SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Verizon utökar kundupplevelse- och kontaktcenter-erbjudandet med Genesys Cloud

Då kontaktcenter förlitar sig på digitala “remote-first”-verksamheter, meddelade Verizon idag att de adderar Genesys Cloud som en del av företagets globala kundupplevelse- och kontaktcenter-erbjudande.
Den molnbaserade Contact Center-as-a-Service-lösningen från Genesys®, erbjuder företag möjlighet att leverera varumärkesdefinierande kundupplevelser (CX) på en molnbaserad end-to-end-plattform med fjärråtkomst som drar nytta av Verizons prisbelönta nätverk.

Verizons kundupplevelse-erbjudande för företag inkluderar även Genesys Engage-prenumerationer för att erbjuda en väg från lokalt till hybridmoln samt för offentliga eller privata molntjänster.

Kontaktcenter-lösningar omskapas för att kunna hantera den mångfacetterade upplevelsen som konvergerar kund-, medarbetar- och användarupplevelsen för att transformera affärsresultat. Med Genesys Cloud kan organisationer behålla en mänsklig koppling baserat på hur kunden själv väljer att engagera sig - antingen via ett samtal eller via en digital kanal som text, chatt eller sociala medier.

Eftersom kontaktcenter förlitar sig på digitala “remote-first”-verksamhet, ger Genesys Cloud agenter på distans tillgång till lösningens fulla kapacitet var de än arbetar ifrån, vilket ökar arbetsstyrkans engagemang.

"Verizon har en lång historik av att leverera framgångsrika lösningar för kundupplevelse tillsammans med Genesys", säger Sampath Sowmyanarayan, President of Global Enterprise på Verizon Business. ”När företag använder CX för att differentiera sig, kan en allt-i-plattform för kontaktcentret, som skalar och snabbt aktiverar nya funktioner över digitala kanaler för agenterna, transformera affärsresultaten. Med Genesys Cloud erbjuds en utmärkt plattform för hanteringen av team på distans med de extra fördelar som automatisering, AI och chatbots ger, för att leverera en strömlinjeformad kundfokuserad användarupplevelse.”

“Samarbetet mellan Verizon och Genesys är långsiktigt. Genom att ge tillgång till Genesys produkter av nästa generations ges Verizon även åtkomst till Genesys existerande kunder. Samtidigt kommer kunderna att kunna dra nytta av nästa generations kapacitet. Det resulterar i en “win-win-win”-situation för kunderna, Genesys och Verizon”, säger Mary Wardley, IDC, Program Vice President, Customer Care, och CRM.

Verizon Business har gedigen erfarenhet av att hjälpa kunderna i deras övergång mot molnbaserade kontaktcenter-plattformar som erbjuder personliga interaktioner genom mångfacetterade upplevelser. Som en Genesys Gold Partner i 25 års tid har Verizon hjälpt företag att påskynda den digitala omvandlingen av deras kundupplevelse med Genesys Contact center-lösningar. Verizons IP Contact Center inbound-tjänst erbjuder anslutning till Genesys Cloud, vilket förenklar och påskyndar implementeringen.

Henrik Aare | PR consultant
henrik@nlpr.se | +46 70 598 22 82
Northern Link PR
Banérgatan 12, 115 23 Stockholm
www.northernlinkpr.se
Kontaktinformation

Northern Link PR i Sverige AB

Postadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Besöksadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Region
Stockholm
Stockholms län
Sverige
Organisationsnummer:
556834-7198
Grundat: Ej angivet
Anställda: Ej angivet
Välkommen till Northern Link PR.

Vi hjälper företag med nordiska ambitioner.
När det gäller PR och kommunikation, strävar Northern Link PR att vara det bästa valet för företag med svensk eller helt nordiska ambitioner.

Vi ser vikten av meddelanden, strategi och taktik som är nära i linje med dina affärsmål. Därför har vi etablerat kompetens inom en rad tjänster som kan utvecklas och anpassas beroende på din unika situation.

Välkommen att kontakta oss.

Kontakter

Henrik Aare
Kontaktperson
070-598 22 82

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-04-22
Ny joystick gör jobbet enklareMekanisk delrenoveringLegendarisk maskin som går på vattenHLR-utbildning för före­tag inom industrivärlden NYHET! - Apparatskåp
2024-04-19
Swecon stödjer en hållbar racerbanaIndustrivågar är viktiga för modern produktionAI-förstärkt säkerhets­plattform visas av Cisco6 handfasta tips inför sjösättningenRamirent levererar till Vindpark Horshaga
2024-04-18
Revolutionerande kabelmärkningKorrekt test och mätning av kraftelektronikLär dig mer om magnetventilerFarlig växthusgas förbjuds i ställverk NYAB utför omfattande muddringsarbeten
2024-04-17
Skapa kompletta robotceller med 3D-CADWTS Machinery ingår partnerskapKomfort och ergonomi med Lännens grävlastare EdmoLift belönas med silver i EcovadisrankningElpriser i realtid när
2024-04-16
Så här kan även du exportera till USATillverkning med hjälp av horisontal-svarvar Skydda fötterna på arbetsplatsen Exakt positionsbestämning Ett nytt användarvänligt fallskydd