LÖRDAG 16 FEBRUARI 2019

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Stena Line lanserar smart chatbot

Stena Line håller på att lansera den smartaste chatboten på färjemarknaden.
Stina kommer att förbättra kundernas upplevelse genom att hjälpa till vid bokningar och svara på frågor dygnet runt. Chatbotten är en viktig milstolpe för Stena Line i sin strävan att bli världens första kognitiva färjebolag.

Stina kan ge Stena Lines kunder information om avgångstider, priser och kan svara på de vanligaste frågorna dygnet runt. Exempelvis om kunderna får ta med husdjur ombord, hur man ändrar en bokning eller vilken tid man behöver checka in. Det som gör Stina unik är att hon kan hjälpa Stena Lines kunder att boka en resa, samt hålla reda på potentiella förseningar.

– När du chattar med Stina hjälper hon dig att hitta när och vart du vill resa, och sen leder hon dig vidare in i vårt webbaserade bokningssystem för att slutföra bokningen. Det här är en unik tjänst på färjemarknaden och tillsammans med sin förmåga att hålla reda på förseningar i realtid är det en av de nyckelfunktioner som gör Stina smartare än andra, säger Anders Hellberg, Head of Customer Acquisition & Conversion hos Stena Line.

Eftersom Stina fortfarande är under utveckling lanseras hon initialt på den brittiska marknaden. För tillfället hälsas alla kunder som besöker "Need help" -delen av stenaline.co.uk, eller använder Stena Lines app TravelMate, av den engelsktalande Stina. När Stena Line är nöjda med Stinas prestation kommer hon att introduceras på fler marknader och lära sig fler språk.

– Vårt mål är att få henne att prata modersmålet i alla våra regioner. Nästa steg är svenska och tyska. Vi tittar också på röstkommando för att se om det skulle vara möjligt för våra kunder att prata med Stina, som du pratar med Siri eller Google. Sist men inte minst arbetar vi hårt för att Stina ska kunna hjälpa våra kunder genom hela bokningsprocessen, från start till betalning, säger Anders Hellberg, Head of Customer Acquisition & Conversion hos Stena Line.

Hur blev Stina så smart?
Förutom en solid teknisk plattform, baserad på IBM Watson, spelar den detaljerade informationen som samlats in från företagets kontaktcenter också en nyckelroll. Och när grundkunskapen var på plats tog artificiell intelligens vid. För varje fråga som besvaras frågar Stina om svaret var okej eller inte. Baserat på den informationen tränar hon sig själv utan någon mänsklig inblandning.

"Detta är ett av många bra exempel på hur vi använder artificiell intelligens för att öka effektiviteten och förbättra kundupplevelsen. Med Stina tar vi ytterligare ett steg mot att bli världens första kognitiva färjebolag, säger Jari Virtanen, Chief Transformation Officer på Stena Line.

Vill du chatta med Stina? Vänligen besök www.stenaline.co.uk/faq
2019-02-12
Stororder när Spring Systems fortsätter växaExakt temperaturmätning med JUMO dTRANS T06Dematek levererar unik kran till världens modernaste forskningsanläggningVåra utbildningar 2019Hultafors 2.40 tumstock FSC®-certifieradArbetet med nästa generations smarta elmätare påbörjatStål & Hyr och Renta går samman med JRent i JönköpingHitachis kundtidning – nytt nummer uteBMW kör ifrån inom elektrifierad och självkörande mobilitetCarina Ståhl utses till ny VD i trähustillverkaren Sizes WorksWebbaserad Säker Vatten-utbildning för VS-projektörerGregor Rolski blir chef för Tyréns verksamhet i ÖsteuropaStora fördelar med att implementera AI-lösningarNy lösning för slipning av hörn Professionell IT-kyla för serverrum och teknikrumLVD erbjuder ny automation till Phoenix fiberlaser i storformatSäkert halkskydd, lika aktuellt året omSka få 3D-printing i Mellansverige att lyftaEtt whitepaper om energieffektivare värmedistribution med PUR-skumsisolerad kulvert Ny digital plattform håller koll på kostnaderna under byggprojektet
2019-02-11
Provkörning och premiärvisning av Volvo Dig Assist under Rally SwedenNCC bygger arbetstunnlar till nya tunnelbananFörslutning med unik historiaCygate vinnare av Volvo car group/Volvo cars quality excellence awardNya Opel Corsa tar toppteknologier till småbilssegmentetAPM Terminals driver aktivt miljöförbättringar - för en hållbar framtidÅrets vinnare av Quality Innovation Award inger stort framtidshoppKlarar du 90 dagar utan bil?Kraftigt förbättrade parametrar för hållbara transporterNy utmärkelse för skogsvård delas ut på SkogsElmia 100 % förnybar energi till Wibax terminalerNy vd för Förpacknings- och TidningsinsamlingenUpplands Motor har utsetts till årets återförsäljare av elbilarHållbar cement- och kalkproduktion i fokus för ny centrumbildningSvenske Erik Johansson är ny BMW Motorsport Junior 2019IT och ”Enterprise Mobility” i byggbransch och infrastrukturBehåll säkerheten, även vid arbete på distans!Hela produktionskedjan under ett tak när Industrimässorna arrangerades på Malmömässan
2019-02-08
Kör säkert på sportlovetNCC bygger parkeringshus för över 400 bilar i VästeråsTvå dagar fyllda av nyheter, inspiration och framtidsspaningStark ekonomi möjliggör viktiga framtidssatsningarSlangExpress har växlat upp i KarlskronaMAN Truck & Bus Sverige AB förstärker försäljningsorganisationen Dags för Dalarna att utse Årets dalakraft!Ett hållbart och giftfritt byggande – så når vi dit Certifikatet för Serporoc fasadsystem förnyas för ytterligare 5 år inom kortNu fler än 50 000 laddhybrider i SverigeKlimatsmarta KomatsuMazda presenterar MX-5 30th Anniversary EditionNya möjligheter med digitala tvillingar.Würth Svenska utökar sin produktportfölj med arbetskläder – säljstart våren 2019Så gör vi framtiden lite mer hållbar – Sweco bjuder in till hållbarhetsvecka i MalmöFinjas nya produktionslinje för EPS-betong invigdFörfinad kraft
2019-02-07
Kunskap på riktigtNy Lissmac till Söderhamn Bilia fortsätter sin expansion av Netbil Begagnat i SverigeVolvo Cars rapporterar ett rörelseresultat på 14.2 miljarder kronor 2018Upphandlingskrav ska bidra till mindre avfall inom byggsektornProduktionsrekord för Vattenfalls kärnkraftBMW:s tekniska flaggskepp testas just nu i Arjeplog
Annonser