SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Tork lanserar transpar­ent och lättillgänglig data

För att hjälpa företag att nå sina hållbarhetsmål
Tre av fyra anser att det är viktigt att deras arbetsgivare prioriterar hållbarhet och miljö på arbetsplatsen. Samtidigt upplever allt fler företag, i takt med ökande krav på hållbarhetsrapportering, en växande utmaning i att identifiera vad som är mest relevant och betydelsefullt för just deras verksamhet. För att underlätta hållbara beslut lanserar Tork en transparent sammanfattning av de viktigaste hållbarhetsfördelarna för varumärkets produkter och system.

En färsk Sifo-undersökning på uppdrag av Tork visar att tre av fyra (76%) tycker att det är viktigt att deras arbetsgivare prioriterar hållbarhet och miljö på arbetsplatsen. Nära var tredje (30%) anser dock inte att arbetsgivaren är tillräckligt tydlig kring vilka insatser som görs. Samtidigt upplever allt fler företag, i takt med ökande krav på hållbarhetsrapportering, en växande utmaning i att identifiera vad som är mest relevant och betydelsefullt för just deras verksamhet.

Osäkerheter kring vad som behöver rapporteras – och vilka mätetal som verkligen är effektiva – har inspirerat Tork till att tillgängliggöra transparent och tillförlitlig hållbarhetsdata för varumärkets produkter. Satsningen Tork Focus4 Sustainability består av material som ska ge verksamheter omfattande och transparenta hållbarhetsdata och produktfördelar som de behöver för att fatta hållbara beslut för sina verksamheter.

Tork Focus4 Sustainability innehåller bland annat:
• En översikt över jämförbara hållbarhetsfördelar inom prioriterade fokusområden: material och förpackning, användning och avfall, koldioxidutsläpp samt hygien för alla.
• En europeisk genomsnittsnivå för koldioxidutsläpp för servetter, toalettpapper och handdukar.
• Ett verktyg för produktinformation som underlättar vid anbudsförfaranden.
• Möjlighet att förbättra kunskapen om hållbarhet genom gratis interaktiva utbildningsmoduler.

Kompass för hållbarhetsarbete
Genom att konsekvent och lättillgängligt dela de hållbarhetsfördelar som är mest relevanta för kunderna, vill Tork utbilda och stärka företag i att fatta välgrundade beslut som stöder deras egna hållbarhetsmål.

• Att minska miljöpåverkan och förbättra hållbarheten är en kritisk fråga för alla verksamheter och det kan vara svårt att förstå hållbarhetskraven. Med Tork Focus4 Sustainability hoppas vi att kunder kan välja de produkter som passar deras hållbarhetsambitioner och affärsbehov bäst, säger Elin Orrheim, Kundmarknadschef Hållbarhet.

För ytterligare information, kontakta:
Rebecca Wendel, Varumärkeschef Tork Norden
Rebecca.wendel@essity.com

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-06-24
HMS lanserar Red Lion® och N‑Tron®Så förbättrar RAG dina AI-resultatDenodo utlyser AI- och datatävlingAllergivänlig färg till grön stadsdelXiaomi släpper färgstarka Redmi Pad 2-serien
2025-06-23
Fordonskameror ökar säkerhet för allaCognizant och Google i AI-samarbeteNya Plug&Safe serien Industrisäljare söks
2025-06-19
Scantruck AB på Brunnby LantbrukardagarEn svensk kulturskatt letar ny hamnPaul‑Henri Geisler blir Wibe Groups nye VDSvenska startups bäst på AIEnergidata driver affärer och hållbarhet
2025-06-18
Effektiva produkter för rostborttagning!HEIDENHAIN på AUTOMATICA 2025Hydro lyfter återvinning i KöpenhamnPronto-250-EZ mäter lasereffekt exaktMoussi lanserar fönstergaller med stil
2025-06-17
FLEXPOINT® MVgoldHPByggstart för Vindeln Innovation CenterVisselblåsningen ökar Hållbarhet som hävstångCyberbedragare utnyttjar populära AI-tjänster