FREDAG 22 JANUARI 2021
Följ oss i sociala medier

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Orden ärendehantering och ärendehanteringssystem skall vara hyperlänkar till vår hemsida

Så hjälper dig Nilex koppling mot Microsoft Teams och chatbot att möta dina kunder smartare
En guide till en snabbare, mer effektiv och integrerad hantering av kundrelationer - ett smartare ärendehanteringssystem

Det är ingen hemlighet att allt fler företag upplever ökade krav på tillgänglighet från sina kunder. Kanske är det inte något negativt utan precis den motivationen vi behöver för att uppmuntra en snabbare utveckling. Har du en support som är överbelastad och som skulle behöva effektiviseras? Då kommer Nilex koppling mot Microsoft Teams och Chatbot att kunna hjälpa er.

Microsoft Teams används dagligen av 75 miljoner människor och det dagliga användandet har ökat kraftigt allt eftersom då fler arbetar hemifrån idag (april 2020). Appen hjälper ditt team att bland annat organisera sig och hålla kontakten, skapa egna team, starta gruppchattar, dela filer och boka möten. Microsoft Teams integrerar företags kommunikation och resurser och samlar allt på samma ställe. Chatbot-funktionen i Teams integrerar ännu en viktig funktion, då företag tillåts att även hjälpa sina användare och konsumenter på plattformen på ett effektivt sätt.

Våra kunder kan ladda ner Nilex appen i Microsoft Teams appstore och därigenom koppla samman våra två system. Inne i Teams har de översikt över ärenden som de har i Nilex. Konservationer man har i Teams kan man föra över till Nilex genom en integration och de syns som ärenden i vår ärendelista. Användarna i Teams kommer även kunna ställa frågor till vår Nilex chatbot som är baserad på Microsoft Chatbot. Den söker i vår kunskapsbank och chatbotten kommer också vara tillgänglig i vår self-service portal och därigenom ge användarn service 24/7.

Genom integrationen mellan Nilex och Microsoft Chatbot kan du och dina medarbetare få en snabb tillgång till NPS:s kunskapsbank på nolltid, och därmed kan ni hitta den informationen ni behöver för att kunna möta era kunder på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt.

Därför behöver du kunna möta kunden nu
Konsumenter och användare har idag höga förväntningar på företags bemötande och kundservice. De har också höga krav på snabbhet och möts inte de kraven kommer det att påverka kundens bild av ditt företag.
Med det sagt betyder det inte att omställningen mot ett effektivt och sömlöst kundbemötande är en lätt uppgift. Tvärtom, det är en stor utmaning. Det är extremt vanligt med interna fördröjningar som i sin tur leder till förseningar i kundservice. När kunder och användare behöver vänta på svar på sina frågor påverkar det kundupplevelsen negativt. Genom chatboten elimineras interna flaskhalsar då svar på användare och konsumenters frågor läggs in i Nilex kunskapsbank där chatboten hämtar svar.

Att automatisera delar av kundbemötandet effektiviserar arbetsprocessen så att fler kan få hjälp med enklare frågor snabbare. Det ger dina kundtjänstledare mer tid att besvara komplicerade frågor, utan att svarstiden förlängs.

Genom chatboten som kopplas till Nilex kunskapsbank kan företag erbjuda en jämnare standard i sina svar på användare och konsumenters frågor och effektivisera arbetet.
Så hjälper Nilex dig

Vid det här laget vågar vi påstå att vi är experter på att effektivisera våra kunders processer. En del av det handlar om att skapa möjligheten att täcka ett flertal kommunikationskanaler, som kan vara fördelaktiga för din verksamhet. Vårt senaste tillskott är, som ni kanske listat ut, vår nya chatbot i teams.

Genom att integrera Microsoft Chatbot och Nilex kunskapsbank kan du ge service till dina användare och konsumenter 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Chatboten söker i Nilex kunskapsbank där du kan lägga in lathundar och svar på användare och konsumenters frågor. Du förenklar arbetet med att svara på användarnas frågor, eftersom allt ska finnas samlat på ett ställe. Tillsammans med Nilex övriga tjänster kommer chatboten att kunna bidra till en helhetslösning för er som underlättar ert företags dagliga arbete mot användarna.

Detta kan chatboten hjälpa till med:
• Att ge dina kunder och användare snabbare svar på deras frågor och funderingar
• Skapa en samlingsplats för all relevant information på ett och samma ställe
• Kan leda till högre och jämnare standard på svar på användarnas frågor
• Minska belastningen på kundservicepersonal
• Effektivisering av resurser

Integration mellan mellan Nilex och Microsoft Chatbot
Men vad är en chatbot egentligen? En chatbot är en AI-programvara (artificiell intelligens) som har förmågan att simulera en konversation via chatt med en annan person. Språket är naturligt, precis som om det vore två personer som pratade med varandra.

Att använda sig av chatbot-applikationer effektiviserar interaktionen mellan dig och dina kunder och skapar en bättre kundservice, en snabbare återkoppling och i sinom tid en förbättrad kundupplevelse.
Genom en integration av Microsoft Chatbot och Nilex kunskapsbankkommer chatboten att leta efter relevanta svar från NSP kunskapsbank som indexeras i databasen Elasticsearch och sorteras efter relevant rang. Om användare inte är nöjd med svaret, ska chatboten skapa ett ärende i Nilex automatiskt med hela chatt-transkriptionen. Genom integrationen får du översikt över ärenden även i Microsoft Teams.
Integrationen är baserad på befintliga frågor och svar i NSP kunskapsbank och man kan kommunicera med chatboten inom NSP eller direkt i Microsoft Teams.
Användningen av en chatbot gör att kunderna snabbare får svar på sina frågor och även att belastningen på personalen i supporten minskar.
Sammanfattning

Med Nilex nya sammanslagning av Microsoft Teams samt chatbot får din organisation ökade möjligheter att hjälpa användare och konsumenter snabbare och enklare. Att automatisera delar av kundtjänsten ger snabbare svarstider för kunder med frågor av det enklare slaget och tillåter för era medarbetare att fokusera på krångligare problem, utan att den generella svarstiden ökar.

Smartare ärendehantering för den digitala tidsåldern
Kontaktinformation
Postadress
Brunnbäcks­gatan 17
25231 Helsingborg
Besöksadress
Brunnbäcks­gatan 17
SE-25231 Helsingborg
Region
Helsingborg
Skåne län
Sverige
Orgnr:
556263-4799
Grundat: 1985
Anställda: 17
Välkommen till Nilex!

Från början utvecklade Nilex mjukvaror för att effektivisera hanteringen av IT-tjänster och infrastrukturer i företag och organisationer.

Genom att utveckla, implementera och stödja ITSM lösningar har Nilex hjälpt tusentals organisationer/företag att hantera sina operativa processer genom förenkling och effektivisering av arbetet.

Läs mer om oss här: www.nilex.se

Kontakter

Kjell Åke Nilsson
Företagsledning
Greger Nilsson
Marknadsansvarig
0727205968

Filmer

Nilex - Manage relations in digital age

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2021-01-14
Ny rapport: Växande elfordonsflottor förväntas generera betydligt fler laddningsmöjligheter under 2021 HCL Technologies och Bobble AI i partnerskap Elbilar laddades två varv runt jorden - 55-procentig ökning: ”Fellingsbro seglar upp på topplistan”GK Gruppen väljer ekonomisystem från Unit4
2021-01-13
Möt framtiden med smart automation från EwellixNu är vi ett bolag!Kompakt och lätt vridbord med hög precision - MSQ Passa på att få in vardagsmotion på jobbetMatrox® AltiZ, högkvalitativa 3D-profilskannersABB är med på hållbarhetståget med världens första utsläppsfria fordon för järnvägsunderhållExportexperten ska importera finsk expertis till SverigeDynabook meddelar lanseringen av nya 11:e generationens Intel Core vPRO-processorer till X-seriens premiumenheter
2021-01-12
Assemblin Elverkstäder fortsätter att leverera till kunder under 2021. Rekordleveranser av plantor från SCAPrecisa, robusta, och verktygssäkrade vattenpass från Luna ToolsElförsörjningslösningar från ABB stödjer Asiens största vattenreningsverkChargePoint: Är vårt elnät redo för den elektriska revolutionen?Nätverk får ekonomin på nätet att växaNutanix tar in tidigare VMware-chef som ny VDDynabook uppdaterar utvalda enheter med 11:e generationens Intel Core-processorer
2021-01-11
FC Maskin ny leverantör av Mitsubishi edmStora snömängder ökar betydelsen av att alltid anlita licensierade takskottareABB lanserar ytterligare ett ställverk med lägre miljöpåverkanSTARK Group välkomnar CVC Capital Partners Fund VII som ny ägareNy Quick & Easy koppling och fördelare till ISO-sortimentetOptimera din ventilationsapplikationNytt rekordår i Sverige – nästan var tredje såld lätt transportbil var en VolkswagenHCL och Claim Genius i samarbete – ska tillsammans utveckla AI-lösningar för hantering av försäkringsanspråkMambu samlar in 110 miljoner euro i finansieringsrunda ledd av TCV
2021-01-08
Sedan starten på 60-talet har Knutwall tillverkat märkning främst mot byggsektornSå här blir cirkulär ekonomi och återvinning en lönsam affär för tillverkande företag 2021Veldi godkänd nu som leverantör av Stöd och matchning även i Malmö och Göteborg! Ny samarbetsmodell kan underlätta återbruk av byggmaterialFem funktioner att tänka på när du ska köpa en bärbar datorEquinix säkrar flera nya etableringar under det gångna åretVeeam: Så blir teknikåret 2021
2021-01-07
Wallåkra mekaniska gasar sig igenom corona-tiderVår koncern står pall även i orostider Största robot­säkerhets­standarden för robotsystem på remissVad väger du egentligen?Utbyggnaden av laddinfrastruktur behöver påskyndas för att klara omställningen från dagens 11 000 laddpunkter till 250 000 år 2030Manovi Varberg utbildar personal under permitteringAllt inom positionering: Bygg en bättre framtid med fixering och positioneringCyberspionage träder fram ur skuggorna och in i rampljusetSkurup får högteknologisk biltvätt med medlemskap
2020-12-23
God Jul och Ett Gott Nytt År!CERTEXs Julhälsning!
2020-12-21
Kipp Scandiinavia AB önskar En God Jul och Ett Gott Nytt År!
2020-12-18
VD-skifte vid årsskiftet | Helge Nyberg ABNCC:s och Volvos digitala tjänst för schaktmassor har under första året sparat 1 600 transporter i GöteborgHögpresterande produkter från elesaKör du små cylindrar med snabb frekvens? - JASVABB leder elektrifiering och automationsinnovation för framtidens gruvdrift i Sustainable Underground MiningHelge Nyberg tar historiskt rekord i orderingång Företag i länet får nya perspektiv med ProduktionslyftetABB stödjer World Childhood Foundation med donationToyota gör ytterligare satsning på bränslecellsdrivna bussarVeeam anställer ny regionchef för Sverige och FinlandMolnlösningar för finansiella kärntjänster: Den oundvikliga framtiden
2020-12-17
OilQuick får ny logotyp och grafisk profilÖkad maskinsäkerhet utan att kompromissa med prestandanIndustrirobotar från ABB utrustas med Wizard Easy Programming
Annonser