Flexibel systemadministratör med servicevana

Om företaget
Hörnhems har sedan starten 1928 utvecklats från en liten handelsträdgård till en av landets ledande grossister av småplantor där verksamheten är uppdelad mellan produktions- och säljbolag.

Hörnhems växer som bolag och vill ha in sin nästa medarbetare som blir anställd i säljbolaget Hörnhems AB. Klicka här för att läsa mer om Hörnhems

I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker efter dig som älskar att jobba med olika system i kombination med order och logistik med kunden i ständig fokus!

Tjänsten är väldigt varierande och arbetsuppgifterna anpassas delvis efter säsong. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att via telefon, mejl och webshop ta emot order, skapa inköpsorder, planera/boka transporter, attestera fakturor och jobba med systemadministration i Excel och vårt affärssystem PAT. Som systemadministratör ansvarar du för registervård (kund, leverantör), priser och artikelvård. Flexibilitet, service och frihet under ansvar genomsyrar hela vår verksamhet på Hörnhems. Som systemadministratör har du en löpande kontakt med leverantörer (engelska), transportbolag (engelska), kunder och våra säljare.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker efter dig som har erfarenhet av komplex systemadministration där du ansvarat för order, inköp, transporter och registervård. Du är van att jobba i processer och har lätt att se logistik och flöden i system. Vi söker dig som har mycket god datorvana, (Office, framförallt Excel) och systemvana.
Du behärskar flytande svenska och är van användare av engelska i tjänst, både i tal och skrift. Du innehar B-körkort.

Som person är du serviceinriktad, har hög social kompetens och jobbar bra i team samtidigt som du är självgående. Du gillar att ha många bollar i luften och är van att snabbt ställa om. I ditt arbetssätt är du noggrann, logisk och flexibel. Vi söker efter en kollega som är nyfiken på vår verksamhet och som självklart lägger i en högre växel och stöttar upp när det behövs. Du får gärna ha ett intresse för blommor!

Information och kontakt
Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning hos Hörnhems som inleds med en provanställning. Vi arbetar på plats i Viby, strax utanför Kristianstad, och sitter (snart) i ett helt nybyggt kontor. Hörnhems är mån om sin personal och har självklart kollektivavtal men även förmånliga friskvårdserbjudande.

Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 maj. Vi tar emot din ansökan via Wikans hemsida, www.wikan.se. Tillsättning sker efter överenskommelse.

För mer info kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist 044-590 65 12.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Upplagd: 2025-05-09

Anställning

Anställningstyp Tillsvidareanställning
Arbetstid Heltid

Plats

Ort
Region Skåne län

Lön

Löneform

Ansökan

Ange referens 13249
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Kontaktinformation

Wikan Personal AB

044 - 590 65 00
Ej aktiverad
Postadress
Göt­gatan 1
29133 Kristianstad
Region
Kristianstad
Skåne län
Sverige
Organisationsnummer:
556842-7818
Grundat: 2011
Anställda: 850
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Har du toppar i din produktion eller söker någon specialkompetens så hjälper vi dig. Vi arbetar med uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan. Vi kan den lokala arbetsmarknaden. Våra kunder finns inom alla typer av verksamheter exempelvis inom industrin, försäljning, teknik och administration. Vi har kontor i Kristianstad, Hässleholm, Skellefteå, Lund, Tomelilla, Ystad, Vetlanda, Eksjö, Karlskrona, Stockholm, Trollhättan, Bollnäs och Karlskrona där vi har personal med lång erfarenhet från branschen.

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som följer bemanningsavtalet. Vår målsättning är att våra kunder och medarbetare skall uppfatta oss som det kvalitetsledande bemanningsföretaget.

Välkommen att kontakta oss!

Kontakter

Kristoffer Svensson
Kristianstad
044-590 65 08
Tomas Vidmark
Skellefteå
0910 - 77 09 82
Magnus Nordholm
Lund
046 - 540 85 91
Marie Grahn
Eksjö/Vetlanda
0381 - 48 09 51
Sebastian Siversson
Tomelilla
0417 - 77 99 83
Kjelle Rutzell
Kalmar
0455-61 27 01
Pia Wahlgren
Trollhättan
0520-52 77 31
Tomas Nilsson
Hässleholm
044-590 65 11
Nebojsa Djordjevic
Anderstorp
0371-39 30 31