TORSDAG 21 MARS 2019

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Arval: Stark organisk tillväxt 2018

Arvals lösningar inom fullserviceleasing erbjuds i 29 länder av ca 7000 anställda.
Under förra året ökade Arvals leasade fordonsflotta med 8,2 % och uppnådde 1 193 910 fordon. Antalet fordon som beställdes ökade med 9 % vilket motsvarar totalt 353 302 fordon. Antalet bilar som såldes till kunden efter avslutad kontraktstid slutade på 254 207 stycken, vilket är likvärdigt med 2017.

De fyra viktigaste geografiska områdena påvisade fantastiska tillväxtsiffror: Frankrike (5 %), England (5 %) Spanien (19 %) och Italien (8 %), men även med tvåsiffrig procenttillväxt i flera andra länder, såsom i Beneluxländerna (12 %), Sydeuropa (16 %), Centraleuropa (14 %) och Norden (25 %).

Förra året växte Arval över alla kundområden som riktar sig mot företag, med 4 % inom företags- och myndighetssegmenten och 17 % bland små och medelstora företag. Arvals internationella kunder stod för en organisk tillväxt på över 7 % och representerar nu mer än 25 % av den totala verksamheten. Under 2018 har Arval framgångsrikt introducerat sina erbjudanden för privatpersoner i hela Europa och fordonsflottan för privatleasing ökade med 45 % mellan 2017 och 2018. I Nederländerna har Arval lanserat en bilhandel online, där privatpersoner själva kan välja den bil som bäst uppfyller deras behov och kan leasa den med ett smidigt servicepaket där allt ingår. Målsättningen är att introducera denna nya kvalitativa kundupplevelse i flera andra europeiska länder under 2019.

En översikt av de kommersiella lösningar som Arval lanserade under 2018:

Hängivna till att vara en innovatör inom branschen lanserade Arval flera nya erbjudanden under 2018

• “SMaRT”: Arval har utvecklat en innovativ metod som kallas SMaRT – Sustainable Mobility and Responsibility Targets. I relation till den tydliga stegringen mot grönare mobilitet i många europeiska länder kommer denna nya metod i fem faser att användas för att hjälpa kunder definiera och implementera sin strategi för energiövergången. SMaRT-metodiken är designad för att tillfredsställa kundens föränderliga behov för att bygga deras strategier för energiövergången och hjälpa vagnparkschefer genom deras utförande och uppföljning. Detta tillvägagångssätt är en del av Arvals löfte om att leverera objektiv och värdeskapande expertis till sina kunder i en tid där arbetet mot en grönare vagnpark är som viktigast.

• “Arvals Electric Vehicle Offer”: Tack vare strategiska samarbeten med flera OEMs, elleverantörer samt laddningsinfrastrukturs- och tjänsteleverantörer, täcker Arvals Electric Vehicle-erbjudande hela ekosystemet för elfordon, inklusive installation för hem- och arbetsplatsladdning, integrerade betalningslösningar (med automatisk återbäring för laddning hemma) och Electric Vehicle-digitaltjänster (spårning av elkonsumtion och platsen för din laddningspunkt). Baserat på attraktiv prissättning omfattar det även försöksperioder och tilläggstjänster, inklusive ett tillvalsalternativ för bensin/ dieselfordon under kortare tidsperioder, som t ex semestrar. Erbjudandet finns idag tillgängligt i 12 olika länder, inklusive Frankrike, Storbritannien, Belgien, Norge, Nederländerna och Tyskland och introduceras nu på flera EV-mogna marknader.

• “Arval For Me”: Via denna digitala lösning erbjuds privatpersoner tillgång till dess ”know-how”, utökade mervärdestjänster och nätverk. Arval For Me-erbjudandet ger dess medlemmar full tillgång till ett unikt tjänstesortiment inklusive underhåll och reparationer (kaross, däck, vindrutor mm) så väl som direkt länkade mobilitetstjänster (ersättningsbil, upphämtning dörr-till-dörr och bärgning.). Denna plattform finns idag tillgänglig i Italien och Spanien med runt 12 000 medlemmar.

Tillväxtmöjligheter för 2019
Arvals strategi för de kommande åren handlar om ytterligare tillväxt, främjad av ytterligare innovationer och digitala lösningar för att kunna erbjuda ett ännu bredare utbud av mobilitetstjänster till sina nuvarande och framtida kunder. Arval har nyligen lanserat sin nya personalvärdeproposition för att stödja vikten av att bemyndiga medarbetare att driva denna strategi och leverera enastående service och branschexpertis till dess kunder och förare.

My Arval-plattformen gör det möjligt för kunder och förare att interagera, samt att få skräddarsydd och proaktiv information och service, när och varhelst de behöver det.

Tack vare den solida erfarenhet av fullserviceleasing och omfattande data som Arval har samlat på sig, över hela livscykeln för sina fordon, har Arval stora möjligheter att ständigt förbättra sina kund- och förarupplevelser, samt öka mervärdet när det gäller rådgivning. Ett förbättrat och fullt utnyttjande av dessa data kommer att göra det möjligt för Arval och dess samarbetspartners att fortsätta att ligga i framkant och kunna erbjuda såväl befintliga som framtida kunder de allra bästa råden, tjänsterna och innovationerna, bland annat inom områden som grön och alternativ mobilitet.

På HR-området har Arval just implementerat sitt nya arbetsgivarlöfte - “A place for people in action” – som vilar i en hängivenhet mot att erbjuda medarbetarna de resurser som krävs för att frambringa nya idéer, leverera prestationer och växa.

Alain Van Groenendael, CEO, Arval, konstaterar: “Eftersom vårt unika spektrum av högt värderade tjänster möter de positiva marknadstrenderna är vi övertygade om att vi kommer att uppnå en betydande tillväxt även under 2019. Våra team är engagerade i alla länder och segment och att kunna uppnå 9 % tillväxt för nästa år verkar vara inom räckhåll. Vårt integrerade erbjudande, våra starka tillgångar och vårt fokus på data och digitala lösningar gör att vi lättare kan möta våra kunders mobilitetsutmaningar, samt att ta vårt ansvar för att bekämpa klimatförändringar”.

Sébastien Valy, General Manager, Arval Sverige: ”2019 har varit ett fantastiskt år för Arval i Sverige. Vi nådde milstolpen på 5 000 bilar vilket är en tydlig positiv prestation och som gör att vi kan påvisa över 19 % tillväxt för den finansierade fordonsflottan, vilket belyser styrkan i vår affärsmodell och hos våra team. Denna expansion har möjliggjorts helt tack vare våra kunders lojalitet. Våra intentioner inför 2020 är desamma som tidigare - att fortsätta uppnå högsta möjliga kvalitetsstandard och hålla vår tillväxttakt. Det kommande året blir samtidigt viktigt när det kommer till att introducera nya digitala och hållbara produkter på marknaden. Den här sista punkten är en del av Arvals mångåriga program för energiövergången och har redan uppnått slagkraftiga resultat - ARVAL är idag den fjärde största köparen i Sverige av elektrifierade fordon. Fler än 1 av 4 bilar som köptes år 2018 var elektrifierade”.

Kontakter

Arval
Frank Svenhard, Försäljningsdirektör, frank.svenhard@arval.se - 08 - 799 88 90

Northern Link PR
Björn Dahlgren, Northern Link, PR-kontakt för Arval, bjorn@nlpr.se - 076 - 160 37 60

Om Arval:
Arval grundades 1989 och ägs av BNP Paribas. Företaget specialiserar sig på fullserviceleasing och erbjuder internationella företag, små- och medelstora företag samt yrkesverksamma skräddarsydda lösningar som optimerar de anställdas mobilitet. Arval eliminerar även de risker som är förknippade med vagnparksförvaltning. Nyligen utökade Arval sitt kundsegment till privata kunder. Expertrådgivning och högkvalitativ service, grundstenarna i Arvals kundlöfte, infrias av ca 7000 anställda i 29 länder och företagets totala vagnpark består av 1 193 910 fordon världen över (december 2018).

Arval är en av grundarna och medlem i Element-Arval Global Alliance, den längsta stående strategiska alliansen inom vagnparkshanteringsindustrin och är världsledande inom vagnparkshantering med tre miljoner fordon i 50 länder. Inom BNP Paribas tillhör Arval Retail Bankingkärnverksamheten.

www.arval.se

Om BNP Paribas:
BNP Paribas är en ledande bank i Europa med internationell räckvidd. Den har en närvaro i 73 länder och har fler än 196 000 anställda, varav 149 000 i Europa. Företaget rankas högt inom sina kärnverksamheter; Domestic Markets och International Financial Services (vars banknätverk och finansiella tjänster för konsumenter täcks av Retail Banking & Services) samt Corporate & Institutional Banking, vilka servar två sorters kunder: företagskunder och institutionella investerare. BNP Paribas Group hjälper alla dess kunder (individer, föreningar, entreprenörer, små- och medelstora företag, företagskunder och institutioner) att förverkliga sina projekt genom lösningar som sträcker sig från finansiering, investeringar, sparande och försäkringsskydd. I Europa har BNP Paribas Group fyra huvudmarknader (Belgien, Frankrike, Italien och Luxemburg) och BNP Paribas Personal Finance är marknadsledande inom konsumentutlåning.

BNP Paribas utökar nu dess integrerade konsumenttjänstemodell inom Medelhavsländerna, Turkiet, Östeuropa samt ettstort nätverk i den västra delen av USA. Företagets tjänster inom Corporate & Institutional Banking och International Financial Services är bland de ledande i Europa och är på stark frammarsch i Amerika och även med en snabbväxande och stadig verksamhet i Asien- och Stillahavsområdet.
www.bnpparibas.se

Henrik Aare | PR consultant
henrik@nlpr.se | +46 70 598 22 82
Kungsgatan 60 | 111 22 Stockholm
www.northernlinkpr.se

Northern Link PR

2019-03-18
Enzymex produkt EcoCoat skapade ett enkelt och smidigt samarbeteTrender och inspiration när Vårmässan i Malmö fyllde 20 år
2019-03-15
Cranab köpte sju Matrix på ett brädeHur ett litet projekt gör världen till en bättre platsEasyPark utsedda till ett av Sveriges mest välskötta företagClaremont stärker helhetserbjudandet inom E-handel med ny VDJM förvärvar fastighet i Fålhagen, UppsalaVi skapar järnvägshistoria med OstlänkenStabilt och starkt resultatTomas Hansson har utsetts till ny vd i SamtransTrimble presenterar Tekla 2019 BIM-programvarulösningarMedaretarengagemang skapar förbättringar för terminalenAxfood fasar ut engångsartiklar av plastJernbro stärker sin kompetens med nytt förvärvAP-batterier från STIHL får högre kapacitet och ny design Global tillverkare av land- och luftburna transport­medel tecknar ramavtal med KeyManÄpple- och apelsinrester kan bli ätbar bioplastVIVAB och Veidekke inleder samarbete inför byggnation av nytt vattentorn i Varberg Tolv företag utses till 2019 Sweden’s Best Managed CompaniesSvenska cleantechbolag startar utsläppsfri taxitjänst i IndienEkolog får Umeå kommuns vetenskapliga pris 2019GKN ledde delegation från SAI i Sveriges riksdagMOHV Halmstad är Årets KontorTeracom har slutfört förvärvet av Net1
2019-03-14
Vikten av att gå en plastsvetsutbildning hos GPAVi vill effektivisera byggbranschenNy simulator prövar trafikmiljö för fotgängareNy antenn för snabbare fordonsroutrarDen medvetna maskinenNya program och ett nytt, unikt utbildningskoncept i Högskolan i Halmstads utbud nästa år HiKOKI satsar vidare på kraft och ergonomiMakita lanserar batteridriven 12V luftpump triflex® R 3D-kabelkedja för robotapplikationerStora Enso investerar S:t Eriks hållbara Ecofog – en del av Årets Bygge 2019?NCC bygger 111 lägenheter åt Riksbyggen i Täby ParkHenkels process hjälper ölfatstillverkare höja produktkvaliteten.Nytt techbolag ska dubblera värdet på Sveriges fastighetsbeståndFounders Alliance har glädjen att presentera finalisterna till Årets Unga Entreprenör 2019Laddbox på köpet vid beställning av elbil – laddar 80 procent snabbare än standardladdningKGK Workshop erbjuder renare luft på jobbetCancerframkallande rök ignoreras på arbetsplatserNy marknads- och kommunikationschef på Schneider Electric i Sverige
2019-03-13
Tioårsjubilerande SMV Verktyg växer Den industrialiserade världen står inför en akut brist på arbetskraftBesiktningstekniker till Opus i KumlaNytt ABK-supplement för smidigare och tydligare Construction Management-upphandlingarLimac FormPlast slår ett slag för miljösmarta och närproducerade plastprodukterCamfils luftfilter från Trosa - globala på ISH Frankfurt 2019Volkswagen-koncernen planerar för 22 miljoner elbilar på tio årGrönt ljus för självkörande transporter på allmän vägFull fart framåt!Makita lanserar 2 st 18V värmejackor​Omställning Energisverige på årets Power Circle Summit – Är det evolution eller revolution som gäller?Märsta Förenade vill inte vara en del av dödsstatistiken! Engcon lanserar ny serie lågflödeskrävande markvibratorer för grävmaskiner – kan drivas via tiltrotatornNy generation batterier optimerar trädgårdssysslornaNya företag satsar på MaskinExpoFords nya appar gör det lätt att hitta rätt i trafikenTuffare konkurrens kräver ökad standardiseringBRA lanserar sin första klass: BRA Miljö Class
Annonser