SÖNDAG 18 FEBRUARI 2018

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Nytt kundrelationssystem ska hjälpa Västtrafik fördubbla resandet

Västtrafik har som mål att fördubbla resandet till år 2025.
En avgörande förutsättning för detta är nöjda kunder och företaget har nu beslutat att införa ett nytt CRM, ett stödsystem för att få en bättre helhetsbild av kunderna och för attkunna göra kommunikationen och tjänsterna mer relevanta för den enskilda resenären.

Det nya kundrelationssystemet som nu införs gör det möjligt för Västtrafik att erbjuda en personlig dialog med kunderna och att ta fram relevanta erbjudanden och tjänster. Lösningen införs av konsultföretaget Sopra Steria och är byggd på Microsoft Dynamics. Sopra Steria, som har goda erfarenheter från bland annat Stockholms Lokaltrafik, ansvarar också för utvecklingen och driften av systemet.

”Sopra Steria har i sitt anbud visat att de har förstått våra behov och önskemål och att de är en partner som levererar med effektivitet, service och kvalitet och som kan vägleda oss i utvecklingen framåt,” säger Maria Björner Brauer på Västtrafik.

Lösningen som ska kunna hantera nära en miljon kunder, blir ett stöd i all kommunikation för Västtrafik och gör det möjligt att kunna planera, genomföra och följa upp kampanjer utifrån olika urval, erbjudanden och kanaler. Dessutom kan marknadsföringen automatiseras utifrån olika kundbehov.

”Västtrafik vill ligga i framkant när det gäller att lyssna och kommunicera med sina kunder på kundens villkor och lösningen stödjer medarbetare att nå dit med rätt kundinsikter i rätt tid.Det ger bästa möjliga förutsättningar att utveckla kundrelationerna,” säger Fredrik Arbman på Sopra Steria.

Lösningen går i drift under 2018 och erbjuder också möjligheter för Västtrafik att lägga till funktionalitet framöver. Västtrafik önskar exempelvis lägga till funktionalitet för mobilt CRM som fungerar på de mobila plattformarna. Företaget ser även CRM-systemet som en integrerad del i organisationens utveckling och öppnar för att organisationens processer kommer att utvecklas tillsammans med systemet, för att utveckla och förbättra verksamheten ytterligare.

"Den lösning som Västtrafik har valt är framtidssäkrad och i vårt uppdrag ligger att ständigt utveckla systemet och organisationen för att följa de förändrade behoven över tid",säger Fredrik Arbman på Sopra Steria.

Monica Forsberg
Head of Marketing & Communication Sopra Steria i Sverige
Marknad och kommunikation - Sverige
monica.forsberg@kentor.se
+46 70 896 50 61
2018-02-15
Fortsatt stark passagerartillväxt gav rekordårRenault och GreenMobility ingår internationellt samarbetsavtalHållbart resande med elbussarKomatsu ställer ut på Intermat 2018Vägledning för underhåll i elnätNy miljöutbildning på distansSöderberg & Partners investerar i Learnster300 tjejer visade intresse för DeromeNytt samarbete på fasadmarknadenTvå nya chefer på Umeå kommunStora teknikutmaningen är tillbakaVärldens största initiativ för crowd-investering inom solenergiIKEA IT besöker högskolan – vill samverka om innovationSwedfund stärker stödet till små och medelstora företag i östra och västra AfrikaHur mäter man sin elanvändning?Lerumselever blev behöriga till gymnasiet på ett årStarkt logistikläge satsar på hållbart kluster Från traditionell mekanisk verkstad till leverantör för flygindustrinCaverion rekryterar Daniel Backman till Syd/Väst - ny regionchef från februari
2018-02-14
SSAB Borlänge uppgraderar onlineövervakning i varmvalsverket till Intellinova Parallel ENSTOREBRO och SMT ny återförsäljare för SPINNER Werkzeugmaschinen GmbH.Två helt nya MOTOMAN® målningsrobotarMOHV stärker sin organisation och satsar vidareTitania Bygger 500 bostäder i Hallunda Gård.5G för industrin, när kommer det i verkligheten?Navigator expanderar med tre nya medarbetareNu bygger vi 57 hyreslägenheter i kv Kronborg, MalmöSvevia bygger nya Kronholmskajen i HärnösandHelt nya BMW X4Automatiskt montage av ändhylsor även utan tryckluftStarta hjärtan med hjälp av drönare!
Annonser