Strategisk inköpare till globalt växande bolag

Om företaget
Movomech är ett av världens ledande företag inom lyftteknik och materialhantering. Vi utvecklar och tillverkar ett brett sortiment av produkter, från ett förstklassigt skensystem i aluminium och kranlösningar till telfer, balanslyftare och manipulatorer. Vårt huvudkontor och våra produktionslokaler finns i Kristianstad, och vi erbjuder och installerar lyftutrustning till välkända företag över hela världen. Försäljning sker såväl direkt som via ett internationellt nätverk av partners. I Tyskland har vi även eget säljkontor samt en projektavdelning. Movomech ingår som en del i Amplex AB som är en privatägd svensk koncern med mer än 70 aktiva bolag världen över.

Vi har god tillväxt och lönsamhet. Förnärvarande omsätter vi 165 MSEK och är 63 anställda. Läs mer på www.movomech.se
I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Vill du ta din inköpskarriär till nästa nivå i ett innovativt och internationellt företag? Movomech söker nu en strategisk inköpare som vill vara med och utveckla våra inköpsprocesser, bygga starka leverantörssamarbeten och bidra till vår fortsatta framgång! Movomech arbetar med en standardproduktion och en projektproduktion där du som strategisk inköpare arbetar proaktivt med optimering av inköp och lagerhållning av komponenter. En naturlig del av rollen är att du ansvarar för kostnadsbesparingar på material och att du initierar produktförenklingar. Rollen är strategisk och innebär att utveckla befintliga leverantörer samt bygga upp nya leverantörsrelationer. Du ansvarar för leverantörsbedömningar, avtal och uppföljningar. I uppgiften ingår också att förhandla avtal och se till att inköp endast görs av godkända leverantörer.
Du kommer att arbeta nära produktionen för att förstå och möta deras behov av leveranser och där du optimerar lagret. Du upprättar inköpsreklamationer och är back up på avrop. Vi är ISO certifierade och arbetar mycket mot fordonsindustrin.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi tror att du som söker denna tjänst har minst fem års erfarenhet från liknande roll inom inköp och förhandling, gärna från ett företag som arbetar både nationellt och internationellt med tekniska produkter. Du har någon form av högskoleutbildning inom inköp och/eller teknik är van att arbeta med projektinköp. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i affärssystem och har god kunskap inom avtalsrätt. Då Movomech verkar i en internationell miljö krävs det att du behärskar engelska flytande i tal och skrift och meriterande om du även kan tyska.

För att trivas i rollen är det viktigt att du är prestigelös och jordnära, där du har lätt för att analysera och strukturera arbetet. Du bör arbeta proaktiv och för att skapa möjligheter för snabba avrop i vår projektproduktion och även tänka kostnadsbesparingar. Du är kommunikativ och professionell i mötet med människor.

Information och kontakt
Hos Movomech blir du en del av en växande verksamhet där du får en strategisk och betydelsefull roll. Vi erbjuder:

• En utvecklande och dynamisk arbetsmiljö
• Möjlighet att påverka och optimera våra inköpsprocesser
• Internationella samarbeten och resor till våra leverantörer
• Ett stabilt och lönsamt bolag där innovation och kvalitet står i fokus
• Friskvårdsbidrag
• Arbetstidsförkortning
• Flextid

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos Movomech med placering i Kristianstad. Välkommen att skicka in din ansökan snarast via wikan.se. Vi tillämpar löpande urval och tillsättning sker efter överenskommelse. Sista ansökningsdag är 16 maj.

För mer information eller frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på 044-590 65 12.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Upplagd: 2025-04-25

Anställning

Anställningstyp Tillsvidareanställning
Arbetstid Heltid

Plats

Ort
Region Skåne län

Lön

Löneform

Ansökan

Ange referens 13104
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Kontaktinformation

Wikan Personal AB

044 - 590 65 00
Ej aktiverad
Postadress
Göt­gatan 1
29133 Kristianstad
Region
Kristianstad
Skåne län
Sverige
Organisationsnummer:
556842-7818
Grundat: 2011
Anställda: 850
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Har du toppar i din produktion eller söker någon specialkompetens så hjälper vi dig. Vi arbetar med uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan. Vi kan den lokala arbetsmarknaden. Våra kunder finns inom alla typer av verksamheter exempelvis inom industrin, försäljning, teknik och administration. Vi har kontor i Kristianstad, Hässleholm, Skellefteå, Lund, Tomelilla, Ystad, Vetlanda, Eksjö, Karlskrona, Stockholm, Trollhättan, Bollnäs och Karlskrona där vi har personal med lång erfarenhet från branschen.

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som följer bemanningsavtalet. Vår målsättning är att våra kunder och medarbetare skall uppfatta oss som det kvalitetsledande bemanningsföretaget.

Välkommen att kontakta oss!

Kontakter

Kristoffer Svensson
Kristianstad
044-590 65 08
Tomas Vidmark
Skellefteå
0910 - 77 09 82
Magnus Nordholm
Lund
046 - 540 85 91
Marie Grahn
Eksjö/Vetlanda
0381 - 48 09 51
Sebastian Siversson
Tomelilla
0417 - 77 99 83
Kjelle Rutzell
Kalmar
0455-61 27 01
Pia Wahlgren
Trollhättan
0520-52 77 31
Tomas Nilsson
Hässleholm
044-590 65 11
Nebojsa Djordjevic
Anderstorp
0371-39 30 31