TORSDAG 27 FEBRUARI 2020

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

HubSpots partnerprogram fyller 10 år – lanserar Solution Partner-program

Sedan lanseringen av HubSpots Agency Partner-program 2010 har HubSpot utvecklats till ett omfattande ekosystem med tusentals lösningspartners och apputvecklare över hela världen
Marknadsföringsplattformen HubSpot firar idag 10-årsjubileum för lanseringen av sitt Agency Partner-program. Det som började som ett återförsäljarprogram för byråer har utvecklats till ett omfattande ekosystem av tjänsteleverantörer och apputvecklare som hjälper kunder att lyckas med, och att utöka möjligheterna med, sina HubSpot-initiativ. HubSpot lanserar även en utveckling av Agency Partner-programmet i form av ett Solutions Partner-program.

Det nya programmet kommer att underlätta för kunderna att hitta rätt tjänsteleverantörer för sin verksamhet och möjliggöra ett utökat HubSpot-samarbete för marknadsföringsbyråer, webbutvecklare, CRM- och IT-tjänstelverantörer så att de kan hjälpa företag att växa ännu mer effektivt.

- Utvecklingen av Agency Partner-programmet har speglat utvecklingen av HubSpot. I takt med att vi har diversifierat vår verksamhet under det senaste decenniet har våra partners kunnat växa genom att bredda sin expertis för att möta de förändrade behoven hos våra kunder, säger Katie Ng-Mak, VP för Solutions Partner Program på HubSpot. Sedan jag började på HubSpot 2009, har jag sett vilken viktig roll våra partners har spelat för att stödja vårt uppdrag att hjälpa miljontals företag att växa på ett mer effektivt sätt. Jag ser fram emot se vad vi kan uppnå tillsammans under de kommande tio åren.

Enligt en ny undersökning från HubSpot använder majoriteten av företagen minst tre olika tjänsteleverantörer för att hantera sina dagliga arbetsuppgifter och detta antal bara växer. Detta medför fler alternativ för kunderna, men det har även tillfört komplexitet, eftersom det blir svårare att hitta rätt partners och appar för deras specifika behov. Faktum är att den främsta utmaningen för företag med flera tjänsteleverantörer är den friktion som orsakas att det saknas samordning av företagens verksamhetsmål, leverantörerna de anlitar och den mjukvara de använder. Genom att administrera alla appar, data och lsolution partners kopplat till en och samma mjukvarusvit, baserad på ett lättnavigerat ekosystem, kan de skapa bättre upplevelser för sina kunder.

HubSpot introducerade den första versionen av sitt Agency Partner-program i början av 2010, i syfte att hjälpa marknadsföringsbyråer att ta sig an inbound-metoden, som då fortfarande var i sin linda. När HubSpot började diversifiera sina produkter utöver marknadsföring, utvidgade företaget även sitt partnerprogram. Under 2017 införde företaget två stora förändringar. Först lanserades Sales Partner-programmet, som anpassades till behoven hos företag som jobbade med CRM-implementering och hos säljkonsulter. Senare samma år introducerade företaget HubSpot Partner Advisory Council (PAC), en partnergrupp som verkar som rådgivare för att förbättra partnerprogrammet som helhet. Programmet har sedan dess vuxit globalt med partners från fler än 110 länder världen över. Senast lanserade företaget en ny design av HubSpot Agency Directory för att hjälpa partners att marknadsföra sina företag och generera fler inbound leads.

HubSpot har sedan länge integrerats med en mängd populära appar och 2017 ökade företaget sitt fokus på att växa både plattformen och utvecklar-communityn, vilket inleddes i samband med att av Scott Brinker utsågs till VP platform ecosystem. Företaget tillförde fler än 65 nya integrationer det året, vilket fäljdes av en treårsperiod med stadig tillväxt. Programmet har nu nästan 400 integrationer som kunder enkelt kan hitta och ansluta till den nyligen omarbetade HubSpot App-marknadsplatsen.
- De senaste tio åren har det skett en exponentiell tillväxt av antalet företagsappar för varje del av marknadsföring, försäljning och kundservice, säger Scott Brinker. Men att kunna utnyttja denna innovation för att leverera fantastiska kundupplevelser handlar inte bara om enskilda appfunktioner. Det handlar även om hur väl dina appar fungerar tillsammans över hela din kundresa. Genom att ge dig friheten att välja från ett ekosystem med hundratals integrerade appar, låter HubSpot dig skräddarsy unika kundupplevelser och affärsmöjligheter som är sömlöst sammankopplade via en gemensam plattform.
För att ytterligare utöka kraften i sin plattform tillkännagav HubSpot tidigare i år förvärvet av PieSync, en iPaaS-lösning som erbjuder företagen en helhetsbild av sina kunder över praktiskt taget alla de teknologilösningar de använder.

- Erfarenhet är viktigt. De bästa lösningspartnerna har en enorm katalog av lösningar till sitt förfogande och de flesta av oss har arbetat med många olika företag i en mängd olika branscher. Det är denna erfarenhet vi kan bidra med när vi arbetar med våra kunder. HubSpot-plattformen är idag så komplex att risken för nybörjarmisstag är stor. Solution Partner-programmet kan säkerställa en beprövad lösning och en snabbare väg mot att uppnå dina mål, säger Jeppe Nyrup, Head of Strategic Partnerships vid Avidly.

För mer information om alla de ekosystem som HubSpot har att erbjuda, vänligen klicka här. Om du är intresserad av att arbeta med en lösnings- eller app-partner, vänligen besök Solutions Directory (www.hubspot.com/agencies)eller App Marketplace (ecosystem.hubspot.com/marketplace/apps).

För mer information, se gärna: www.hubspot.com

Henrik Aare | PR consultant
henrik@nlpr.se | +46 70 598 22 82
Kungsgatan 60 | 111 22 Stockholm
www.northernlinkpr.se
Kontaktinformation

Northern Link PR i Sverige AB

Postadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Besöksadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Region
Stockholm
Stockholms län
Sverige
Orgnr:
556834-7198
Grundat: Ej angivet
Anställda: Ej angivet
Välkommen till Northern Link PR.

Vi hjälper företag med nordiska ambitioner.
När det gäller PR och kommunikation, strävar Northern Link PR att vara det bästa valet för företag med svensk eller helt nordiska ambitioner.

Vi ser vikten av meddelanden, strategi och taktik som är nära i linje med dina affärsmål. Därför har vi etablerat kompetens inom en rad tjänster som kan utvecklas och anpassas beroende på din unika situation.

Välkommen att kontakta oss.

Kontakter

Henrik Aare
Kontaktperson
070-598 22 82

Nyheter med koppling till företaget

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2020-02-20
Nya lättare svärd och kedjaAuktorisationen Trygg plåt i fokus på FastighetsmässanTräffa oss på Underhållsmässan 2020Unik samverkan kring IT och artificiell intelligensFM Mattsson på plats på Vasaloppsmässan 2020Fler byggnader i trä för en bättre miljöIT-bolaget DXC Technology meddelar att de inleder ett samarbete med Ericsson.
2020-02-19
Veeam presenterar Veeam Availability Suite V10 - nästa generations backup-lösning Konduktivitetsgivare med IO-LinkHär är årets finalister i "SM för unga plåtslagare 2020"LK Armatur breddar utbudet av LK 551 HydroMix – nu med högre Kvs-värdeebm-papst deltar med två montrar på mässan Mostra Convegno den 17-20 marsSmålandshamnar Oskarshamn miljösatsar på magasinbelysning med IntenzVeidekke leder fortfarande inom klimatrapportering Snabb mellanladdning med stationär energilagringStort pris till kompakt truck: ERC 216ziTrallskruvmontage med snyggt resultatBruk med korrosionsskydd från ARDEX! Beijer slog rekordVi behöver fler kvinnliga förebilder inom IT och teknikLidköping Energi utser Valmet till leverantör av allbränslepannaBatteridrivna loggers med lång batteritidTvå procent av alla personbilar är laddbaraUtvecklad för medicinsk teknik och nu anpassad för industriapplikationerInterroll breddar lösningen för detaljhandelssektorn
2020-02-18
Metrol Springs gasfjädrar ger effektiv och säker kontrollSlagkraft presenterar nytt motorpaket och ny kran för buskröjningHållbarhetsarbete som ger global effektPMH International AB ställer ut på Underhållsmässan i Göteborg 10-13 mars 2020HCL Technologies lanserar “Women Lead”-initiativ i Norden OGD-givaren är baserade på time-of-flight principen.Kronos Titan AS får full kontroll på sin export med molntjänst från DescartesSivers IMA lanserar spjutspetsteknologi med en ny 5G mmWave Dual Quad Beamformer ICLedande elbilsexperter startar konsultbolagGARO lanserar ny egenutvecklad snabbladdareStockholmsmässan byter bränsle och minskar sin klimatpåverkanGolvlim med 40% lägre koldioxidavtryck sätter ny standard i branschenSchneider Electric expanderar sitt partnernätverk ebm-papst nya fläkt AxiEco Protect har utvecklats för applikationer med krav på hög tryckstabilitetBulten lanserar BUFOeTorell Pump lanserar en ny excenterskruvpump för dosering
2020-02-17
Korrekt förberedelse och planering för topproduktionFlera möjligheter och ett större sortiment av KIPP KulspärrbultarNy katalog från DENIOS med miljösmart utrustning för kemikaliehanteringPumpstation för dränvatten Kährs lanserar den ultimata guiden för golv till detaljhandelnNorrbottens mest digitala byggföretagNya produkter till BMI Sveriges TaksäkerhetssystemVindkraften räcker för att ersätta kärnkraftBring satsar offensivt på e-handelArtificiell intelligens hittar sjukdomsrelaterade generEn supervecka i Linköping för miljönBlue Partner fortsätter att växa!CERTEX Svenska lanserar webshopE.ON och Trianon skapar omställning med mer förnybar energi2019: Ännu ett år av dynamisk tillväxt för arval
2020-02-14
Hanwha Cobots hos LichronLissmacs nyaste maskin SMD 335 Schneider Electric vinner guld för Mureva arbets­lampor LED i iF DESIGN AWARDNy hyresdepå för lyft­utrustning.85 % av eleverna har redan fått erbjudande om jobbMatHem bygger nytt, miljö­certifierat lager i Larsboda
Annonser