LÖRDAG 14 DECEMBER 2019

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Olsson & Co arrangerar Leverantörsdagen 2019

”tillsammans kan vi få vår bransch att blomstra”
Olsson & Co, som har ett heltäckande utbud av produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, arrangerar återigen Leverantörsdagen där fokus låg på hållbarhet och årets tema var ”framtidens leverantör”. Ett fyrtiotal leverantörer och över 60 personer kom igår till Olsson & Co för att inspireras och diskutera branschens möjligheter för framtiden.

– Det handlar om att tänka nytt. Inte göra det vi gjorde igår utan att tänka i nya banor. Branschen måste sluta att fokusera på bara produkt och pris. Vi måste visa värdet för kunden, det är här vår framtid finns! Vad är värdet för kunden att till exempel muggen är gjord av bambu, PLA eller porslin? Vad är värdet av att muggen är tillverkad i en fabrik där personalen har schysta arbetsvillkor? Det är den här typen av frågor som vi måste ställa till oss själva i branschen framöver, säger Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co.

Branschen har stora utmaningar, men Olsson & Co menar att det också finns fantastiska möjligheter. Produktmedia har under lång tid setts som pennor och muggar med logotypen tryckt på, men enligt många undersökningar visar det sig att det inte finns någon annan mediekanal som är starkare och mer kostnadseffektiv för varumärkesbyggande som produktmedia, om man använder den på rätt sätt.

– Det handlar om att tänka nytt. Inte göra det vi gjorde igår utan att tänka i nya banor. Vi vet sedan länge att exempelvis en ”brandad” jacka som någon gillar används mycket och att varumärket exponeras tusentals gånger. Brukaren får en positiv känsla av varumärket och pratar om jackan och varumärket med andra, många gånger. Vi behöver fokusera på produktens nytta, värde och kvalitet. Det är så vi tillsammans kan få branschen att blomstra, säger Tomas Olsson.

Under Leverantörsdagen 2019 presenterade Olsson & Co sina tankar kring produktmedia och trycksaker. Det bjöds på inspirationsföreläsning från Linda Hammarstrand som berättade om hur organisationer förändras när man tänker nytt och hur viktigt det är med en positiv och energigivande kultur.

– Det är fantastiskt att Olsson & Co tar det här initiativet med Leverantörsdagen 2019. Vi har arbetat med Olsson & Co i många år och värdesätter verkligen deras engagemang för att göra branschen bättre. De har helt rätt i att vi måste arbeta tillsammans för att visa marknaden hur man effektivt och smart kan arbeta med exempelvis produktmedia. Vi på Sandryds backar Olsson & Co hela vägen i det som de vill göra för branschen och vi hoppas att få vara en del i det här utvecklingsarbetet även i framtiden, säger Roberto Anselmo, Marknadschef på Sandryds.

För mer information kontakta:
Tomas Olsson, vd på Olsson & Co, tfn +46 (0)31-749 58 10, e-post tomas@olssonoco.se
Anders Ekhammar, pressansvarig på Olsson & Co, tfn +46 (0)70 746 25 79, e-post anders.ekhammar@perspective.se

www.olssonoco.se

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2019-12-09
​Högsta säkerhetsbetyg till Nya Renault CapturSkolan som tränar framtida ledare i InstalcoMagdalena Forsberg ny ambassadör för Mitsubishi MotorsBilhandlarnas vardag kommer att hetta till!Trästommar håller ställningarna inom nyproduktion av flerbostadshus3D-modellering med hög byggbarhetÅrets Byggchef 2019 är Jeanette Rhodin KörössyDriftsäkerhet
2019-12-06
Pro 2 - Klassledande strömförsörjningABB och Stena Recycling i nytt miljösmart samarbeteGerdau och SKF i avtal för att förbättra produktiviteten vid brasilianska stålverkNu är det nya majestätiska vattenkraftaggregatet Sofia igång i Åsens kraftverkNy dragtruck för trånga utrymmen: Jungheinrich EZS 130Elvaco breddar utbudet inom LoRaWAN – lanserar fyra nya mätarmoduler till värmemätareAldrig ett tomt batteri!TEKONF – ett kompetent företag inom teknisk konfektionVolvo Group Venture Capital investerar i programvara för autonom mobilitetWingårdhs Arkitekter flyttar till Varvsstaden
2019-12-05
Exacta har förvärvat samtliga aktier i 3P Logistic ABNy version av IRONCAD nu här!SSAB inleder studie i Finland för fossilfri ståltillverkningDe brinner för plåt och senaste teknikenInterroll trummotorer får EHEDG-certifiering för högsta hygienkrav AWS och Verizon levererar 5G Edge Cloud Computing tillsammansDan Nilsson ny standardiseringschef på SISFyra av tio småföretagare har ingen hemsidaSiemens bygger vätgas­anläggning för utsläppsfritt energisystemKraftig 18V kolborstfri gäng­stångskap med extra kraftAllt viktigare med miljö­certifierat byggmaterialSomfy lanserar radiatortermostat för det smarta hemmetStora kostnadsbesparingar efter uppgradering av kondensorer hos drygt 150 butikerProduktnyhet December 2019 - IndustrifördelareDynamics by Sigma öppnar i Storbritannien
2019-12-04
Iscar Chatterfree och Solidmill Damaskus Maskinskydd förvärvar leverantör – stärker sin ledande position i Sverige Troax skapar nya möjligheter – på längden och på höjdenBranäsgruppen startar ett vasst samarbete – tar bort plastsugrören4,5 miljoner till AI-forskning i NorrbottenNu blir det lättare att resa fossilfritt i JämtlandErik ska bidra till att utveckla svensk industriUppsala kommun vinner årets Biogasutmärkelse 2019Visma förvärvar fintech­bolaget InyettEasyfairs renodlar varu­märket Empack och lanserar nya mässan Logistics & AutomationDB Schenker startar nytt i åtta länderCaterpillar lanserar nya bandschaktaren Cat D5 och förenklad namnstruktur
2019-12-03
PR-Plast Investerar för en ljusare framtidMetal Work Sverige AB söker en driven säljareSvenska bilförare väljer helst Volvo V60Peab bygger ut SCAs sågverk i BollstabrukStröman Maskin AB är ny generalagent för Johnston och Beam i SverigePanasonic förvärvar finsk värmepump­verksamhet7 av 10 svenska hantverkare genomgår sällan eller aldrig säkerhetsutbildningar på arbetsplatsen Veeam förutspår teknologi­trenderna för 2020 De är nominerade till Träpriset 2020Rejlers förvärvar Elproj teknik ABVerkstäder uppmanas hjälpa bilägare som är oroliga för brandrisk!Årets XL-BYGG leverantör 2019Så skapar ni en hållbar affärsmodell i 5 stegKylkedjan TESAB växer!En ny generation av axialfläktarVi välkomnar Peter Benjaminsson som ny försäljningschef Bygg
2019-12-02
Ny hemsida räcker inte för att nå ut på nya marknader
Annonser