SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Optimizely utses till Ledare

För åttonde året i rad
Det Sverigegrundade martech-företaget Optimizely har utsetts till en ledare i 2025 Gartner® Magic Quadrant™ för Content Marketing Platforms. Gartner utnämner Optimizely som en ledare för åttonde året i rad*.

- Vår åttonde raka utnämning till ledare bekräftar att vi levererar det marknadsförare verkligen behöver i en Content Marketing Platform – snabbhet, säkerhet och effektivt samarbete.

Genom att integrera AI som ett nätverk av agenter automatiserar vi hela innehållsprocessen, vilket ökar teamens produktivitet. Vi känner oss hedrade över att återigen ha blivit erkända av Gartner och fortsätter att tänja gränserna så att våra kunder kan ligga steget före på även när marknaden förändras snabbt, säger Shafqat Islam, President, Optimizely.

Detta är ett av flera utmärkelser från analytiker som Optimizely fått på kort tid. Sedan december har Optimizely utsetts till ledare för sjätte året i rad** i 2025 Gartner® Magic Quadrant™ for Digital Experience Platforms, där bolaget placerats bäst för "Ability to Execute" och för "Completeness of Vision”. Optimizely utsågs även nyligen till ledare i 2025 Gartner® Magic Quadrant™ for Personalization Engines samt i The Forrester Wave™: Experience Optimization Solutions, Q4 2024. I den senare utvärderingen utnämndes Optimizely som den högst rankade lösningen inom både “Strategy” och “Current Offering”.

Enligt McKinsey, har AI-användningen har nästan fördubblats sedan 2023, och idag använder 65 % av organisationerna generativ AI på regelbunden basis. För att hjälpa marknadsförare att hålla jämna steg ökar Optimizelys integrerade AI-funktioner produktiviteten, sänker kostnaderna och gör det möjligt för team att skapa högkvalitativt innehåll snabbare, vilket ger dem en tydlig konkurrensfördel.

- Marknadsförare behöver mer än bara AI – de behöver AI som verkligen arbetar för dem. Därför integrerar vi AI-agenter i vår Content Marketing Platform för att automatisera komplexa uppgifter och eliminera tidskrävande arbete, utan att kompromissa med datasäkerheten. Med våra heltäckande funktioner får marknadsförare den insyn och flexibilitet de behöver genom hela innehållsprocessen, säger Rupali Jain, Chief Product Officer på Optimizely.

Läs mer om Optimizelys ledande position genom att ta del av 2025 Gartner Magic Quadrant for Content Marketing Platforms-rapporten här.

*Welcome (som förvärvades av Optimizely år 2021 och senare omprofilerades till Optimizely CMP) utsågs till ledare i Magic Quadrant for Content Marketing Platforms under 2018, 2019, 2020, 2021 och 2022, innan Optimizely fick samma erkännande 2023, 2024 och 2025.
**Episerver (som förvärvades av Optimizely år 2020, och senare omprofilerade sig till Optimizely) utsågs till ledare i 2021 och 2020 års Magic Quadrant for Digital Experience Platforms, innan Optimizelys erkännande år 2022, 2023, 2024 och 2025.

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-04-11
Montico får ny ägare – går in i Job SolutionAmazon satsar stort på nordisk vindkraft FPT Industrial i fokus på Rematec 2025 Din Maskin växlar upp med nya agenturer Lyckad omlokalisering – Så gör du rätt
2025-04-10
Conrit AB satsar på Correa bäddfräsSolkabel på returtrummaVikten av goda rutiner Soft Touch AB lanserar ny handskeinnovationVad används återvunnen betong till?
2025-04-09
Senaste nytt inom keramik från ISCARHydro levererar alumin­ium till megakatamaranDynaMate får Tillväxt­certifikat tredje åretHälsovård på arbets­platsen Bärga hem en legendar
2025-04-08
Hitta rätt maskin för era restprodukterEn central del av produktsäkerhetenTunna patchkablarVilket koncept är rätt för ditt kontor?Kingston lanserar ny Gen5 SSD för datacenter
2025-04-07
Varumärkets motorer tar ledningenEmil är Sveriges bästa unga plåtslagare 2025Train & Rail i Stockholm 6-8 maj