Senaste nytt


- Nyheter inom industrivärlden

Lanserar stor expansion till Now Assists AI-portfölj

Ska öka produktiviteten ytterligare
ServiceNow lanserar nu en stor expansion av sin Now Assist-portfölj med nya funktioner för att omvandla upplevelser och öka produktiviteten. Now Assist for Virtual Agent, flödesgenerering och Now Assist for Field Service Management (FSM) är nu tillgängliga för alla kunder.

Gartner® förutspår att 3 biljoner (3000 miljarder) dollar kommer att spenderas på AI mellan 2023 och 2027. Av detta kommer generativ AI att stå för 36 % av de totala AI-utgifterna.

"Våra kunder står inför en alltmer komplex och konkurrenskraftig dynamik inom olika branscher och AI är nyckeln till att möjliggöra snabbare genomförande, smartare beslutsfattande och större affärsflexibilitet. ServiceNow leder utvecklingen genom att på ett intelligent sätt integrera generativ AI i kärnan av Now-plattformen och göra det möjligt för organisationer att utnyttja AI på ett säkert sätt för att driva oöverträffad hastighet som skapar värde för verksamheten", säger CJ Desai, President och Chief Operating Officer på ServiceNow.

Främjar hela processen av digital transformation med ett gränssnitt för naturligt språk på en enhetlig intelligent plattform
Now Assist i Virtual Agent, flödesgenerering och Now Assist för FSM är omedelbara produktivitetsmultiplikatorer för kunder som minskar den tid som går åt till att söka, sammanfatta och ta fram grundläggande information samtidigt som det möjliggör självbetjäning för konversationer, incidentavledning och automatisering av arbetsflöden.

Now Assist in Virtual Agent gör det enkelt för organisationer att skapa och implementera avancerade AI-chattupplevelser. Användare kan snabbt lösa problem och få nödvändig information, vilket ökar självbetjäningens frekvens. Uppdateringar inkluderar frågor och svar i Knowledge Management samt möjligheten att göra komplexa serviceförfrågningar direkt i chatten. Det ger användare snabb och relevant självbetjäning i en konversationsmiljö.

Flödesgenerering accelererar utvecklingen av arbetsflöden på Now-plattformen genom att stödja administratörer och utvecklare i att snabbt skapa omfattande arbetsflödesritningar. Den omvandlar oformaterad text till lågkodiga arbetsflöden, vilket eliminerar behovet av att bygga automatiseringar från grunden. Detta minimerar eftersläpningen inom automatisering för organisationer. Efter att det första arbetsflödet har etablerats, kan utvecklare enkelt göra kontinuerliga justeringar och förfiningar genom designgränssnittet utan kod i App Engine.

Now Assist for Field Service Management (FSM) förbättrar fältserviceteamens prestation genom att erbjuda förbättrade och mer proaktiva upplevelser med generativ AI. Denna nya lösning utnyttjar generativ AI för att sammanfatta arbetsorderuppgifter genom att få tillgång till all aktivitet, delar och tillfälliga data. Detta är särskilt viktigt för fälttekniker som ständigt förflyttar sig och förlitar sig på mobila enheter för att utföra sitt arbete effektivt.

Tillgänglighet
De nya lösningarna är nu tillgängliga i ServiceNow Store.

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-10-21
Nätverkskraven bromsar AI-utvecklingenFPT Industrial i nytt partnerskap med Lindner
2025-10-20
Legotillverkning av stålprodukterNu är vi halvvägs till mässan AMD och Ericsson bygger smartare 5G-nätverkDu klickade på fel länk Höghus visar vägen för hållbar stadsutveckling
2025-10-17
Cisterner och tankarUtbildning med Zebra TechnologiesSvenska företag redo för AI – men tidigt i fasen
2025-10-16
Laserskrivare eller bläckstråleskrivareNy lösning sätter global standard för hållbarhetKvar som världsledande DRAM-leverantörHåll din datasjö ren och värdefullFPT Industrial i nytt partnerskap med JCB
2025-10-15
VinterväghållningMirka® DEXOS 1230 M AFCBrightlaser lanserar Top-Hat VCSEL-laserdioderUtökar molnlösning med videoporttelefoniLanserar digital modul för hållbarhet