TISDAG 25 FEBRUARI 2020

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Ny hemsida räcker inte för att nå ut på nya marknader

Över 70% av alla B2B köpare föredrar att använda internet för att hitta och samla in information om nya produkter och tjänster i köpprocessen.
Man kontaktar en säljare i ett betydligt senare skede än förut vilket gör att hemsidan blir en viktig del i säljarbetet säger David Hällström, VD på Getfound.

Offline aktiviteter som mässor, kalla samtal och traditionella medier har tappat mark senaste 10 åren vilket inte är helt oväntat. De flesta B2B köpare föredrar att använda digitala kanaler i köpprocessen.

Nuförtiden är sökmotorer som Google och Bing populära kanaler för att inhämta information men även företags webbplatser ligger högt upp på listan

Hur gör man då för att nå ut på nya marknader med en ny hemsida?
Att bara sätta upp en sajt på ett nytt språk räcker oftast inte på långa vägar. Här kommer några konkreta tips.


1. Val av domän

På internet används två typer av toppdomäner, dels de landsspecifika toppdomänerna som .se, .fi eller .dk och dels den typ av toppdomäner som kallas generiska toppdomäner där vi till exempel återfinner gamla klassiker som .com, .org och .net

Det gäller att man väljer rätt typ av domän för att maximera synligheten på de nya marknaderna. Det finns lite olika sätt att göra detta på beroende på hur många marknader man vill rikta sig mot och vilka domäner man redan äger i dagsläget.

Den bästa lösningen är oftast (men inte alltid) att använda en ny generisk toppdomän och sedan flytta över allt innehåll till denna ifrån befintlig domän. För att maximera synligheten är det oftast mer fördelaktigt att använda undermappar istället för subdomäner. Det är också viktigt att man inte glömmer att peka om alla sidor på den gamla domänen till den nya.


2. Innehåll på nya domänen

För att få ökad synlighet på en ny marknad så är det viktigt att man skapar innehåll av hög kvalitet på rätt språk. Ibland anlitar företag översättningsbyråer för att snabbt kunna producera texter till den nya webbplatsen. Detta kan vara en bra lösning men ofta så blir det inte helt bra eftersom det är svårt att översätta branschspråk. Vissa ord och utryck kan variera ganska mycket beroende på land. Ett bättre alternativ är oftast att hitta en lokal byrå som också förstår din bransch. Det är även viktigt att innehållet är SEO optimerat vilket leder till nästa punkt.


3. Sökmotoroptimering

Sökmotoroptimering är en del av digital marknadsföring och går ut på att anpassa webbplatsen och dess innehåll för att öka trafiken från sökmotorer som Google och Bing. Med gratisverktyget Sökordsplaneraren kan man se vilka sökningar som görs på Google för att hitta produkter och tjänster i olika branscher. Det gäller att matcha innehållet på webbplatsen med efterfrågan för att få in så mycket besökare som möjligt till sajten. Detta görs bland annat genom att optimera text, bilder, rubriker, länkar, meta data och mycket annat.


Det finns en mängd olika strategier för att få in fler besökare och leads på nya marknader. Getfound är experter på industrimarknadsföring och hjälper bolag att expandera i Norden, EU och Nordamerika. getfound.se/
Kontaktinformation
Postadress
Vasa­gatan 16
11120 Stockholm
Region
Stockholm
Stockholms län
Sverige
Orgnr:
559118-7835
Grundat: 2017
Anställda: 2
Välkommen Getfound AB

Vi är ett konsultföretag med lång erfarenhet inom digital marknadsföring. Våra tjänster är specialanpassade för att tillmötesgå våra kunders behov i teknik, industri och tillverkningsindustrin.

Många av våra kunder säljer direkt via sin egen hemsida eller genom distributörer och ofta till marknader utanför Norden. Med vårat LIME nätverk (lokal in-market experts) kan vi erbjuda effektiv marknadsstrategi i Europa men också USA och andra exportmarknader.

Vi har lärt oss vilka de olika utmaningarna är i dessa branscher .
Vi vet också hur man omvandlar dessa till möjligheter genom effektiv marknadsföring – för att skapa fler framgångsrika affärer tillsammans med våra kunder.

Välkommen att kontakta oss

Kontakter

David Hällström
0793-474774

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2020-02-18
Sivers IMA lanserar spjutspetsteknologi med en ny 5G mmWave Dual Quad Beamformer ICLedande elbilsexperter startar konsultbolagGARO lanserar ny egenutvecklad snabbladdareStockholmsmässan byter bränsle och minskar sin klimatpåverkanGolvlim med 40% lägre koldioxidavtryck sätter ny standard i branschenSchneider Electric expanderar sitt partnernätverk ebm-papst nya fläkt AxiEco Protect har utvecklats för applikationer med krav på hög tryckstabilitetBulten lanserar BUFOeTorell Pump lanserar en ny excenterskruvpump för dosering
2020-02-17
Korrekt förberedelse och planering för topproduktionFlera möjligheter och ett större sortiment av KIPP KulspärrbultarNy katalog från DENIOS med miljösmart utrustning för kemikaliehanteringPumpstation för dränvatten Kährs lanserar den ultimata guiden för golv till detaljhandelnNorrbottens mest digitala byggföretagNya produkter till BMI Sveriges TaksäkerhetssystemVindkraften räcker för att ersätta kärnkraftBring satsar offensivt på e-handelArtificiell intelligens hittar sjukdomsrelaterade generEn supervecka i Linköping för miljönBlue Partner fortsätter att växa!CERTEX Svenska lanserar webshopE.ON och Trianon skapar omställning med mer förnybar energi2019: Ännu ett år av dynamisk tillväxt för arval
2020-02-14
Hanwha Cobots hos LichronLissmacs nyaste maskin SMD 335 Schneider Electric vinner guld för Mureva arbets­lampor LED i iF DESIGN AWARDNy hyresdepå för lyft­utrustning.85 % av eleverna har redan fått erbjudande om jobbMatHem bygger nytt, miljö­certifierat lager i LarsbodaBoden bygger för framtidenWürth ställer ut på Underhållsmässan 2020Besök Walraven på Nordbyggmässan!Nudging skapade säkrare byggarbetsplatsNy typ av konturmätning av gods Ökat intresse för Timbersports nybörjarläger – inte minst bland tjejer
2020-02-13
Produktnyhet Februari 2020 - Kulventil med högt handtagLys upp tillvaron i vintermörkret!Lätt, billigt att framställa och miljövänligt – ett nytt textilt material ser dagens ljusHydroscand utökar sortimentet med saneringssugslang M44Optimering på systemnivå gör internet energisnålareNytt eldrivet arbetsfordon gör fastighetsskötseln tyst och avgasfriSecure Meter AB säljer sin svenska undermätnings­verksamhet Cewe till Infometric ABTechbolaget Codemill tar in 30 miljoner och går globaltArbetsgivarna med de mest engagerade medarbetarna Konstfacks-elev vann skulpturtävling i Einar Mattssons kvarter SkulpturparkenXenits medarbetare får prestigefull utmärkelseTelenor Sverige och Ericsson rustar industrin för 5GECCO blixtljus klass 2 för dig med högre krav
2020-02-12
ABUS Kransystem ställer ut på Underhållsmässan i Göteborg 10-13 mars 2020Midroc deltar på Underhållsmässan!Energisnål pneumatisk närvarogivare lanseras med IO-linkDen är snabb, exakt och har låga vibrationer!Converflex väljer trygg fjärrvärme från ÖrnsköldsvikStor potential i den nya generationens elmätareByxan som förändrar förutsättningarnaAddSecure fortsätter att öka sin geografiska närvaro i EuropaeSite Power Systems får nya ägareProtolabs lanserar nya toleransgarantier för formsprutningSofthouse expanderar och växer ur 3 kontor samtidigtBesked från Mercedes-Benz, sopbilsfavoriten blir eldriven.Hydroscands SlangExpress växer i Malmö
Annonser