SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

ABB påskyndar fjärrupp­koppling för kundsupport under COVID-19-krisen

Företaget påskyndar utrullning och åtkomst till verktyg för fjärrservice och digitala lösningar för kritiska industrier
”Under COVID-19-krisen måste regeringar och företag göra svåra val och balansera människors säkerhet med ekonomisk försörjning. ABB har åtagit sig att stödja båda - skydda människor och samtidigt hjälpa företag att hålla sig verksamma under dessa utmanande tider”, säger Peter Terwiesch, global affärsområdeschef för ABB Industrial Automation.

”Fjärrservice och digitala lösningar kan bidra till att skydda människor, produktion och kritiska försörjningskedjor samtidigt som vår ekonomiska balans bevaras.“

Eftersom företag nu tvingas begränsa fysisk närvaro på kontor och industrier återstår behovet av att säkerställa att utrustningen fortsätter att fungera i verksamheter inom energi-, process-, hybrid- och maritim industri, säkra upp livsmedelstillverkning, kraftproduktion, vattenproduktion och avloppshantering, mjukpappersproduktion, datacenter och transport av varor.

ABB samarbetar med kunder för att säkerställa driftsinformation till fältoperatörer och servicetekniker som inte kan vara på plats just nu, genom att leverera kontrollrumsinformation i realtid, driftsinformation, processdata och viktiga prestandaindikatorer för anläggningen till användare som måste arbeta hemifrån.

För att säkerställa kontinuerlig drift kan kunderna få tillgång till ett antal av ABB:s lösningar via nätet, till exempel fjärrövervakning av kritisk utrustning, underhållsstöd med hjälp av augmented reality, onlineverktyg för utbildning och reservdelar och självdiagnostik som minimerar risken för utrustning, processer och säkerhet.

Många av dessa tjänster levereras till kunder genom ABB Ability Collaborative Operations, en uppsättning med digitalt aktiverade lösningar och tjänster, och dess nätverk av Collaborative Operation Centers lokaliserade runt om i världen. Med 24/7-åtkomst använder ABB:s domän- och dataexperter digital teknik för att hjälpa kunderna att övervaka tillgångar, processer och risker, att gemensamt härleda insikter från data, föreslå mildrande åtgärder, och tillhandahålla kritisk fjärrhjälp för att hjälpa kunder att hålla produktionen igång.

Terwiesch fortsätter: "Vi har åtagit oss att stödja våra kunder så att deras verksamhet kan driva sin verksamhet på ett säkert sätt och fortsätta som vanligt för att hålla människor uppkopplade och hjälpa oss alla att rida ut denna storm tillsammans."

Om du har ett behov av att säkerställa kontinuitet och produktivitet kan ABB hjälpa till. Besök https://new.abb.com/process-automation/collaborative-operations

För mer information kontakta:
ABB Sverige
Christine Gunnarsson, presschef
021-32 32 32
press@se.abb.com

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-04-15
Ny era av skärmaskinerSolcellsmätning och framtidens mätverktygHöj ribban med UGIMA®-XSlitsad U-formad genomföringVälj rätt tätningssats för din hydraulcylinder
2024-04-12
Varför långsammare stubbfräsar är bättre Tuffa miljöer kräver tuffa märkningarVikten av rätt montering och kapsling av chipÅtervinn dina använda blybatterierNYHET - Blixtljus 1570884
2024-04-11
Boxon i förarsätet Ständig incidenthante­ring och dåligt samarbete Kvantgenombrott 5G-router med inbyggt SIM-kortTransportfirma leder MC-återförsäljare till Europa
2024-04-10
4 fördelar med Maskinera auktionsförsäljningFördelar och funktioner för det nya vajersystemetSeiferts avfuktareNy STIHL produktions­anläggning i RumänienDåligt förberedda och övermodiga
2024-04-09
Upptäcka blixtsnabbt av­vikelser i era mätresultatTotal kabel- och kabelkedjelösningProblemfria timmar i nya hybridgrävarenLesjöfors först med SBTi-godkända klimatmålNytt från HEIDENHAIN