SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Efecte lanserar Effie AI för att lösa vanliga IT-problem

Och integrera AI i människors dagliga arbete
Effie AI-produktfamiljen erbjuder generativa AI-funktioner för IT-tjänstehantering och möjliggör enkel användning av AI där användaren alltid har kontroll och känner till vart data har lokaliserats.

Efecte, det europeiska alternativet inom molnbaserad tjänstehantering, lanserar Effie AI, en vänlig generativ AI-assistent som hjälper till att lösa IT-problem både snabbare och till lägre kostnader. Den vägleder användaren att lösa IT-problem på egen hand, och ökar produktiviteten hos IT-supportteam genom att generera svar i ärendehantering, livechattar och e-post samt att automatisera rutinuppgifter. Effie AI kan köras i det offentliga molnet, i Efectes europeiska moln eller i kundens egna privata moln, använd OpenAI-modellen eller en lokalt hostad, öppen källkodsbaserad modell.

"Ledande organisationer omfamnar artificiell intelligens och smart automation allt mer. Eftersom all verksamhet blir mer och mer beroende av digitala verktyg är det viktigt att arbetsflödet inte begränsas av vanliga IT-problem. Effie AI stödjer organisationer i att inkorporera AI som en del av den digitala transformationen, ökar övergripande produktivitet, hjälper till att minska kostnader, ökar effektiviteten och förbättrar medarbetarupplevelsen", säger Niilo Fredrikson, VD för Efecte.

En AI-driven personlig upplevelse – där användaren alltid har kontroll
Effie AI erbjuder AI-teknologier utvecklade av Efecte, från språkteknologi (NLP) till generativ AI, som är utformade att hantera mindre datamängder såsom en organisations användardata och kunskapsbas. Kunden har kontroll över den data som används för att anpassa den artificiella intelligensen, samt hur mycket kunden förlitar sig på AI:s hjälpfunktioner.

"IT-support är avgörande för att möjliggöra smidigt och problemfritt digitalt arbete, men den riskerar att hamna efter när det gäller att använda AI. En mycket stor del av ärenden hanteras fortfarande manuellt av supportagenter, även för enkla och repetitiva sådana. Detta hämmar produktiviteten och håller servicekostnaderna höga. Visionen för Effie AI är att vara en digital personlig assistent som känner till användarna. Istället för generell rådgivning integrerar Effie AI information som är relaterad till sammanhanget, såsom en bredare förståelse för situationen, vilka typer av enheter som används och hur situationen kan jämföras med tidigare utmaningar", säger Efectes Chief Product Officer Santeri Jussila.

Efecte fortsätter att investera i AI-lösningar som digitaliserar och automatiserar arbete
Effie AI automatiserar och underlättar arbete genom att vägleda användare i dagliga uppgifter, så de snabbt och självständigt kan lösa IT-problem. Detta leder till nöjdare användare, förbättrad medarbetarupplevelse och ökad effektivitet i verksamheten. För IT-support automatiserar AI rutinarbete och ökar produktiviteten, till exempel genom att skriva svar via chatt och e-post. Effie AI kan hantera data på flera språk, inklusive engelska, finska, svenska, tyska, spanska och polska. Som exempel, kan du till och med svara på e-post skrivna på engelska på ett annat språk.

Effie AI är det senaste kapitlet i Efectes omfattande investeringar i AI-drivna lösningar. År 2022 förvärvade Efecte Conversational AI-företaget InteliWISE. Under våren 2023 introducerade företaget sin första generativa AI-funktion – den GPT-drivna chatten. Idag introducerar Efecte en uppsättning AI-funktioner under det nya produktvarumärket Effie AI. Framöver kommer nya funktioner introduceras, som hjälper användarna samtidigt som de utvecklar och optimerar de underliggande AI-modellerna.

Effie AI är en del av Efectes plattform – en molnplattform för att digitalisera och automatisera processer inom IT-tjänsthantering. Kunden får en tydlig prissättning och betalar bara för det de använder.

Effie AI-produktfamiljen består av olika verktyg, av vilka kunder kan välja den bästa lösningen för dem:

För supportagenter:
• Effie AI Chat genererar automatiskt hjälpsamma, relevanta och vänliga livechattmeddelanden med bara ett klick.
• Effie AI Email genererar snabbt smarta e-postsvar med hjälp av Efecte Service Management-data.
• Effie AI Tickets sparar IT-supporttid genom att kategorisera nya ärenden, sammanfatta problemet och föreslå relevanta lösningar baserat på liknande ärenden som hanterats tidigare.
• Effie AI Summarizer ökar IT-supportens produktivitet genom att generera sammanfattningar av konversationer med användare och fylla i ärenden med relevant information såsom rubriker och incidentbeskrivningar.

För slutanvändare:
• Effie AI Chatbot

Effie AI ger omedelbar hjälp med problem och frågor. Chatboten är en vänlig och kunnig assistent som guidar användare att lösa problem utan att de behöver skapa ett ärende eller vänta i kö för att få kontakt med en mänsklig supportagent.

För mer information:
Niilo Fredrikson
VD, Efecte
niilo.fredrikson@efecte.com
+358 50 356 7177

Santeri Jussila
CPO, Efecte
santeri.jussila@efecte.com
+358 50 487 1915

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-10-01
Moussi Montage AB - En ny aktör Jordfelsbrytare för solcellsanläggningarRespetra räddningskammare Standarddelar gör oslagbar skillnadGå naturligt med artificiell fot
2024-09-30
Scania först i sin branschBetydelsen av lokala aktörer för återvinning Cat och Komatsu reservdelar Pilotprojekt visar på stora möjligheter Fem år för Swerocks ECO-Betong
2024-09-27
Tillverkning och kvalitetssäkring SVEAT instiftar ett nytt stipendium QNAP lägger till Airgap+Pagero utnämnd till en ledareViktigaste utmaningarna med regelefterlevnad
2024-09-26
Marknadens bästa stångstål Automatiserad lösning Bättre sikt och säkrare arbetsplats Bosch Professionals första 18V-cirkelsågUnik miljömärkning lanseras
2024-09-25
Lasermoduler inom träindustrinLG rekryterar ny säljchef Volvo CE förser grävmask­iner med hybridteknikNya korkbaserade membran Högpresterande hydrauliska lösningar