TISDAG 19 FEBRUARI 2019

Projektadministratör till COWI


Har du ett brinnande intresse för ordning och reda och ett bra öga för detaljer? Vill du dessutom ha ett självständigt, utmanande och varierande arbete? Då är rollen som Projektadministratör hos ett av Skandinaviens största teknikkonsultföretag helt rätt för dig!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra företagets infrastruktursavdelning och arbeta med administration inom företagets infrastrukturprojekt Som projektadministratör kommer du att vara spindeln i nätet för att på bästa sätt bidra till bolagets olika åtaganden och avlasta uppdragsledare i olika projekt. Du är expert på att koordinera och administrera och kan kommunicera väl både muntligt och skriftligt. Du kommer att vara den högra handen till olika uppdragsledare och behöver ha en hög social och administrativ kompetens. Arbetsuppgifter kommer innefatta bl.a:
-mötesplanering
- dagordning
- protokollskrivning
-ekonomiska prognosrapporter
- fakturahantering
-månadsrapporter och uppföljning av projektets ekonomi.

Arbetet kräver att du är analytiskt lagd, och är bra på att ta egna initiativ samtidigt som du är service minded och trivs i en administratörsroll. På sikt kommer du kunna växla mellan infrastrukturprojekt samt växa i koordinatrollen och ta mer ansvar i projekten


Om företaget
COWI är ett av Skandinaviens största teknikkonsultföretag som erbjuder ingenjörstjänster till sina kunder som återfinns inom infrastruktur, industri samt bygg/fastighet. På huvudkontoret i Göteborg arbetar ca 600 personer.

COWI erbjuder en arbetsplats att trivas på - ett självständigt, utmanande och varierande arbete i en framgångsrik internationell koncern. Här får man arbeta i intressanta projekt och med moderna verktyg. COWI är ett stabilt företag med gott renommé som satsar på dess medarbetare och erbjuder möjlighet till delägarskap. Med kontor över hela världen finns det möjligheter att arbeta även utanför Sverige.


Din profil

Skallkrav:
-Högskoleingenjör inom Bygg/Järnväg eller samhällsbyggnad
-Goda kunskaper inom Officepaketet framförallt Excel
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
- Kunskaper inom Primavera eller MS project.
- Erfarenhet ifrån administrativt- och ekonomiarbete.
- Om du läst någon extra kurs inom projektledning/ekonomi

Som person har du en förmåga att bygga relationer. Du gillar att ha ordning på saker och har en social talang. Du trivs med att ha många bollar i luften samt har god kunskap inom ekonomi och är van att arbeta med bl.a. budgetering utifrån specifika tids- och affärsplaner. Du har ett driv och skinn på näsan, samtidigt är du glad och trivs med att ge en god service.



Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Göteborg

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!


Upplagd: 2019-02-07

Anställning

Anställningstyp Tillsvidareanställning
Arbetstid Heltid

Plats

Ort
Län Västra Götalands län

Lön

Löneform

Ansökan

Ange referens 19001
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Kontaktinformation

Framtiden i Sverige AB

0200-262611
Ingen e-post


SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
Annonser