Letar du efter en dynamisk och expansiv arbetsplats? Midsummer söker en ekonomiassistent! - industritorget.se
ONSDAG 05 AUGUSTI 2020
Följ oss i sociala medier

Letar du efter en dynamisk och expansiv arbetsplats? Midsummer söker en ekonomiassistent!


Har du en önskan att tillhöra ett dynamiskt företag med högt i tak i en internationell miljö? Uppskattar du att jobba i boxen med möjlighet att lämna den emellanåt? Vill du bidra med din kompetens och samtidigt ha väldigt roligt på jobbet?
Midsummer söker en ekonomiassistent som inte är rädd för att axla en tjänst med utrymme att påverka och utveckla den dagliga verksamheten i sann start-up anda!


Om företaget
Midsummer är en ledande svensk utvecklare och leverantör av avancerade lösningar för produktion och installation av slitstarka, böjbara och byggnadsintegrerade CIGS-solceller. Tekniken bygger på en snabb process med sputtering av alla lager i solcellen i en obruten vakuumkedja. Det unika DUO-systemet har tagit positionen som det mest spridda produktionssystemet för denna typ av CIGS-solceller i världen. Midsummers tillverkningsprocess har ett minimalt koldioxidavtryck jämfört med andra produktionsprocesser för solpaneler.

Midsummer utvecklar och säljer även solpaneler direkt till slutmarknaden från egen produktion och via kontraktstillverkare genom varumärket Midsummer Solar Roofs. Med produkterna Midsummer SLIM, Midsummer WAVE och Midsummer BOLD får kunden lätta, tunna och diskreta solpaneler som är näst intill osynliga – helt enkelt marknadens snyggaste solcellstak.

Bolagets aktie (MIDS) är föremål för handel på Nasdaq First North Premier Growth Market.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos Midsummer får du jobba i en internationell miljö med sedvanliga uppgifter inom löpande redovisning. Det innefattar ett åtagande att vara delaktig i att sätta struktur i vardagen och rutiner att uppskatta.
Du är en servicefunktion mot samtliga medarbetare i organisationen som kan behöva hjälp med diverse sakfrågor. Du har även kontakt med externa funktioner såsom Skatteverket, leverantörer och revisorer.
Spannet är brett mellan att bolla vardagliga frågor från kollegor till att hålla en god prioritering och struktur bland uppgifterna inom redovisning.
Arbetet innefattar kommunikation på engelska i både tal och skrift. Ditt närmsta team består av ekonomichef och controller.

Exempel på arbetsuppgifter är:
* läsa in, kontera och distribuera fakturor till bokföringskonto och flöde
* betalning av fakturor
* kontera kundfakturor
* kontrollera och godkänna utlägg
* momsdeklaration/periodisk sammanställning
* delaktig vid bokslut
* supporta interna medarbetare med enskilda frågor
* viss kontakt med externa samarbetspartners


Din profil
Med all säkerhet behöver du vara en person som uppskattar en organisation i rörelse med start-up anda. Snabba puckar och förändringsarbeten är en given del av vardagen hos detta högpresterande företag. Du har förmågan att prioritera arbetsuppgifter och är inte rädd för att använda din röst i såväl sakfrågor som i fikarummet.
Egenskaper som flexibel, initiativtagande, detaljerad och noggrann uppskattas i arbetskulturen. Rollen axlas av ett gediget arbete, och kräver därför att du har några års erfarenhet och känner dig trygg i din yrkesprofession.

För att trivas och möta förväntningarna bör du:
* ha goda kunskaper i Excel och Visma
* uppskatta förändringsarbeten och möjligheten att påverka
* vara serviceminded
* ha god grundstruktur i ditt arbetssätt
* vara trygg i din kompetens
* ha ett framåtdriv och vara vetgirig
* vara bekväm med att använda engelska i tal och skrift
* ha god systemvana

Det är meriterande med erfarenhet av Palette.

Med gedigen erfarenhet kan du lika väl ha utbildning till grund, såväl som utvecklats i en organisation genom åren.


Ansökningsförfarande
Midsummer samarbetar med Skill i rekryteringsprocessen. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansöknings-datum, därför uppmuntrar vi dig att söka tjänsten redan idag. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna Carlbaum, anna.carlbaum@skill.se


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft.
Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.


Upplagd: 2020-07-29

Anställning

Anställningstyp Tillsvidareanställning
Arbetstid Heltid

Plats

Ort
Län Stockholms län

Lön

Löneform

Ansökan

Ange referens 5119
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Kontaktinformation

Skill Rekrytering och Bemanning AB

Postadress
Gelbgjutare­gatan 2
58254 Linköping
Besöksadress
Gelbgjutare­gatan 2
58254 Linköping
Region
Linköping
Östergötlands län
Sverige
Orgnr:
556685-8618
Grundat: 1997
Anställda: 865
Välkommen till Skill!

Vi på Skill jobbar med både kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering, bemanning och utbildning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Välkommen att kontakta oss!

Kontakter

Ronnie Lock
Marknadschef
013-32 94 21
Patrik Funke
Rekryteringskonsult
013-32 94 22

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
Annonser