SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Ny studie från Channel Factory

I samarbete med Playground XYZ
Kontextuellt drivna kampanjer på YouTube ökar Attention med 28 procent

En nyligen publicerad studie visar att varumärkesanpassad och kontextuellt driven reklam i genomsnitt leder till 28 procent mer Attention än branschnormen. Detta enligt Playground XYZ, en ledande plattform för mätning av Attention.

Channel Factory, plattformen som hjälper annonsörer att leverera varumärkesanpassad reklam i mer kontextuellt relevanta sammanhang på YouTube, samarbetade med Playground XYZ för att leverera en omfattande granskning av 76 kampanjer inom 8 vertikaler.

Av granskningen framgick att Channel Factorys kontextuellt riktade lösningar överträffade branschriktmärken och genererade nästan 70 procent mer Attention för så kallade skippbara annonser. Både icke-skippbara och skippbara annonsformat uppvisade imponerande resultat och överträffade riktmärkena i 97 respektive 95 procent av fallen.

Studien jämförde 110 olika genomföranden när det gäller inriktning, kreativitet, annonstyp och varaktighet, och fann att Channel Factorys lösning levererade över riktmärket i mer än 80 procent av fallen. Resultatet visade också att Channel Factorys teknik resulterar i att kampanjer får 28 procent mer Attention än branschnormen, med mer än en sekunds extra uppmärksamhet per placering genomsnittligen.

Nytt partnerskap
Playground XYZ är ny Attention-partner till Channel Factory på 6 marknader i APAC-regionen och Storbritannien. Genom det nya partnerskapet kan annonsörer som använder Channel Factory mäta och rapportera så kallad Attention Time genom Playground XYZ:s Attention Intelligence Platform (AIP).

— Att säkerställa att din kampanj levereras till rätt målgrupp, vid rätt tidpunkt, tillsammans med rätt innehåll är avgörande för att behålla tittarnas uppmärksamhet, och det bekräftar resultaten i denna studie, säger Robert Björk, Nordisk Managing Director på Channel Factory. Med högre Attention-nivåer som driver konvertering, kan vi se det direkta sambandet mellan brand suitability, kontextuell reklam och ökat användarengagemang.

Rob Hall, VD på Playground XYZ, kommenterar:
— Mätning av Attention ger varumärken möjlighet att förstå hur deras kampanjer resonerar med kunderna. Vårt partnerskap med Channel Factory tillåter annonsörer att förstå sina YouTube-kampanjer på en djupare nivå och öka avkastningen på investerat kapital. I dagens värld, där konsumenternas uppmärksamhet är flyktig, driver Channel Factorys brand suitability-teknik ökad annonsrelevans, vilket i sin tur leder till högre Attention.

För mer information och tillgång till den fullständiga studien, klicka här.

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-04-25
Fuktmätning VCI-plast skyddar mer än vanlig plastpåseSfäriska rullager – Nitrilhandskar – vid hantering av kemikalier Handverktyg
2025-04-24
Elektrisk kantpress Luftkvalitet nyckel till bättre hotellmiljö Riksintag kvar för rörmontörsutbildningEnpelarlyftar från Nimo-KG Lyftmagneter
2025-04-23
Förbättra greppet och säkerheten Möt experterna på platsInspektera med en Ferret!Maskinmässan i ArlandastadVerizon cybersäker­hetsrapport 2025
2025-04-22
Investera smart: Olsons + LVD i samarbeteUpptäck våra mest prisvärda skrivbordShimada-CNC svarvar Laddlösningar för en ren framtidBredel Heavy Duty-pump
2025-04-21
Säkerhet & kvalitet i en internationell marknad