över att samarbeta med Verizon och Digital Catapult - två ledande företag som förkroppsligar våra värderingar om kreativitet och framåtblickande - för att frambringa nästa våg av digital innovation via Retail Accelerator-programmet.”

Benni Lickfett, Global Head of Digital Innovation på Diageo, säger: "Vi undersöker ständigt hur nya tekniker kan möjliggöra meningsfullare upplevelser för våra konsumenter och acceleratorprogrammet för detaljhandeln är ett utmärkt sätt att samarbeta med ledande teknikpionjärer för att göra just detta."

Mark Apter, L’Oréal UK & Ireland, säger: ”Att skapa innovativa sätt att engagera oss i våra kunder är alltid en prioritet för oss. 5G kan hjälpa oss att hålla vår publik uppkopplad och engagerad. Vi har redan sett möjligheterna med olika teknologier, såsom virtuella make-up-tjänster, så jag ser fram emot att se vilka nya idéer som finns där ute, som kan testa gränserna för uppkopplade upplevelser.”

Mer information om Verizons 5G-arbete finns här.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
För mer information:
Björn Dahlgren, PR för Verizon Business i Sverige via Northern Link PR
+46 76 160 37 60
bjorn@nlpr.se
Kontaktinformation

Northern Link PR i Sverige AB

Postadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Besöksadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Region
Stockholm
Stockholms län
Sverige
Organisationsnummer:
556834-7198
Grundat: Ej angivet
Anställda: Ej angivet
Välkommen till Northern Link PR.

Vi hjälper företag med nordiska ambitioner.
När det gäller PR och kommunikation, strävar Northern Link PR att vara det bästa valet för företag med svensk eller helt nordiska ambitioner.

Vi ser vikten av meddelanden, strategi och taktik som är nära i linje med dina affärsmål. Därför har vi etablerat kompetens inom en rad tjänster som kan utvecklas och anpassas beroende på din unika situation.

Välkommen att kontakta oss.

Kontakter

Henrik Aare
Kontaktperson
070-598 22 82

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-04-15
Ny era av skärmaskinerSolcellsmätning och framtidens mätverktygHöj ribban med UGIMA®-XSlitsad U-formad genomföringVälj rätt tätningssats för din hydraulcylinder
2024-04-12
Varför långsammare stubbfräsar är bättre Tuffa miljöer kräver tuffa märkningarVikten av rätt montering och kapsling av chipÅtervinn dina använda blybatterierNYHET - Blixtljus 1570884
2024-04-11
Boxon i förarsätet Ständig incidenthante­ring och dåligt samarbete Kvantgenombrott 5G-router med inbyggt SIM-kortTransportfirma leder MC-återförsäljare till Europa
2024-04-10
4 fördelar med Maskinera auktionsförsäljningFördelar och funktioner för det nya vajersystemetSeiferts avfuktareNy STIHL produktions­anläggning i RumänienDåligt förberedda och övermodiga
2024-04-09
Upptäcka blixtsnabbt av­vikelser i era mätresultatTotal kabel- och kabelkedjelösningProblemfria timmar i nya hybridgrävarenLesjöfors först med SBTi-godkända klimatmålNytt från HEIDENHAIN