SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Minskar “media wastage” med 23 procent

Leder till kostnadsbesparing på 12 procent
Channel Factory bjöd in PwC för att utföra en kontroll av bolagets egenutvecklade plattform ViewIQ. Detta för att säkerställa plattformens effektivitet för varumärken och byråer när det kommer till kostnadsbesparingar genom kvalitativ annonsplacering. PwCs tester visade att Channel Factorys teknik minskar “media wastage” med 23 procent, vilket leder till en kostnadsbesparing på 12 procent.

Channel Factory vände sig till PwC på grund av deras engagemang när det kommer till transparens och faktumet att de hjälper företag hitta optimala partners, tekniska lösningar, samt fatta bra investeringsbeslut. Under två testfaser bevisade Channel Factory att deras teknik är en del av lösningen för att undvika “media wastage", samt att de är transparenta gentemot befintliga och potentiella kunder.

I den första fasen undersöktes Channel Factorys klassificering av innehåll för att se till att det överensstämmer med organisationer som GARM och IAB. I den andra fasen mättes teknikens inverkan på “media wastage” för att identifiera dess effektivitet på varumärken och byråer.

"Det digitala medieekosystemet kan vara komplext och utmanande att navigera i, vilket leder till krav på ökad transparens. Channel Factory förtjänar beröm för att ha utsatt sin ViewIQ-plattform för testning och verifiering av oss på PwC", kommenterar Adam Edelshain på PwC.

Problemet med “media wastage” & den nakna sanningen
En undersökning genomförd av PwC 2020 visade att i genomsnitt 15 procent av annonsörers medieinvesteringar inte kunde attribueras. Detta är en av många faktorer som bidragit till diskussionen om “media wastage” och bristande transparens inom digital reklam, som man nu söker lösningar på. PwCs uppföljningsstudie som publicerades i början av 2023 visade att situationen verkar förbättras i premiumsegmentet av “programmatic”.

Channel Factory bjöd in PwC för kontroll av ViewIQ-plattformen för göra det klart att bolagets teknik följer branschstandarder och levererar på de policyer som presenteras för kunder. Verifieringsprocessen visade att Channel Factory hade 99 procent noggrannhet vid kategorisering av språk och att Channel Factory’s taxonomi för kategorisering av videoinnehålls lämplighet uppnådde en matchningsgrad på över 80 procent för IAS, IAB, Comscore och GARM. Channel Factory var också i linje med IAB- och IAS-standarderna, och verifieringsprocessen visade att 100 procent av kanalerna hade korrekt IAB-kategorisering och 96 procent av videorna hade korrekt IAS-beteckning.

"En viktig anledning till att vi anlitade PwC var för att kunna visa att Channel Factory de facto löser problemet med “media wastage”, och inte bidrar till det. PwC-rapporten bekräftade vad vi visste var sant — att vi levererar det vi lovar våra kunder och att prioriterar öppenhet och transparens, som ju är av största vikt inom reklambranschen. Den här rapporten motiverar oss att fortsätta att innovera och skapa en produkt som ger den ultimata avkastningen, eliminerar “media wastage” och samtidigt stöder olika kreatörer och communities”, säger Jenny Chau, Chief Solution Officer på Channel Factory.

Länk till fullständig PwC-rapport finns här

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-07-02
Ny försäljningschef på DematekMatlådor som sparar tid och energiVita varningsprodukter CEJN introducerar SmartflowSabroe presenterar den nya styrenheten unisab 4
2024-07-01
Lär dig om vakuum­mätarens viktiga rollEffektiviteten av värmekamerorHur man förstärker delar Samuel Sollenby återvänder till OlsonsEn historia inom skärande bearbetning
2024-06-28
Kantvikars betydande roll Kompressorns roll i kylanläggningarOTTO Digital Services för systemSäkerhet med väggrindar och vägbommarNyhet i sortimentet från Western Fabrications
2024-06-27
Födelsedag 60-års Rockwell arrangerar år­ets automationshändelse Optimera kabelhanteringen Saab tecknar kontraktOKQ8 Bank har tecknat ett 3 årigt avtal
2024-06-26
XMOR® revolutionerar grävandetInga maskiner är för stora för ossTrejon lanserar CONDORÅtervunnet material möter AI ROCKWOOL bygger stenullsfabrik i Sverige