SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Eventplattformen Kampaay fortsätter expandera i Sverige

84 miljoner kronor i en ny investeringsrunda har plockats in
Eventplattformen Kampaay grundades 2019 med målet att förenkla och digitalisera marknaden för företagsevenemang. Nu meddelar företaget att man har plockat in 84 miljoner kronor i en ny investeringsrunda. Planen är att växa verksamheten i Sverige.

Även evenemangsvärlden har behov av digitala lösningar. Något som den italienska startupen Kampaay har fokus på, vars plattform hjälper företag arrangera allt från stora till mindre event, så som teambuilding-aktiviteter, workshops och företagsfester.

Företaget grundades 2019 i Milano. Efter några år på den italienska marknaden där man utvecklade sin affärsmodell och den tekniska produkten fick Kampaay möjligheten att testa affären på den svenska marknaden. De såg en stor potential och bestämde sig tidigt att satsa på Sverige som första land utanför Italiens gränser.

– Den stora anledningen varför man valde just Sverige var för att man såg att det fanns leverantörer och kunder med hög digital mognad här. Vår första investering gav oss möjligheten att utforska den svenska marknaden genom att investerarna bidrog med know-how och nätverk i evenemangsvärlden här i Sverige, säger Anna Elena Sossi som är Sverigechef på Kampaay.

Sedan starten har man vuxit i Sverige och har nu ett tiotal anställda i Stockholm. Med kapitalet som erhållits från den senaste finansieringsrundan avser man att fortsätta växa i Sverige.

– Detta gör vi för att bekräfta och konsolidera vår position på den svenska marknaden. Vi planerar inte bara att växa i Stockholm utan vill även satsa på marknaderna i Göteborg och Malmö. Målet är att tredubbla intäkterna fram till slutet av 2023, förklarar Anna Elena Sossi.

Kampaay har även som mål att expandera sin verksamhet till nya europeiska marknader, däribland Spanien.

Några av de som engagerat Kampaay för att genomföra event är Tele2, NCC, Hemnet och Kinnarps.

– Under de senaste tre åren har vi fortsatt jobba hårt och expanderat vår verksamhet. Med utmaningar som Covid-19, lågkonjunktur och ett tuffare finansieringsklimat, fanns det möjlighet att vi kanske inte skulle klara oss, men det gjorde vi. Vi har fortfarande en bit kvar innan vi blir lönsamma, men styrkan ligger i vår gemensamt starka vision att förändra marknaden," säger Daniele Arduini, VD och medgrundare av Kampaay.

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-06-30
Damaskus Maskinskydd levererar till ModigRekordpris för veteran­lastbil från 70-taletSilikonprodukterXiaomi släpper nya Smart Band 10
2025-06-27
Lösningar för vatten och avlopp Rekordår för återbruk hos KlaravikKlimatkrav styr om livsmedelsproduktionenKlassiska röda fasader i ny tappningLyftbordet
2025-06-26
Tara Pacs plastflaskor med pipLite lugnare tempoBuntband i Nylon 612Att välja rätt gräsklippare för din gräsmattaCognizant expanderar Agentforce-samarbete
2025-06-25
Hållbara förpackningslösningar i industrinEnergioptimering i industrinKvalitet och miljö avgjorde valetVerizon får 5G-uppdrag vid ThamesPOCO Introducerar POCO F7
2025-06-24
Busch lanserar COBRA DH‑vakuumserieMoussi Montage lanserar stilrena gallerdörrarHar du en favorit bland våra bästsäljare?HMS lanserar Red Lion® och N‑Tron®Så förbättrar RAG dina AI-resultat