Senaste nytt


- Nyheter inom industrivärlden

Voyado förvärvar ReDeals verksamhet

Stärker sin position såväl i som utanför Norden
Voyado meddelar förvärvet av ReDeals verksamhet. Det strategiska förvärvet markerar ännu ett viktigt steg i Voyados mål att utmana de etablerade aktörerna inom kundlojalitet och stärka sin position såväl i som utanför Norden.

ReDeal är kända för sina digitala lösningar inom referral marketing, vilket innebär att nöjda kunder rekommenderar sina favoritbutiker och produkter till vänner och bekanta. De erbjuder även effektiva pop-up-funktioner på webbplatser och e-handelssajter för att driva kampanjer, rekrytera och engagera kunder på ett personligt sätt.

Med den nya funktionaliteten kan Voyado ytterligare hjälpa kunderna att stärka CRM-avdelningens möjligheter till bättre kundaktivering på sajt, för att öka kontaktbasen och ta vara på all trafik till e-handeln. Det är ett viktigt steg för att ytterligare förfina kundresan att vara enhetlig och personlig över alla kontaktytor.

”Affären är ett nästa steg i vår on-site-satsning efter förvärvet av Apptus. Vår långsiktiga plan är att täcka en större del av ekosystemet med avancerad funktionalitet för lojalitet, relevans och tillväxt. Den här affären stärker vår förmåga ytterligare att möta retailbranschens behov”, säger Johan Bäckarlin, grundare av Voyado.

Voyado och ReDeal har haft ett framgångsrikt partnerskap under flera år, och detta förvärv är en naturlig förlängning av deras samarbete.

Under 2023 har Voyado vunnit flera stora kunder i Storbritannien, bland dem välkända retailern Belstaff. Kombinationen av Voyado och ReDeal har varit en framgångsfaktor som har hjälpt dem att vinna över konkurrensen, särskilt på nya marknader.

Victor Wennerholm, VD på ReDeal, kommenterar affären: "Vi ser stor potential i att integrera ReDeals funktionalitet i Voyados portfölj och ser fram emot att fortsätta vår gemensamma tillväxtresa. Som en del av Voyado kommer vi att kunna leverera ännu mer värde till våra gemensamma kunder."

Effektiv teknik för att öka medlemsantal
De ökande regleringarna kring användningen av konsumenters tredjepartsdata har drivit på utvecklingen inom detaljhandeln. Många aktörer satsar nu hårdare på lojalitetprogram genom att använda förstapartsdata. ReDeals effektiva teknik ger retailers och e-handlare möjlighet att snabbt expandera sina medlemsbaser och ta kontroll över kundkommunikationen utan att vara beroende av externa digitala plattformar.

Johan Bäckarlin avslutar med att säga: "Vi har arbetat nära ReDeal under en lång tid och sett hur deras teknik har hjälpt våra kunder att snabbt öka sina medlemsantal."

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-10-10
S3N från Datasensing imponerarProcessventilation – funktion och betydelse WTS är nu ML-godkänd truckutbildningKundunika kapslingarPlantvision och Xertified i nytt partnerskap
2025-10-09
Håltagningsverktyg från CembreWEG får guld av EcoVadis igenEn jätte på rullAndningsskydd för svetsningVar tionde marknads­förare använder AI i smyg
2025-10-08
Mindre än en månad kvarInspodagen 2025 samlar teknik och inspirationBiobränsle minskar sjöfartens klimatavtryckMandatum investerar i datakonsulten Epical
2025-10-07
Rekordmånga nyheter från TYRI LightsFlussintegrerat lodJustersåg med stort justerbord, inkl. ritssågMaskiner sålda för en halv miljardVälj rätt temperatur­givare för din applikation
2025-10-06
Plastbearbetning med precisionExperterna listar åt­gärder mot ransomwareAI tar större roll i mötesrummet