SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Telavox och Ahlsell ingår samarbete

Lyfta kundupplevelsen med hjälp av nya verktyg
Telavox AB har tecknat ett pan-nordiskt avtal med Ahlsell om en för koncernen gemensam telefoni, växel och kontaktcenterlösning, för att ytterligare lyfta kundupplevelsen med hjälp av nya verktyg. Samtidigt finns en ambition att förbättra den interna kommunikationen och förenkla administration genom smarta integrationer.

- Vi är jätteglada att Ahlsell med sina drygt 7500 medarbetare, 300 butiker och fina växande verksamhet väljer Telavox för sin telekommunikation framåt. Extra roligt är det att möta en kund som så tydligt får nytta av de tjänster vi utvecklar.. Telavox som operatör i hela Norden, såväl fast- som mobilt, och utvecklare av en internationell molnväxel och kontaktcenter tjänst, skapar en enkelhet att vara nordisk kund. Kompletterat med Telavox integrationer med andra verksamhetssystem inom Ahlsell självbetjäningsportal och API:er för enkel on-boarding, kommer vi kunna skapa stor effektivisering och kundnytta hos Ahlsell, säger Viktor Sandgren, Head of Enterprise på Telavox AB.

- Vi ser fram emot vårt samarbete med Telavox. Med deras innovativa syn på teknik och kommunikation, får vi nu en möjlighet att optimera och förenkla våra arbetsprocesser än mer. Det här kommer utan tvekan att underlätta för vår organisation i vardagen och då förbättra den service vi erbjuder våra kunder, säger Michelle Fendrik, Chef Telefoni Sverige på Ahlsell.

Genom införandet av ett gemensamt system i hela Norden kommer Ahlsell också att kunna förbättra effektiviteten i sin affärsmodell.

- Enkelhet utgör en grundsten i vårt samarbete med Telavox. Vi på Ahlsell tror starkt på värdet av tillgänglighet och enkel kommunikation. Vår målsättning är att alltid vara det naturliga valet för våra kunder, oavsett deras geografiska position. Istället för att bara vara en leverantör, vill vi vara en samarbetspartner till våra kunder och är övertygade om att Telavox kommer att bidra till styrkan i detta partnerskap, säger Jonas Ebbestad Administrasjonssjef på Ahlsell.

- Med smarta systemlösningar, integrationer med våra affärssystem och en passion att höja telefonin till nya nivåer, gör vi det nu ännu enklare för våra kunder att nå oss på Ahlsell - något som alltid varit och förblir vårt primära fokus, säger Lars Christensen Head of service management på Ahlsell.

För mer information besök www.ahlsell.com

Presskontakt
Vid frågor, kontakta Marthina Elmqvist, Head of Communications and Brand, +46(0)768485698, marthina.elmqvist@telavox.com

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-04-25
Fuktmätning VCI-plast skyddar mer än vanlig plastpåseSfäriska rullager – Nitrilhandskar – vid hantering av kemikalier Handverktyg
2025-04-24
Elektrisk kantpress Luftkvalitet nyckel till bättre hotellmiljö Riksintag kvar för rörmontörsutbildningEnpelarlyftar från Nimo-KG Lyftmagneter
2025-04-23
Förbättra greppet och säkerheten Möt experterna på platsInspektera med en Ferret!Maskinmässan i ArlandastadVerizon cybersäker­hetsrapport 2025
2025-04-22
Investera smart: Olsons + LVD i samarbeteUpptäck våra mest prisvärda skrivbordShimada-CNC svarvar Laddlösningar för en ren framtidBredel Heavy Duty-pump
2025-04-21
Säkerhet & kvalitet i en internationell marknad