SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Kundklubben är affärskritisk i rådande ekonomiskt läge

Viktigt att utveckla en stark strategi
Stadium använder sin kundklubb och långsiktigt lojalitetsarbete för att säkerställa goda resultat och bygga kundpreferenser, och tar satsningen vidare genom nytt samarbete med Voyado.

En av de mest påtagliga förändringarna inom retailbranschen under de senaste åren är den ökade komplexiteten i kundresan. Interaktioner genom olika touchpoints, både online och offline, gör det svårare för retailers att följa och förstå hela kundresan.

”Vi måste se till att vi har de bästa förutsättningarna för att nå rätt person med rätt kommunikation genom hela kundresan för att kunna bygga preferenser och långsiktig lojalitet hos våra kunder”, säger Lars Rosén, Head of Marketing på Stadium.

Robin Liljestrand, CRM manager på Stadium, tillägger: ”Vi har idag en stark och bred medlemsbas som utgör en betydande del av vår totala försäljning. Vi kommer fortsätta att satsa på varumärkesstärkande aktiviteter riktade mot våra medlemmar och är övertygade om att vi, genom relevant kommunikation, kan hjälpa ännu fler medlemmar att leva ett aktivt liv.”

För Stadium är det också viktigt att utveckla en stark strategi som kompletterar både fysiska butiker och onlinekanaler för att skapa synergier mellan det digitala och det fysiska, både som försäljningskanaler och som möjlighet att bygga starka kundrelationer. Genom att dra nytta av insikter och datapunkter från båda kanalerna kan Stadium bli ännu mer träffsäkra i sin kommunikation.

Lars fortsätter: ”Kundklubben blir affärskritisk i rådande ekonomiskt läge. Vi behöver hitta sätt att maximera resultaten över alla plattformar och fortsätta att bygga vårt eget community samt dra nytta av den förstapartsdata som kundklubbar ger. Kundklubben blir affärskritisk i rådande ekonomiskt läge. Vi tror stenhårt på att kombinera det fysiska och det digitala mötet med kunderna och behöver teknik som stöttar vår strategi."

"Konsumenter förväntar sig idag en enhetlig upplevelse, men de har olika behov när de handlar i fysiska butiker jämfört med online. Stadium är duktiga på att utgå ifrån kunden och förstå hur de olika kanalerna kan samverka för att skapa relevans över alla kontaktytor. Vi är mycket glada över att få samarbeta med Stadium", säger Johan Nyrelli på Voyado.

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-04-25
Fuktmätning VCI-plast skyddar mer än vanlig plastpåseSfäriska rullager – Nitrilhandskar – vid hantering av kemikalier Handverktyg
2025-04-24
Elektrisk kantpress Luftkvalitet nyckel till bättre hotellmiljö Riksintag kvar för rörmontörsutbildningEnpelarlyftar från Nimo-KG Lyftmagneter
2025-04-23
Förbättra greppet och säkerheten Möt experterna på platsInspektera med en Ferret!Maskinmässan i ArlandastadVerizon cybersäker­hetsrapport 2025
2025-04-22
Investera smart: Olsons + LVD i samarbeteUpptäck våra mest prisvärda skrivbordShimada-CNC svarvar Laddlösningar för en ren framtidBredel Heavy Duty-pump
2025-04-21
Säkerhet & kvalitet i en internationell marknad