SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

ServiceNow lanserar omfattande expansion

Av sin plattform – implementerar nu AI-lösning
Saas-jätten ServiceNow lanserar nu Utah – en omfattande expansion av sin Now-plattform som gör det möjligt för företag och organisationer att optimera sina processer, synliggöra ineffektivitet och därigenom accelerera sin digitala transformation på ett kostnadseffektivt sätt.

Den senaste versionen av Now-plattformen inkluderar bland annat Process Mining med AI-stöd, utökad optimering av arbetsstyrka och funktioner för incidenthantering – alla utvecklade för att öka automatisering, förenkla upplevelser och för att erbjuda en större flexibilitet inom organisationen. En annan utökad funktion är Processoptimering, som nu stödjer arbetsflöden bortom IT Service Management (ITSM) till andra områden inom Now-plattformen, såsom Field Service Management (FSM) och mer.

Som en av de främsta spelarna inom digital transformation ser ServiceNow det som sin uppgift att hjälpa organisationer att samla sin digitala transformation på en plattform, snarare än att fortsätta bygga på lapptäcket av separata system med begränsade funktioner. "Företag och organisationer har allt att vinna på att se och agera på helheten, analysera data över flera användargrupper och minska förvaltningskostnaderna genom att konsolidera flera punktlösningar", säger Kerem Aktas, Senior Manager Solution Consulting, ServiceNow.

ServiceNow är nu nästa stora aktör att implementera AI

AI-sökning är nu inbyggt i ServiceNow's Next Experience. Med hjälp av AI och naturlig språkbehandling kan servicearbetare hitta den information de behöver för att utföra sina jobb mer effektivt och lösa kundproblem snabbare. AI-sökning inkluderar också avancerade funktioner som automatiska förslag (auto-complete suggestions), exakt matchning och hantering av stavfel - vilket gör det möjligt för användare att direkt gå till en post och snabbare identifiera relevant material som kan hjälpa dem att lösa ett problem.

”Vår senaste uppdatering av Now-plattformen, Utah, ger företag och organisationer större möjligheter att optimera sina processer, synliggöra ineffektivitet och därigenom accelerera sin digitala transformation på ett kostnadseffektivt sätt. Det handlar i grunden om att åstadkomma mer för mindre genom fokus på kostnadseffektivitet och genom att ge beslutsfattare medel att bättre för att kunna följa den digitala transformationen. Uppdateringen sträcker sig också över nya områden, som exempelvis HR, där vi gör en rejäl ansats att förbättra incidentrapportering inom hälsa och säkerhet samt optimering av arbetsstyrkan.", tillägger Kerem Aktas.

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-07-04
WellemballageSvetsning av aluminium
2025-07-03
Att tänka på när du väljer kedjaMoussi Montage lanserar nya gallergrindar Industriella routrar från AdvantechVälj rätt hydraulham­mare eller stubbfräs Maskinbyggare
2025-07-02
Hinnagårds Mekaniska – kvalitet i varje detaljMotionCam-3D Color (Blue)AI-agenter nästa raket inom offentlig sektor
2025-07-01
Rostborttagning och skydd för växellådorNy servoexcenterpress till installerad av OlsonsMCS Hyrsystem lanserar innovativa AI-verktygINDUCORE förvärvar Presona ABKantpressar i fokus:
2025-06-30
Ytmätning för kvalitets- och processtyrning Hestra Truck + Håkanssons TruckDamaskus Maskinskydd levererar till ModigRekordpris för veteran­lastbil från 70-taletSilikonprodukter