TORSDAG 25 APRIL 2019

Driven och serviceinriktad administratör till Cendio


Är du en skicklig administratör med stor serviceförmåga? Tycker du om att ha en roll som erbjuder både djupgående produktmedvetenhet och en helhetssyn av projektets administrativa delar? Vill du vara en del av ett litet och innovativt företag med kollegor som värdesätter laganda? Då kan Cendio vara nästa steg i din karriär!

Om företaget
Cendio grundades 1992 och sedan dess har vi brunnit för Linux. Vårt uppdrag är detsamma idag som när bolaget startades, att göra Linux tillgängligt för människor och organisationer. Varje dag, överallt i världen, på alla typer av klienter kan våra kunder få tillgång till deras virtualiserade Linux-skrivbord via vår produkt ThinLinc.

På Cendio får du möjlighet arbeta med avancerad teknik, möta krävande och kompetenta kunder och hitta lösningar på utmanande problem. Vi är stolta över vad vi gör, och vi älskar att leverera värde, vilket är en produkt som gör verklig skillnad för våra kunder, anställda och ägare.

Som en av Cendios medarbetare kommer du att vara en viktig del av vår kulturresa. Vi anser att vi är varandras arbetsmiljö och därför jobbar vi som individer och som grupp kontinuerligt för att hitta vägar för oss att nå den bästa arbetsmiljön. För att komma närmare varandra som grupp gör vi många olika saker tillsammans utöver jobbet. Till exempel är vi just nu i planeringen av vår sommarfest tillsammans med våra familjer, vi ska också försöka dyka och göra andra roliga aktiviteter. Det är viktigt för oss att varje medarbetare har möjlighet till personlig utveckling, både professionellt och privat.

Cendios kontor ligger i lättillgängligt i Mjärdevi, Linköping.


Dina arbetsuppgifter
Som Cendios nya medarbetare kommer du arbeta inom innesälj. Du kommer ansvara för att upprätthålla och utveckla våra befintliga affärer och hantera inkommande leads/potentiella kunder för vår Linuxprodukt ThinLinc. Vår produkt är baserad på en licensmodell och ditt fokus kommer ligga på innesälj för vår standardprodukt. Det inkluderar att följa upp våra befintliga kunder och deras behov, se till att de förnyar sina kontrakt, arbeta smidigt med merförsäljning och hjälper potentiella kunder att genomföra sina köp. Du kommer också följa upp inkomna leads samt hantera förfrågningar och kontakter från både nuvarande kunder och återförsäljare. Detta sker huvudsakligen över mail men i vissa fall över telefon.

Utöver arbetsuppgifterna som tidigare nämnts kommer du, som en viktig del av vår säljfunktion, bidra med inputs som kommer från kunders behov, generell feedback som inkommit samt komma med förbättringsförslag om Cendios utbud och marknadsföring. Utifrån din kunskap om våra nuvarande affärer och leads så är du en självklar del i att hantera och genomföra olika kampanjer tillsammans med kollegorna. I arbetsuppgifterna ingår delvis ansvar för fakturering och kontraktshantering.

Beroende på din tidigare erfarenhet samt intressen så har du till viss mån frihet att forma rollen efter dina preferenser. Vi är öppna för att hitta nya bättre system eller sätt att arbeta med innesälj.


Din profil
För att passa in i rollen är du en driven och serviceinriktad person med en stark känsla för affärer. Eftersom du kommer att arbeta direkt med slutkunder/återförsäljare över hela världen så har du starka kommunikativa färdigheter på engelska, både muntligt och skriftligt, och har ett nyanserat sätt att uttrycka dig beroende på kunden och försäljningssituationen. Våra processer kan ibland vara långa, och därför tycker vi att det är viktigt att du är ihärdig och behåller ditt fokus. Vi värdesätter också flexibilitet och tillgänglighet, och tycker det är viktigt att du gör det också.

För att lyckas i denna position tror vi också att du:
• Har tidigare erfarenhet av intern försäljning
• Ha kunskap och erfarenhet av licenshantering
• Har erfarenhet av CRM-system
• Dela vårt stora intresse för teknik

Vad vi erbjuder?
Ett gäng härliga kollegor och kontor i spännande Mjärdevi. Vi är ett litet (och stabilt) bolag som är flexibla och ger frihet med ansvar för våra medarbetare – du har utrymme att göra som du vill, när du vill så länge du levererar resultat och är lyhörd för bolagets bästa. Du får en viktig roll som du själv får forma under tidens gång. Sammanfattat så kommer du få en riktigt rolig vardag, både ute i kanalerna men även med dina kollegor på kontoret. Självklart kommer du ha kollegor som hjälper och supportar dig att sätta dig in i vår produkt.


Ansökningsförfarande
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! I denna rekrytering samarbetar Cendio med Skill. Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se

Vid frågor kontakta gärna ansvariga rekryterare Therese Matsson på 013-473 81 69 alt. therese.matsson@skill.se eller Pontus Lundqvist, 013-32 94 15 alt. pontus.lundqvist@skill.se


Upplagd: 2019-04-12

Anställning

Anställningstyp Tillsvidareanställning
Arbetstid Heltid

Plats

Ort
Län Östergötlands län

Lön

Löneform

Ansökan

Ange referens 4267
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Kontaktinformation
Postadress
Gelbgjutare­gatan 2
58254 Linköping
Besöksadress
Gelbgjutare­gatan 2
58254 Linköping
Region
Linköping
Östergötlands län
Sverige
Orgnr:
556060-5478
Grundat: 1997
Anställda: 1000
Välkommen till Skill!

Företaget började verksamheten 1997 med syfte att samordna, planera för och effektivisera den kort- och långsiktiga kompetensförsörjningen till regionens industriella arbetsgivare.

Efter att från starten främst ha levererat bemanningstjänster inom verkstadsområdet, är vi numera en komplett partner i kompetensförsörjningsfrågor.

Vi erbjuder tjänster inom Rekrytering & Bemanning samt Utbildning.

Välkommen att kontakta oss!


Kontakter

Ronnie Lock
Marknadschef
013-32 94 21
Patrik Funke
Rekryteringskonsult
013-32 94 22

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
Annonser