SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

ServiceNow lanserar Xanadu

Största AI-uppdateringen hittills
ServiceNow lanserar ny plattformsuppdatering med hundratals nya AI-funktioner och branschspecifika lösningar. Uppdateringen syftar till att öka produktiviteten för företag, bland annat genom AI-agenter och förbättrade verktyg för säkerhet och upphandling. ServiceNow fortsätter att vara en stark ledare inom generativ AI med den senaste plattformsuppdateringen, Xanadu, som lanserades den 10 september. Uppdateringen är företagets mest omfattande AI-satsning hittills och innehåller hundratals nya AI-funktioner, utökade partnerskap och branschspecifika lösningar, framtagna för att öka produktiviteten
inom företag.

Uppskalade AI-agenter dygnet runt
De nya funktionerna inkluderar AI-agenter med dygnet-runt-produktivitet, bland annat kommer ServiceNow stödja Agentic AI, vilket möjliggör ett sömlöst samarbete mellan AI och mänskliga agenter. Genom att använda avancerade resonemang baserat på företagsövergripande data kan ServiceNow AI-agenter utvecklas från enkla prompt-baserade funktioner till att erhålla en mer mänsklig förståelse. Med fortsatt bibehållen mänsklig övervakning för bättre styrning. Från november kommer de första användningsområdena för AI-agenter inom kundtjänst och IT-tjänster att kraftigt minska tiden för problemlösning och öka produktiviteten för mänskliga agenter. Ett arbetssätt som kommer växa kraftigt de kommande åren, enligt analysföretaget Gartner.

Ökad produktivitet och förbättrade kundupplevelser inom olika branscher
Xanadu-uppdateringen innebär dessutom en expansion av Now Assist-plattformen inom flera olika branscher med syftet att förbättra både produktivitet och kundupplevelser genom GenAI. Now Assist implementeras inom områden som telekom, media, teknik, finansiella tjänster, försäkringar och offentlig sektor.

Det hjälper exempelvis agenter att snabbt diagnostisera och lösa serviceärenden, sammanfatta komplexa tekniska problem och hantera tvister. Inom den finansiella sektorn underlättar det kundintroduktion och tvistlösning, medan det inom offentlig sektor effektiviserar hanteringen av viktiga tjänsteärenden. Samtidigt stärker ServiceNow sin position inom detaljhandeln genom att lansera nya lösningar som förbättrar butiksdriften och kundservicen – bland annat genom Retail Operations, som ger butikschefer och personal möjlighet att enkelt hantera dagliga uppgifter i butiken, som att rapportera trasiga POS-system eller genomföra öppnings- och stängningsrutiner.

Uppdateringen erbjuder också en integrerad utvecklingsmiljö (IDE) för snabbare utveckling, AIOps för bättre drift, och Service Reliability Management för snabbare problemlösning. Med
Now Assist Skill Kit kan företag skapa skräddarsydda AI-lösningar, och integrationen med Copilot för Microsoft 365 förbättrar medarbetarnas produktivitet.

Det övergripande målet med Xanadu-lanseringen är att förbättra produktiviteten, öka operativ motståndskraft och stärka medarbetarupplevelser inom IT, kundservice, upphandling och HR. De förbättrade AI-verktygen gör det enklare att automatisera uppgifter och skapa insikter från företagsdata. GenAI-teknologin kommer att effektivisera processer och förbättra
kundupplevelser inom flera sektorer, från detaljhandel till finansiella tjänster och offentlig sektor.

– Våra kunder är angelägna om att börja använda AI nu och förväntar sig mer från sina GenAI implementationer – mer produktivitet, mer personalisering och mer värde. Därför är vi fullt
fokuserade på att leverera en heltäckande plattformsupplevelse för våra kunder. Xanadu lanseringen är ett viktigt steg framåt i vår GenAI-strategi och ger företag möjlighet att snabbt
utnyttja GenAIs potential för att uppnå imponerande affärsresultat utan krångel, säger Jon Sigler, senior vice president, Platform and AI på ServiceNow.

Du kan läsa det globala pressmeddelandet i sin helhet här

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-10-08
Välkommen Mathias LundgrenNya banbrytande steg
2024-10-07
Så löser Siemens lagringsutmaningarBetalningsindustrin står inför en ny världsordning HMS Networks förvärvar PEAK-System Technik Nyheter från BrysselAWS skapar AI-driven superhjärna för Formel 1
2024-10-04
Moussi Montage lanserar ny serie Så kringgår spammarna skräppostfiltrenLeveransproblemen som hotar e-handelns tillväxtLanserar nya Optimizely Personalization Förvandlar kontor till nytt Scandic Go-hotell
2024-10-03
Moussi Montage Intro­ducerar nya fönstergaller Vinning satsar på "Närskrotat"OilQuick auktionerar ut rosa Grab John-skopa Gnosjö Automatsvarv­ning går mot strömmen Besök vår monter på Scanautomatic!
2024-10-02
Moussi Montage förbättrar smidstjänster The Future of Automation and DigitalizationOMP deltar i byggandet av en fiskväg Nytt strategiskt partnerskapASSA ABLOY på Skydd