Ekonom

Om företaget
Hultén Försäljning AB är ett familjeföretag med huvudkontor i Kristianstad. Företaget startades 1993 av Leif Hultén och har sedan dess varit ett av Sveriges snabbast växande företag inom konfektyrbranschen. Vi omsätter cirka 800 miljoner och vår ambition är att fortsätta utvecklas och växa. Bland våra kända varumärken finns Carletti, Look o Look, Droste, Sun Rice och Cavendish & Harvey samt våra lösviktskoncept Candy Collection, Snacks Collection och vår godisbutik Gottefabriken. Läs mer på www.hultenforsaljning.se

Dina arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss kommer du att hantera olika arbetsuppgifter inom ekonomiområdet tillsammans med våra övriga fem medarbetare. Vi har kommit mycket långt i vår digitala utveckling så en viktig arbetsuppgift är att säkerställa att våra finansiella och digitala processer fungerar smidigt. Vi vill att du fortsätter bidra genom att långsiktigt arbeta med att utveckla våra system. Som ekonom kommer du att använda din analytiska förmåga och arbeta med leverantörsfakturor, uppdatering av register, lager, säkerställa indata etc. Du kommer att arbeta brett och ha många olika och varierade arbetsuppgifter såsom:

- Leverantörsfakturor
- Utbetalningar
- Delaktighet inom myndighetsrapportering såsom moms-, uppbörds- och intrastatredovisning
- Löpande bokföring
- Delaktighet i månads- och årsbokslut

Du kommer även att aktivt medverka till att utveckla företagets ekonomiska rutiner.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du kan antingen ha en profil som nyexaminerad redovisningsekonom där du som person entusiastisk och villig att lära dig mer och utvecklas! Du har då en högskole- eller YH-utbildning inom redovisning eller revision och du får gärna nyligen ha tagit din examen (alternativt göra din sista praktik hos oss). Alternativt har du några års praktisk erfarenhet av en liknade roll med huvudfokus på leverantörsfakturor. Du har god administrativ förmåga samt kunskaper, intresse och eventuellt även erfarenhet av redovisningsarbete.

Vi vill att du delar vårt intresse för digitalisering så du är van användare av Officeprogrammen, olika system och har du även erfarenhet från arbete i något ekonomisystem är det en fördel. Vi jobbar i flera olika system och har nyligen bytt affärssystem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som har en stor vilja av att lära dig nya saker, du är nyfiken, ordningsam och analytisk. Du är positiv och glad och bidrar gärna till att ha en god stämning på jobbet. Du trivs med att samarbeta såväl som att ta eget ansvar och arbeta självständigt.

Information och kontakt
Tjänsten är placerad på Hultén Försäljnings kontor i Kristianstad och tjänstgöringsgraden är 100%. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader. Vi tillämpar löpande urval, så välkommen med din ansökan på www.wikan.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är den 13 oktober.

All kommunikation sker via rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044 - 590 65 12.

Välkommen att höra av dig!

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Upplagd: 2024-09-23

Anställning

Anställningstyp Tillsvidareanställning
Arbetstid Heltid

Plats

Ort
Region Skåne län

Lön

Löneform

Ansökan

Ange referens 12559
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Kontaktinformation

Wikan Personal AB

044 - 590 65 00
Ej aktiverad
Postadress
Göt­gatan 1
29133 Kristianstad
Region
Kristianstad
Skåne län
Sverige
Organisationsnummer:
556842-7818
Grundat: 2011
Anställda: 850
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Har du toppar i din produktion eller söker någon specialkompetens så hjälper vi dig. Vi arbetar med uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan. Vi kan den lokala arbetsmarknaden. Våra kunder finns inom alla typer av verksamheter exempelvis inom industrin, försäljning, teknik och administration. Vi har kontor i Kristianstad, Hässleholm, Skellefteå, Lund, Tomelilla, Ystad, Vetlanda, Eksjö, Karlskrona, Stockholm, Trollhättan, Bollnäs och Karlskrona där vi har personal med lång erfarenhet från branschen.

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som följer bemanningsavtalet. Vår målsättning är att våra kunder och medarbetare skall uppfatta oss som det kvalitetsledande bemanningsföretaget.

Välkommen att kontakta oss!

Kontakter

Kristoffer Svensson
Kristianstad
044-590 65 08
Tomas Vidmark
Skellefteå
0910 - 77 09 82
Magnus Nordholm
Lund
046 - 540 85 91
Marie Grahn
Eksjö/Vetlanda
0381 - 48 09 51
Sebastian Siversson
Tomelilla
0417 - 77 99 83
Kjelle Rutzell
Kalmar
0455-61 27 01
Pia Wahlgren
Trollhättan
0520-52 77 31
Tomas Nilsson
Hässleholm
044-590 65 11
Nebojsa Djordjevic
Anderstorp
0371-39 30 31