Teknisk Säljare till Andritz i Iggesund

Om oss



Om företaget
ANDRITZ AB i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 medarbetare. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Örnsköldsvik, Sundsvall, Iggesund, Stockholm, Norrköping, Karlstad, Växjö och Varberg.

Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt och stabilt företag?
Har du en teknisk bakgrund och vill jobba i ett säljteam med fokus på starka kundrelationer, men också utveckling? Vi söker nu en teknisk säljare till oss i Iggesund.


Efterfrågan på våra produkter och tjänster fortsätter att öka och vi har idag en stark och betydande marknadsandel i vår bransch.


Dina arbetsuppgifter
Som teknisk säljare på ANDRITZ får du jobba med högkvalitativa produkter i samarbete med övriga delar av vår organisation, där den här rollen agerar mittpunkt mellan våra kunder, våra servicetjänster, konstruktion och produktion. Du kommer att förvalta våra affärer för knivsystem, för flishuggar med tillhörande servicekoncept där även våra digitala tjänster inom automation ingår, ett område hos oss som har stor potential där du har stora möjligheter att få detta produktområde att växa.
Du kommer ingå i ett engagerat marknadsteam med inne- och utesäljare.

Du utgår från vårt kontor på vår produktionsanläggning och det globala produkthemmet för knivsystem i Iggesund med resor till dina kunder som ett naturligt och frekvent moment i arbetet. Ditt geografiska område blir Skandinavien, men kan också omfatta Spanien och Portugal.

Vi erbjuder dig

Kontoret i Iggesund kännetecknas av trevlig och familjär atmosfär.
För oss är personalens välmående i fokus så vi lägger stor vikt på arbetsmiljön. Fräscha lokaler i ett naturskönt läge, egen catering, eget gym, friskvårdsbidrag och roliga personalaktiviteter främjar trivsel och sammanhållning.



Din profil
För att ha rätt förutsättningar att lyckas i den här rollen så har du troligen en industriell/teknisk bakgrund, i kombination med erfarenhet inom automation. Kanske arbetar du som tekniker eller liknande idag och känner att du skulle vilja ta nästa steg och arbeta mer med kunder och affärer?
Erfarenhet från pappers- och massaindustrin är ett stort plus och tidigare erfarenhet att jobba med automation och digitala tjänster är meriterande.

Har du bra kunskap om drift och underhåll inom denna bransch och är driven så har du bra förutsättningar att sätta dig in i våra kunders problemställningar och förvandla dessa till affärsmöjligheter. Som person är du resultatinriktad och analytisk och löser problem utan att missa den långsiktiga strategin. Vidare gillar du att samarbeta och är prestigelös.

Då engelska är vårt koncernspråk behöver du behärska det i tal och skrift.


Ansökan
ANDRITZ samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig chefsrekryterare Jennie Helmersson
på 073–3512705 eller jennie.helmersson@clwork.se
Sök tjänsten via www.clockworkpersonal.se senast 2023-12- 10



Upplagd: 2023-11-14

Anställning

Anställningstyp Tillsvidareanställning
Arbetstid Heltid

Plats

Ort
Region Gävleborgs län

Lön

Löneform

Ansökan

Ange referens 14830
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Kontaktinformation

Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Postadress
Ny­gatan 12, 3 Tr
80320 Gävle
Region
Gävle
Gävleborgs län
Sverige
Organisationsnummer:
556913-7325
Grundat: 2012
Anställda: 850
Välkommen till Clockwork!

Clockwork såg dagens ljus 2012, när fem personer som arbetat länge inom bemanningsbranschen såg behovet och möjligheten att skapa en unik lokal närvaro. Idag finns vi på fler än 20 orter i Sverige och har lika mycket själ och hjärta på alla ställen. Vi vet att behovet inom industribemanningen ser annorlunda ut i Falun eller i Skellefteå.

Vi har en intern industribemanningsgrupp som är specialiserade på branschen. Med våra unika lokala nätverk och rika kunskap om branschen är vi en oslagbar partner för dig som vill rekrytera eller bemanna personal.

Sedan starten har över 200.000 människor sökt jobb hos oss, chansen är stor att vi känner någon som är precis rätt för ditt företag. Vi jobbar bara med bra människor och vet att det är engagemanget som är nyckeln till framgång.

För dig som söker jobb har vi massor att erbjuda, oavsett om är på jakt efter ett jobb som Business Controller i Söderhamn eller som montör i Avesta. Vi prioriterar snabba och flexibla processer för både kandidat och företag.

Vi har det lilla företagets personlighet och de stora företagets affärsmässiga trygghet.

Varmt välkommen att kontakta oss!

Certifieringar

AA – ISO 9001:2008 – ISO 9001:2015

Kontakter

Viktoria Lindquist
0733512764
Petter Lundgren
0733512707
Maria Lehnbom
Marknadsområdeschef
0733512710
Jan Johansson
0733512702