SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Bluewater utser Fredrik till försäljningsdirektör EMEA

Företaget är redo för snabb global expansion
Bluewater, en världsledande leverantör av innovativa lösningar för vattenrening och drycker, är glada över att kunna tillkännage utnämningen av Fredrik Aminoff som försäljningschef för EMEA och andra nyckelmarknader, inklusive Sydostasien.

Med detta strategiska drag skapar Bluewater en solid grund för att utöka sin marknadsräckvidd och ytterligare stärka sin branschposition.

Baserat på Bluewaters huvudkontor i centrala Stockholm, tillför Aminoff en mängd erfarenhet och expertis till Bluewater, efter att ha utmärkt sig i försäljningsledande roller inom olika branscher.

Innan han började på Bluewater, ledde Aminoff betydande tillväxt och drev försäljningsframgångar som försäljningschef på ett multinationellt luftfiltreringsföretag.

Med sin beprövade meritlista av att leda högpresterande säljteam och skapa starka kundrelationer, är Aminoff redo att hjälpa till att accelerera Bluewaters försäljningstillväxt på nyckelmarknader.

Karin Kruse, vd för Bluewater Sverige, betonade vikten av Aminoffs roll.

-Vi är glada över att välkomna Fredrik Aminoff till Bluewater-familjen.

-Fredrik Aminoffs utnämning till försäljningsdirektör är ett strategiskt drag som understryker Bluewaters engagemang för att utöka sitt globala fotavtryck, särskilt i Europa och Mellanöstern.

Hon säger att hans omfattande försäljningserfarenhet och förståelse för vattenrening och dryckesindustrin kommer att vara avgörande i Bluewaters ambitiösa expansionsplaner.

-Med Fredrik i spetsen för vår försäljningsverksamhet i Europa och Mellanöstern är vi säkra på vår förmåga att driva nya affärsmöjligheter, stärka partnerskap och generera imponerande resultat, säger Kruse.

När den globala efterfrågan på rent vatten ökar, är Bluewater fast beslutet att leverera hållbara, smarta och effektiva lösningar för vattenrening och drycker för att möta konsumenternas och företagens föränderliga behov.

Aminoffs utnämning är i linje med Bluewaters övergripande strategi att utmana vattenindustrin, förändra liv genom att förvisa behovet av engångsplastflaskor och skydda planetens värdefulla men minskande vattenresurser.

Fredriks tidigare säljroller har omfattat positioner som försäljningschef i en Sports Marketing Business (ishockey), en bilparksverksamhet (BMW) och VP Sales Europe på QleanAir Scandinavia.<2}

Gift och har två barn, han är en inbiten golfspelare och tycker om att umgås med sin familj, gärna i skärgården.

För mer information: vänligen kontakta Fredrik direkt på fredrik.aminoff@bluewatergroup.com

BLUEWATER mediakontakt:

Dave Noble, Bluewater Chief Communications Officer, på David.noble@bluewatergroup.com eller +44 7785 302 694

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-05-02
Lanserar ny lösning för DLP- och generativ AILenovo stärker euro­peiskt hållbarhetsarbete Hälften av Europas intrång börjar interntLösningar för framtida datacenterutmaningarBlue Integrator 4.3
2024-05-01
En långvarig följeslagare i krävande arbetsmiljöer
2024-04-30
Trådlösa system ger helt nya möjligheter Maximera effektiviteten med motviktstruckarNy katalog från ChuckcenterKärlpress SVELOG 140 för matavfallDärför ska du prioritera service av dina truckar
2024-04-29
Container Basic Store för invallning av fat och IBC Ljustorn med IO-link Hur mycket kostar 3D-utskrift? Familjeägt företag satsar långsiktigt och hållbartNyckelbakterie upptäckt
2024-04-26
Länken i framgångsrikt partnerskapIndustridatorers roll i tuffa driftmiljöerSkyddsslang ECOLINEMjölby en av orterna som får ny utbildningsformCognizants innovations­program Bluebolt