FREDAG 20 OKTOBER 2017

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Strax fortsätter att växa i USA

Med draghjälp av stötskydden Gear4 fortsätter Strax att växa i USA.
STRAX-märket GEAR4 fortsätter att nå enorma framgångar i USA med det exklusiva sortimentet av stötskydd till smartphones som tagits fram i samarbete med D3O Ò .  

STRAX är ledande inom mobila tillbehör och ingick nyligen ett distributionsavtal med TESSCO TECHNOLOGIES, ett avtal som omfattar alla de egna varumärkena.  

GEAR4 erbjuder ett omfattande utbud som täcker alla iPhone-modeller och Samsungs premiummodeller. Sedan märket tog klivet in på marknaden i USA har sortimentet utökats, så att det täcker mellanklassen och nu omfattar LG, ZTE, Motorola, HTC och Huawei, och med Google och Sony på ingång. Dessa skal finns nu tillgängliga i fler än 4 000 butiker och säljs via alla indirekta kanaler till operatörer som AT&T, Verizon, T-Mobile och Sprint. Denna framgång har lett till att GEAR4 har fått utmärkelsen som ”årets leverantör” av en betydande indirekt återförsäljare för AT&T och säljs även med premium- och mellanklassmodeller via US Cellular och C-Spire.  

GEAR4 erbjuds även till många av modellerna för 2017/18 som säljs av Verizons och AT&T:s största indirekta kanaler. Bara genom dessa senaste två tillkommer ytterligare 2 500 försäljningsingångar för GEAR4 och andra STRAX-märken i USA.  

Gudmundur Palmason, CEO för STRAX, säger: ” Lanseringen av GEAR4 i USA har överträffat alla våra förväntningar och försäljningen har visat sig mycket stark. GEAR4 placerar sig i många fall bland de 2–3 bäst säljande skalmärkena, och det är en enorm bedrift på bara 10 månader. Vi förväntar oss att alla STRAX-märken kommer att fortsätta växa på samma sätt under de kommande månaderna.”  

STRAX och GEAR4 fortsätter att bygga på sin närvaro i USA för att stödja denna tillväxt.  

För ytterligare information, kontakta Gudmundur Palmason, VD, Strax AB, +46 8 545 01750
Annonser