TISDAG 21 AUGUSTI 2018

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Elgiganten vinnare i IAB Sweden Mixx Awards

I hård konkurrens utsågs Elgiganten med iProspect till vinnare
Vinnare i kategorin ”Best Search Marketing Campaign” vid gårdagens IAB Sweden Mixx Awards. – Genom att kombinera våra tekniska lösningar med iProspects har vi effektiviserat våra digitala kampanjer radikalt. Nu är vi betydligt mer relevanta i vår kommunikation med kunderna, säger Niko Niva, Digital Specialist på Elgiganten.

Mixx Awards anses som det mest prestigefyllda priset för onlinemarknadsföring i USA och i Europa. Vid gårdagens IAB Sweden Mixx Awards utsågs Elgiganten tillsammans med iProspect till ”Best Search Marketing Campaign”, vilket innebär att man kvalat vidare till IAB Europe Mixx Awards i samma kategori.

– Det är ingen tvekan om att vi valt rätt samarbetspartner. Vi är extremt nöjda med våra iActivate-kampanjer. Genom att kombinera våra tekniska lösningar med iProspects, har vi lyckats effektivisera våra digitala kampanjer radikalt. Nu är vi betydligt mer relevanta i vår kommunikation till kunderna, vi har sänkt CPC med 10 procent samtidigt som vi ökat antalet transaktioner med 177 procent och ROI med 61 procent, säger Niko Niva.

Resultatet av iActivate för Elgigantens digitala kampanjer:

• 10 procent lägre CPC (Cost Per Click)
• 36 procent högre convertion rate
• 177 procent fler transactions
• 61 procent högre ROI

Förra året utökade Elgiganten sitt sortiment, från 10.000 till 21.000 artiklar, vilket kan vara en utmaning. Men, med hjälp av iActivate har hela den digitala processen automatiserats, från att skapa sökord till digitala annonser som hela tiden uppdateras efter informationen i nätbutiken och där annonser tänds och släcks automatiskt beroende på om produkten finns tillgänglig eller inte. Genom automatiserade sökord så säkerställs också en bättre matchning mot det kunderna söker.

– Automatisering av digitala kampanjer, säkerställer korrekt information i annonserna och att våra kunder möts av mer relevanta budskap och erbjudanden. Framför allt frigör det tid och resurser som vi nu kan lägga på annat viktigt, säger Niko Niva.

Övriga nominerade i ”Best search campaign” var:

• Precis Digital med Daniel Wellington
• Raw Digital med Best of Brands
• Tre Kronor Media med SAS

Jessica Wallin
Kommunikationsansvarig/PR Manager
press@giganten.se
070-359 36 36
2018-08-16
Världsnyhet på Trä & TeknikUppgraderad Polestarmjukvara ger ökat vridmoment till bakhjulen i AWD-bilarGibbsCAM® 13 förhandsvisas på IMTS 2018Kraftig ökning i antalet affärsresor på AirbnbNCC bygger Laröds nya skola utanför HelsingborgASUS Zenbook S är nu lanserad i SverigeFujitsu presenterar fyra nya CELSIUS arbetsstationer för krävande arbetsuppgifterArktisk hälsoforskning i Umeå prisas internationelltUtnyttja er data för smartare inköpSTIHL introducerar ny innovativ röjsele i proffsklassenHandheld utökar sitt avtal med världens ledande paketleveransföretagLC utvecklar och bygger för Ebrex i ÖrebroNy forskning kan ge ökad förståelse för schizofreniEitech vinner fortsatt förtroende att bistå Ellevio i ännu ett kraftstationsprojektUniversalmassa för infästning i murverk och betongVill hjälpa verkstäder bli mer hållbaraMovingo blir giltig för resor med Tåg i BergslagenSmart teknik ger små­företagare en smidigare vardagNy CTO till MatsmartNina Starck - Ny tf design- och produktchef för WallVision SverigeHyundai utvecklar framtidens ljudsystem för bilarWistrand biträder vid försäljningen av Bensin & Rörtjänst i Göteborg ABUnit4 utser ny VD för Sverige och FinlandRafed Elbasam - ny affärschef på ArconaStabil marknadsandel i Saab-affären trots minskad försäljningNy VD i OutnorthÖresundskraft tar ställning i plastfråganInicio antagna till Reach for Change AcceleratorHandbok för smarta hantverkareStolta spårvagnar – en konstmanifestation för allas lika värdeAutoexperten öppnar nya anläggningar i samarbete med KvdbilMiljörivarna stärker sin position genom partnerskap med Drive700 000 användare - SolidSport spränger ny gränsDags för konferens eller kick-off?Beckmans Designhögskola nyrekryterar till programmet Visuell kommunikationDags att digitalisera era fraktbokningar!Lokal fjärrvärme inspirerar internationelltMässorna du inte får missa. Föranmäl dig och få fritt inträde!Så får du bidrag till elbilsladdning genom KlimatklivetSparbanksgruppen på väg mot sina målSJ lanserar ny rösttjänst för Google AssistentSjälvkörande lastbil från Mercedes-Benz på ELMIA Spoon öppnar kontor i NordnorgeÅrjäng är nästa hållplats för Nettbuss Bus4You
2018-08-15
STOREBRO Machine Tools AB säljer maskiner från tyska SPINNERNya material & ytbeläggningar gör entré i våra badrumTre byggnader nominerade till årets TräbyggnadsprisMälarenergi byter ut alla elmätare i regionen.Ny platschef i BranäsSmarta elnät – Reviderad standard för gränssnitt för nätdriftNytt ramavtal med Svevia för asfaltsbeläggningWürth Group stänger första halvåret 2018 med en försäljning på 6,8 miljarder EuroÖstersundsföretag tilldelas kvalitetspris av HusqvarnaMidroc och Serneke utvecklar ny stadsdelUtbyggnaden av Norrköpings hamn fortsätterArkitema får rikstäckande avtal med Akademiska HusTimecut rekryterar ny VD från Svensk FastighetsförmedlingMolninvesteringarna ökar kraftigt – och IaaS mest av allaSensata Crydoms nya 45 mm breda statiska reläer för 45 & 60 A ACBesök oss på elmia lastbil 2018Ny yh-utbildning inom sportdesign i ÅrePeab Asfalt erhåller nytt uppdrag i Ludvika
Annonser