SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Optimizely uppmärk­sammas som ledare

I 2024 Gartner® Magic Quadrant™
Optimizely, den ledande plattformsleverantören för digitala upplevelser (DXP), har utsetts till en ledare i 2024 Gartner® Magic Quadrant™ for Content Marketing Platforms. Det är sjunde året i rad som Gartner placerar Optimizely i Leaders Quadrant*.

Under alltför lång tid har marknadsförare tvingats klara sig utan verktyg för att skapa engagerande innehåll och effektiva kampanjer. Vår CMP tillgodoser dessa behov genom att sömlöst koppla samman alla steg som krävs för att hantera marknadsföringsinsatser. Jag är stolt över att vi skapade den här kategorin och att vi har uppmärksammats som en ledare flera gånger i rad, säger Shafqat Islam, CMO på Optimizely. Vårt uppdrag att göra marknadsföringsarbetet enklare. Erkännandet bekräftar att det vi gör uppskattas på marknaden. Vår CMP, med funktioner för allt inom AI-driven innehållsoptimering till flexibel hantering av arbetsflöden, är en nyckelkomponent i Optimizely One – som hjälper våra kunder att ligga steget före på en allt mer digital marknad.

Gartners utmärkelse kommer under en period av stark tillväxt för Optimizely. I takt med att digitala team allt oftare väljer centraliserade marknadsföringslösningar, har Optimizelys innovationsarbete för hela Optimizely One-plattformen lett till att man ligger i branschens absoluta framkant.

Detta strategiska fokus på kontinuerlig innovation ligger i linje med den vision som presenterats av Optimizelys Chief Product Officer, Rupali Jain, som började på företaget förra året. Jains ledarskap har varit avgörande för att Optimizelys innehållserbjudanden utvecklas för att möta de dynamiska behoven hos marknadsföringsteam globalt.

- Jag känner mig lyckligt lottad att vara en del av ett team som inte bara förnyar sig för innovationens skull; till exempel, varje AI-baserad funktion som vi lägger till drivs av en strävan mot att möta våra kunders verkliga utmaningar, säger Jain. Genom att samordna samverkan över marknadsföringens livscykel och att skapa förutsättningar för bästa möjliga innehållshantering, skapar vår plattform ett enormt värde för våra kunder.

De framsteg som Optimizelys CMP har gjort är betydande för innehållsmarknadsföring, eftersom efterfrågan ökar på sömlöst inbäddade AI-funktioner och ett mycket anpassningsbart UX. Genom sina senaste innovationer omdefinierar Optimizely hur företag interagerar med sin målgrupp genom att möjliggöra centraliserad innehållsplanering, skapande, optimering och leveransarbetsflöden.

För att lära dig mer om Optimizelys position som ledare, se rapporten 2024 Gartner Magic Quadrant for Content Marketing Platforms här.

*Welcome (förvärvat av Optimizely och senare omdöpt till Optimizely CMP) uppmärksammades i 2022, 2021, 2020, 2019 och 2018 Magic Quadrant for Content Marketing Platforms.

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-07-02
Ny försäljningschef på DematekMatlådor som sparar tid och energiVita varningsprodukter CEJN introducerar SmartflowSabroe presenterar den nya styrenheten unisab 4
2024-07-01
Lär dig om vakuum­mätarens viktiga rollEffektiviteten av värmekamerorHur man förstärker delar Samuel Sollenby återvänder till OlsonsEn historia inom skärande bearbetning
2024-06-28
Kantvikars betydande roll Kompressorns roll i kylanläggningarOTTO Digital Services för systemSäkerhet med väggrindar och vägbommarNyhet i sortimentet från Western Fabrications
2024-06-27
Födelsedag 60-års Rockwell arrangerar år­ets automationshändelse Optimera kabelhanteringen Saab tecknar kontraktOKQ8 Bank har tecknat ett 3 årigt avtal
2024-06-26
XMOR® revolutionerar grävandetInga maskiner är för stora för ossTrejon lanserar CONDORÅtervunnet material möter AI ROCKWOOL bygger stenullsfabrik i Sverige