Redovisningsekonom/Löneadministratör till Plastex i Skellefteå


Vi söker nu en redovisningsekonom med placering i Skellefteå. Som redovisningsekonom hos oss har du övergripande ansvar för redovisningen inom våra bolag, totalt fyra stycken inklusive fastighetsbolag och holdingbolag.

Om företaget
Plastex AB är ett privatägt bolag med verksamheter i Skellefteå och Ostvik. Bolagen omsätter totalt ca 75 milj.kr och sysselsätter ca 30 personer. I Skellefteåfabriken tillverkas profiler, rör och slangar i olika termoplaster och biomaterial. I Ostvik finns koncernens formsprutningsfabrik där även vidareförädling görs.

Dina arbetsuppgifter
I denna roll har du ansvar för den löpande redovisningen för samtliga fyra bolag som ingår i koncernen samt löneadministrationen för 30 medarbetare, du rapporterar direkt till VD.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande redovisning och månadsbokslut för koncernens alla bolag
• Löneadministration
• Ha kunskaper om företagets dagliga ekonomi
• Avstämningar och utredningar
• Skatte- och momsdeklarationer
• Inbetalning av bolagens skatter och moms
• Hantera betalningsflödet i koncernen
• Statistik och annan rapportering (t ex Collectum, Fora och Svenskt Näringsliv)
• Likviditetsprognoser
• Vara behjälplig vid budget och prognosarbete
• Utveckla koncernens administrativa processer för effektiv och korrekt hantering av våra transaktioner
• Löpande identifiera förbättringsmöjligheter och arbete med effektivisering och digitalisering av processer.
• Mindre inköp (t ex kontorsmaterial)
• Övriga administrativa uppgifter/ projekt
• Växeltelefoni/ reception
• Inköp av kontorsmaterial

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi tror att du har en gymnasial utbildning inom det ekonomiska området eller en eftergymnasial utbildning gärna inom Redovisning eller Företagsekonomi.

Du har erfarenhet av löneadministration samt att upprätta månads och årsbokslut.
För att lyckas i rollen hos oss är det viktigt att du är lösningsorienterad, driven och brinner för att utveckla processer och rutiner. Som person är du handlingskraftig och målorienterad samtidigt som du är en flexibel lagspelare som värdesätter relationerna till dina kollegor.

Du har ett gediget intresse för redovisning och gillar stort eget ansvar inom en organisation med många kontaktytor, tempo och händelserik miljö. Du har en god förståelse för det ekonomiska flödet och är van att jobba strukturerat. Du levererar kvalitet och har en fallenhet för att växla mellan detaljer och helhet.
En lagspelare - Vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet och mycket av det är tack vare våra lyckade samarbeten, vilket vi hoppas att du värdesätter!

Krav:
- Gymnasial utbildning inom ekonomi.
- Behärska svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- B-körkort

Meriterande:
- Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom företagsekonomi, handel och administration
- Erfarenhet av HR
- Erfarenhet av att jobba i Monitor G5, BL Administration & Crona Lön
- Ha goda kunskaper i Excel

Information och kontakt
Anställningsform: Tillsvidareanställning, tillträde efter överenskommelse.
Arbetstid: Dagtid, på plats vid fabriken i Skellefteå och en dag i veckan på plats vid produktionen i Ostvik.
Lön: Fast månadslön.

I denna rekrytering samarbetar Plastex med Wikan Personal. Du blir anställd direkt av Plastex.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult,
Karin Nygren på telefonnummer 0910-77 09 85, alt. karin@wikan.se
Sista ansökningsdag är 2026-01-04.

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid
kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om
att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är
nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen.
Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och
omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig
samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Upplagd: 2025-12-02

Anställning

Anställningstyp Tillsvidareanställning
Arbetstid Heltid

Plats

Ort
Region Västerbottens län

Lön

Löneform

Ansökan

Ange referens 13899
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Kontaktinformation

Wikan Personal AB

044 - 590 65 00
Ej aktiverad
Postadress
Göt­gatan 1
29133 Kristianstad
Region
Kristianstad
Skåne län
Sverige
Organisationsnummer:
556842-7818
Grundat: 2011
Anställda: 850
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Har du toppar i din produktion eller söker någon specialkompetens så hjälper vi dig. Vi arbetar med uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan. Vi kan den lokala arbetsmarknaden. Våra kunder finns inom alla typer av verksamheter exempelvis inom industrin, försäljning, teknik och administration. Vi har kontor i Kristianstad, Hässleholm, Skellefteå, Lund, Tomelilla, Ystad, Vetlanda, Eksjö, Karlskrona, Stockholm, Trollhättan, Bollnäs och Karlskrona där vi har personal med lång erfarenhet från branschen.

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som följer bemanningsavtalet. Vår målsättning är att våra kunder och medarbetare skall uppfatta oss som det kvalitetsledande bemanningsföretaget.

Välkommen att kontakta oss!

Kontakter

Kristoffer Svensson
Kristianstad
044-590 65 08
Tomas Vidmark
Skellefteå
0910 - 77 09 82
Magnus Nordholm
Lund
046 - 540 85 91
Marie Grahn
Eksjö/Vetlanda
0381 - 48 09 51
Sebastian Siversson
Tomelilla
0417 - 77 99 83
Kjelle Rutzell
Kalmar
0455-61 27 01
Pia Wahlgren
Trollhättan
0520-52 77 31
Tomas Nilsson
Hässleholm
044-590 65 11
Nebojsa Djordjevic
Anderstorp
0371-39 30 31