SÖNDAG 15 DECEMBER 2019

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Ny hemsida räcker inte för att nå ut på nya marknader

Över 70% av alla B2B köpare föredrar att använda internet för att hitta och samla in information om nya produkter och tjänster i köpprocessen.
Man kontaktar en säljare i ett betydligt senare skede än förut vilket gör att hemsidan blir en viktig del i säljarbetet säger David Hällström, VD på Getfound.

Offline aktiviteter som mässor, kalla samtal och traditionella medier har tappat mark senaste 10 åren vilket inte är helt oväntat. De flesta B2B köpare föredrar att använda digitala kanaler i köpprocessen.

Nuförtiden är sökmotorer som Google och Bing populära kanaler för att inhämta information men även företags webbplatser ligger högt upp på listan

Hur gör man då för att nå ut på nya marknader med en ny hemsida?
Att bara sätta upp en sajt på ett nytt språk räcker oftast inte på långa vägar. Här kommer några konkreta tips.


1. Val av domän

På internet används två typer av toppdomäner, dels de landsspecifika toppdomänerna som .se, .fi eller .dk och dels den typ av toppdomäner som kallas generiska toppdomäner där vi till exempel återfinner gamla klassiker som .com, .org och .net

Det gäller att man väljer rätt typ av domän för att maximera synligheten på de nya marknaderna. Det finns lite olika sätt att göra detta på beroende på hur många marknader man vill rikta sig mot och vilka domäner man redan äger i dagsläget.

Den bästa lösningen är oftast (men inte alltid) att använda en ny generisk toppdomän och sedan flytta över allt innehåll till denna ifrån befintlig domän. För att maximera synligheten är det oftast mer fördelaktigt att använda undermappar istället för subdomäner. Det är också viktigt att man inte glömmer att peka om alla sidor på den gamla domänen till den nya.


2. Innehåll på nya domänen

För att få ökad synlighet på en ny marknad så är det viktigt att man skapar innehåll av hög kvalitet på rätt språk. Ibland anlitar företag översättningsbyråer för att snabbt kunna producera texter till den nya webbplatsen. Detta kan vara en bra lösning men ofta så blir det inte helt bra eftersom det är svårt att översätta branschspråk. Vissa ord och utryck kan variera ganska mycket beroende på land. Ett bättre alternativ är oftast att hitta en lokal byrå som också förstår din bransch. Det är även viktigt att innehållet är SEO optimerat vilket leder till nästa punkt.


3. Sökmotoroptimering

Sökmotoroptimering är en del av digital marknadsföring och går ut på att anpassa webbplatsen och dess innehåll för att öka trafiken från sökmotorer som Google och Bing. Med gratisverktyget Sökordsplaneraren kan man se vilka sökningar som görs på Google för att hitta produkter och tjänster i olika branscher. Det gäller att matcha innehållet på webbplatsen med efterfrågan för att få in så mycket besökare som möjligt till sajten. Detta görs bland annat genom att optimera text, bilder, rubriker, länkar, meta data och mycket annat.


Det finns en mängd olika strategier för att få in fler besökare och leads på nya marknader. Getfound är experter på industrimarknadsföring och hjälper bolag att expandera i Norden, EU och Nordamerika. getfound.se/
Kontaktinformation
Postadress
Vasa­gatan 16
11120 Stockholm
Region
Stockholm
Stockholms län
Sverige
Orgnr:
559118-7835
Grundat: 2017
Anställda: 2
Välkommen Getfound AB

Vi är ett konsultföretag med lång erfarenhet inom digital marknadsföring. Våra tjänster är specialanpassade för att tillmötesgå våra kunders behov i teknik, industri och tillverkningsindustrin.

Många av våra kunder säljer direkt via sin egen hemsida eller genom distributörer och ofta till marknader utanför Norden. Med vårat LIME nätverk (lokal in-market experts) kan vi erbjuda effektiv marknadsstrategi i Europa men också USA och andra exportmarknader.

Vi har lärt oss vilka de olika utmaningarna är i dessa branscher .
Vi vet också hur man omvandlar dessa till möjligheter genom effektiv marknadsföring – för att skapa fler framgångsrika affärer tillsammans med våra kunder.

Välkommen att kontakta oss

Kontakter

David Hällström
0793-474774

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2019-12-09
​Högsta säkerhetsbetyg till Nya Renault CapturSkolan som tränar framtida ledare i InstalcoMagdalena Forsberg ny ambassadör för Mitsubishi MotorsBilhandlarnas vardag kommer att hetta till!Trästommar håller ställningarna inom nyproduktion av flerbostadshus3D-modellering med hög byggbarhetÅrets Byggchef 2019 är Jeanette Rhodin KörössyDriftsäkerhet
2019-12-06
Pro 2 - Klassledande strömförsörjningABB och Stena Recycling i nytt miljösmart samarbeteGerdau och SKF i avtal för att förbättra produktiviteten vid brasilianska stålverkNu är det nya majestätiska vattenkraftaggregatet Sofia igång i Åsens kraftverkNy dragtruck för trånga utrymmen: Jungheinrich EZS 130Elvaco breddar utbudet inom LoRaWAN – lanserar fyra nya mätarmoduler till värmemätareAldrig ett tomt batteri!TEKONF – ett kompetent företag inom teknisk konfektionVolvo Group Venture Capital investerar i programvara för autonom mobilitetWingårdhs Arkitekter flyttar till Varvsstaden
2019-12-05
Exacta har förvärvat samtliga aktier i 3P Logistic ABNy version av IRONCAD nu här!SSAB inleder studie i Finland för fossilfri ståltillverkningDe brinner för plåt och senaste teknikenInterroll trummotorer får EHEDG-certifiering för högsta hygienkrav AWS och Verizon levererar 5G Edge Cloud Computing tillsammansDan Nilsson ny standardiseringschef på SISFyra av tio småföretagare har ingen hemsidaSiemens bygger vätgas­anläggning för utsläppsfritt energisystemKraftig 18V kolborstfri gäng­stångskap med extra kraftAllt viktigare med miljö­certifierat byggmaterialSomfy lanserar radiatortermostat för det smarta hemmetStora kostnadsbesparingar efter uppgradering av kondensorer hos drygt 150 butikerProduktnyhet December 2019 - IndustrifördelareDynamics by Sigma öppnar i Storbritannien
2019-12-04
Iscar Chatterfree och Solidmill Damaskus Maskinskydd förvärvar leverantör – stärker sin ledande position i Sverige Troax skapar nya möjligheter – på längden och på höjdenBranäsgruppen startar ett vasst samarbete – tar bort plastsugrören4,5 miljoner till AI-forskning i NorrbottenNu blir det lättare att resa fossilfritt i JämtlandErik ska bidra till att utveckla svensk industriUppsala kommun vinner årets Biogasutmärkelse 2019Visma förvärvar fintech­bolaget InyettEasyfairs renodlar varu­märket Empack och lanserar nya mässan Logistics & AutomationDB Schenker startar nytt i åtta länderCaterpillar lanserar nya bandschaktaren Cat D5 och förenklad namnstruktur
2019-12-03
PR-Plast Investerar för en ljusare framtidMetal Work Sverige AB söker en driven säljareSvenska bilförare väljer helst Volvo V60Peab bygger ut SCAs sågverk i BollstabrukStröman Maskin AB är ny generalagent för Johnston och Beam i SverigePanasonic förvärvar finsk värmepump­verksamhet7 av 10 svenska hantverkare genomgår sällan eller aldrig säkerhetsutbildningar på arbetsplatsen Veeam förutspår teknologi­trenderna för 2020 De är nominerade till Träpriset 2020Rejlers förvärvar Elproj teknik ABVerkstäder uppmanas hjälpa bilägare som är oroliga för brandrisk!Årets XL-BYGG leverantör 2019Så skapar ni en hållbar affärsmodell i 5 stegKylkedjan TESAB växer!En ny generation av axialfläktarVi välkomnar Peter Benjaminsson som ny försäljningschef Bygg
Annonser