SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

HOYA lanserar skyddsglasögon med styrka

Lanserar SafeVision i Norden
I över 80 år har HOYA erbjudit optik för olika bruk till människor världen över. Den senaste tiden har optikföretaget breddat sin produktportfölj och erbjuder sedan fyra år tillbaka MiYOSMART – ett unikt glas som bromsar in utvecklingen av närsynthet hos barn. I höst kommer bolaget även att lansera skyddsglasögon med styrka, SafeVision.

År 1941 etablerade bröderna Shoichi och Shigeru Yamanaka HOYA i Japan. Mycket har hänt sedan dess; bolaget har gått från att vara en mindre tillverkare av optiskt glas till att expandera sina tjänster globalt och bland annat erbjuda glas för medicinska kameralinser, smarttelefoner och tv-apparater, det största fokuset för HOYA fortsätter dock att vara att förbättra människors ögonhälsa. Idag är HOYA marknadsledande inom närprogressiva glas och arbetar ständigt för att utveckla sina tjänster genom att bland annat investera i forskning.

– Vår målsättning är att erbjuda innovativa lösningar; det har lett till att vi har ett produktsortiment som ger komplett ögonvård och är erkänt över hela världen. Vad gäller glas till glasögon är vi en av de största leverantörerna globalt och sedan ett par år tillbaka har vi erbjudit ett helt unikt glas: MiYOSMART som bromsar utvecklingen av närsynthet hos barn, säger Mats Solman, Commercial Director, HOYA Nordics och fortsätter:
– I och med att det är en behandling så ställs höga krav på vetenskap. Nyligen presenterades en sexårig studie som bevisar att inbromsningen av närsynthet fortsätter även över tid. Vi är ensamma på marknaden med att ha den vetenskapliga grunden.

Mot fortsatt utveckling
Idag ställer företag inom all industri- och byggverksamhet krav på att arbetstagaren ska ha ögonskydd. Till följd av detta har HOYA utvecklat skyddsglasögon med styrka tillsammans med SafeVision som är den ledande tillverkaren av skyddsglasögon i Nordamerika. SafeVision by HOYA-kollektionen erbjuder ett brett utbud av certifierade S- och F-klassade skyddsglasögon som täcker behovet inom de allra flesta branscher.

– Vi är glada över att kunna bidra till en förbättrad ögonhälsa hos individer inom industri-och byggverksamheten genom att nå ut brett och hjälpa våra kunder med bra offertunderlag och snabba leveranser. Sedan ser vi framför oss också att vi, tillsammans med våra samarbetspartners, kommer att bygga oss vidare. Vår målsättning är att bibehålla och utveckla vår starka marknadsposition; vi ökade vår omsättning med 20 procent i Norden i fjol – i år vill vi öka ännu mer, avslutar Mats Solman.

Hanna Svensson
Marketing Manager Scandinavia
hanna.svensson@hoya.se
073-620 22 06

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-04-25
Fuktmätning VCI-plast skyddar mer än vanlig plastpåseSfäriska rullager – Nitrilhandskar – vid hantering av kemikalier Handverktyg
2025-04-24
Elektrisk kantpress Luftkvalitet nyckel till bättre hotellmiljö Riksintag kvar för rörmontörsutbildningEnpelarlyftar från Nimo-KG Lyftmagneter
2025-04-23
Förbättra greppet och säkerheten Möt experterna på platsInspektera med en Ferret!Maskinmässan i ArlandastadVerizon cybersäker­hetsrapport 2025
2025-04-22
Investera smart: Olsons + LVD i samarbeteUpptäck våra mest prisvärda skrivbordShimada-CNC svarvar Laddlösningar för en ren framtidBredel Heavy Duty-pump
2025-04-21
Säkerhet & kvalitet i en internationell marknad