SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Kährs lanserar den ultimata guiden för golv till detaljhandeln

Kährs, en ledande svensk tillverkare och distributör av golv, har paketerat sitt detaljhandelskoncept i en innehållsrik guide för golvlösningar till detaljhandeln.
På Euroshop-mässan i Düsseldorf kommer företaget att ge insikter och inspiration till hur man kan utnyttja golvet i planeringen av butiksutrymmet för att attrahera, engagera och konvertera shoppare.

Kährs detaljhandelskoncept innehåller ett brett urval av kvalitetsgolv som gör det möjligt att skräddarsy lösningar för varje inredningsprojekt inom detaljhandeln – från små lyxbutiker till stora köpcentrum. Sortimentet omfattar hundratals olika alternativ som; naturligt vackra trägolv, premium Luxury Vinyl Tiles, Quartz-golv och produkter gjorda av det innovativa, PVC-fria materialet Enomer®.

Den nyligen lanserade guiden för golv till detaljhandeln visar Kährs produkterbjudande, samtidigt som den fungerar som ett stöd och verktyg för hur man kan få golvet att gynna försäljningsprocessen i butiken. Ett känt faktum är att det finns många sätt som den totala upplevelsen i butiken kan påverka kundbeteendet och här spelar butikens utformning en stor roll. Men, för att offline-marknadsföring ska bli framgångsrik måste butiksytan vara tillräckligt intressant och locka kunderna från sina telefoner och tillbaka in i till butikerna.

”Kährs golvgolvguide för detaljhandeln kombinerar varumärkesbyggande i butik med konkreta golvlösningar baserade på vårt breda urval av produkter. Den övergripande ambitionen är att ta detaljhandelskonceptet till nästa nivå, överbrygga kundresan mellan fysiska och digitala kanaler och erbjuda personlig inspiration i en miljö som kunden känner igen. Vi vill möjliggöra denna resa genom att erbjuda golv som attraherar, engagerar och konverterar, och som syftar till att skapa kundupplevelser utöver det förväntade, säger Charlotta Persfell, Chief Marketing Officer på Kährs Group.

Kährs fokus på Euroshop är att lyfta fram sitt kompletta erbjudande för inredningsprojekt inom detaljhandeln. Kährs vill visa hur företagets breda utbud av golvmaterial kan kombineras och optimeras för varje typ av butiksmiljö. Det gör man genom att visa upp tre typiska butiksytor; en med inriktning mot modehandel, en mot mataffärer och den tredje mot makeup- och skönhetsbutiker.

Välkommen att besöka oss på mässan i Düsseldorf Exhibition Centre, Hall 11, monter D43, Shop Fitting and Store Design 16–20 februari. Läs mer om Euroshop 2020 här.
https://www.euroshop-tradefair.com/

Här finns ”Kährs Ultimate Guide to Retail Flooring”.
https://www.kahrsflooring.com/globalassets/kahrs/architect/documents/brochures/kahrs-retail-flooring-guide.pdf

För mer information, vänligen kontakta:
Charlotta Persfell
Chief Marketing Officer, Kährs
Tel: +46 730 77 35 31
E-mail: charlotta.persfell@kahrs.com

Helén Johansson
Corporate Communication, Kährs Group
Tel: +46 70 364 60 30
E-mail: helen.johansson@kahrs.com

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-04-15
Ny era av skärmaskinerSolcellsmätning och framtidens mätverktygHöj ribban med UGIMA®-XSlitsad U-formad genomföringVälj rätt tätningssats för din hydraulcylinder
2024-04-12
Varför långsammare stubbfräsar är bättre Tuffa miljöer kräver tuffa märkningarVikten av rätt montering och kapsling av chipÅtervinn dina använda blybatterierNYHET - Blixtljus 1570884
2024-04-11
Boxon i förarsätet Ständig incidenthante­ring och dåligt samarbete Kvantgenombrott 5G-router med inbyggt SIM-kortTransportfirma leder MC-återförsäljare till Europa
2024-04-10
4 fördelar med Maskinera auktionsförsäljningFördelar och funktioner för det nya vajersystemetSeiferts avfuktareNy STIHL produktions­anläggning i RumänienDåligt förberedda och övermodiga
2024-04-09
Upptäcka blixtsnabbt av­vikelser i era mätresultatTotal kabel- och kabelkedjelösningProblemfria timmar i nya hybridgrävarenLesjöfors först med SBTi-godkända klimatmålNytt från HEIDENHAIN