SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Ny lösning förenklar tidsregistrering och löneadministration för små och medelstora företag

Redovisningsbyrån Azets och it-företaget Planday har inlett ett strategiskt samarbete om en heltäckande lösning som ska frigöra tid åt små och medelstora företag.
Den nya lösningen ger större flexibilitet och avlägsnar administrativa tidstjuvar samtidigt som felrisken minskar markant.

I en tid av växande konkurrens och ofta pressade vinstmarginaler är små och medelstora företag ständigt på jakt efter lösningar och arbetsrutiner som kan underlätta den dagliga driften och bidra till lönsamheten. Ett effektivt sätt är genom ökad digitalisering, som samtidigt kan minska risken för manuella fel.

Korrekta lönespecar
Redovisningsbyrån Azets, specialiserad på tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR, har nyligen ingått ett strategiskt samarbete med it-företaget Planday, som är ett ledande företag inom digital schemaläggning. Tillsammans ska de erbjuda en heltäckande lösning som hjälper företag att komma till rätta med några vanliga administrativa tidstjuvar och i stället fokusera på kärnverksamheten.

- Det senaste året med Covid-pandemin har tydligt visat att vägen framåt är att digitalisera så många arbetsprocesser som möjligt. Att företag snabbt och enkelt kan komma åt viktiga medarbetardata och ekonomiuppgifter är avgörande för att de ska kunna agera snabbt och smidigt när förändringar kräver det. Och genom samarbetet med Azets kan vi leverera de verifierade data som behövs om medarbetarnas arbetstid för att ta fram korrekta lönespecar, säger Director of Partnerships, Philip T. Wylonis från Planday.

App som ger flexibilitet
Plandays onlinelösning befriar företag från den tidskrävande uppgiften att anpassa arbetsscheman och registrera medarbetarnas arbetstid. Medarbetarna lägger själva in tillgänglighet, byter skift och registrerar timmar via en mobilapp. Cheferna har överblick och kan godkänna medarbetarnas registrerade timmar i Planday. Det ger ett korrekt underlag för löneuträkning som enkelt kan exporteras och skickas till Azets, som sedan hanterar själva lönekörningen.

- Planday kan konfigureras så att det blir enkelt att följa regler om exempelvis övertid, och som arbetsgivare har man alltid en aktuell överblick över medarbetarnas scheman, arbetade timmar, tillgänglighet, lönekostnader med mera, säger senior manager och partneransvarig på Azets, Jørgen Bærentzen. Han fortsätter:

- Många av våra kunder är redan bekanta med Plandays lösning, som befriar företag från den tidskrävande uppgiften att hantera arbetsscheman och registrera medarbetarnas arbetstid. Och med ett samarbete där våra digitala ekonomi- och löneverktyg kompletteras med Plandays webbaserade schemaläggning kan vi erbjuda kunderna en heltäckande lösning, säger Jørgen Bærentzen.

Minskar administrationsbördan och risker
Samarbetet mellan Planday och Azets ger alltså små och medelstora företag en ny möjlighet att effektivisera administrationen genom att samla en rad manuella processer i en enda lösning och därmed minska risken att fel uppstår när uppgifter ska läggas in eller överföras. Det här är något som många av Azets kunder efterfrågar.

- Våra kunder vill ha lösningar som är användarvänliga och samtidigt minimerar tiden som behöver ägnas åt administration varje dag. I slutänden handlar det helt enkelt om att företaget ska kunna lägga sina resurser på kärnverksamheten – inte på administrativa uppgifter, förklarar Jørgen Bærentzen.

Mer information:
• Azets, www.azets.se, Jørgen Bærentzen, mobil: +45-401 787 45, e-post: jorgen.barentzen@azets.com
• Philip T. Wylonis, Director of Partnerships, Planday, mobil: +45-285 577 78, pwy@planday.com
• Azets kommunikationsbyrå: Lindskov Communication, telefon: +45-702 619 79, mail@lindskov.com

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Presskontakt
Jan Fredriksson
Northern Link PR
jan@nlpr.se
+46 70 716 00 68
Kontaktinformation

Northern Link PR i Sverige AB

Postadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Besöksadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Region
Stockholm
Stockholms län
Sverige
Organisationsnummer:
556834-7198
Grundat: Ej angivet
Anställda: Ej angivet
Välkommen till Northern Link PR.

Vi hjälper företag med nordiska ambitioner.
När det gäller PR och kommunikation, strävar Northern Link PR att vara det bästa valet för företag med svensk eller helt nordiska ambitioner.

Vi ser vikten av meddelanden, strategi och taktik som är nära i linje med dina affärsmål. Därför har vi etablerat kompetens inom en rad tjänster som kan utvecklas och anpassas beroende på din unika situation.

Välkommen att kontakta oss.

Kontakter

Henrik Aare
Kontaktperson
070-598 22 82

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-04-12
BOLIST vill att fler lyckas med sina byggprojektHur kan organisationer maximera värdet av AI Mestergruppen behåller den ledande positionen Ökat cyberhotTryckkärl för industriellt bruk och deras betydelse
2024-04-11
Boxon i förarsätet Ständig incidenthante­ring och dåligt samarbete Kvantgenombrott 5G-router med inbyggt SIM-kortTransportfirma leder MC-återförsäljare till Europa
2024-04-10
4 fördelar med Maskinera auktionsförsäljningFördelar och funktioner för det nya vajersystemetSeiferts avfuktareNy STIHL produktions­anläggning i RumänienDåligt förberedda och övermodiga
2024-04-09
Upptäcka blixtsnabbt av­vikelser i era mätresultatTotal kabel- och kabelkedjelösningProblemfria timmar i nya hybridgrävarenLesjöfors först med SBTi-godkända klimatmålNytt från HEIDENHAIN
2024-04-08
Tre starka varumärken Nyhet! ENUX NordicMiljövänligt byggmaterial kan vinna forsknings-SMNu bildas Nordens ledande expert BOLIST Byggstart är tillbaka