SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Så får du ut det mesta av datadriven marknadsföring

Ger en förbättrad kundupplevelse
Data Cloud-företaget Snowflake släpper nu en rapport över hur verksamheter använder moderna datastackar för att skapa datadriven och engagerande marknadsföring samt ge en förbättrad kundupplevelse.

I flera år har marknadsavdelningar haft svårt att arbeta fram en enad syn på kunden och deras verksamhet, något som är avgörande för att driva målgruppsanpassad marknadsföring och mäta dess resultat. För att försöka kartlägga utmaningarna och framgångsfaktorerna har Snowflake analyserat nära 6000 verksamheter som använder Snowflakes Data Cloud tillsammans med egna MarTech-verktyg.

Bland resultaten framkommer:
• Endast hälften av dagens marknadsavdelningar har en enad syn på företagets kunder, och en lika stor andel är dessutom missnöjda med vad deras investeringar i olika analysprogram har genererat.
• De mest framgångsrika företagen väljer att använda de bästa existerande systemen snarare än att bygga egna lösningar helt från scratch. Hela 95,2 procent av företagen som analyserats använder minst ett, och 71 procent använder tre eller fler av de verktyg som undersöks i rapporten.
• Det finns sex olika grupper av kapaciteter som företag oftast investerar i när de bygger sina Data Stacks. Dessa är Analysteknik, Integration och modellering, Identitet och berikning, Aktivering och mätning, Business intelligence, och Datavetenskap och maskininlärning.

– Marknadsteam har länge haft svårt att arbeta fram en enda syn på kunden och deras verksamhet, vilket är avgörande för att skapa tilltalande marknadsföring och för att kunna mäta inverkan på viktiga KPI:er som försäljning, tillväxt och lönsamhet, säger Snowflakes Chief Marketing Officer, Denise Persson. Idag använder ledande organisationer ett antal verktyg bygger moderna datastackar för att kunna genomföra en framgångsrik och datadriven marknadsföring.

Att lyckas med sin marknadsföring 2022 kräver alltså databaserat underlag att fatta besluten på. Och ett effektivt tillvägagångssätt för att samla, sortera och analysera den stora mängd data man besitter om sina konsumenter. En datastack är ett steg i rätt riktning för att kunna lyckas med detta och Snowflakes Data Cloud är en ledande plattform att bygga grunden för detta på.

För mer information kan ni läsa rapporten i sin helhet här:
https://www.snowflake.com/resource/modern-marketing-data-capabilities/

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-04-23
Smarta produkter och tipsMercedes-Benz Lastbilar laddar med 1 000 kilowattPlan för hamnens systemvisningsprojekt!Speedheater lanserar FlexiarmenSolör Bioenergi deltar i EU-projekt
2024-04-22
Ny joystick gör jobbet enklareMekanisk delrenoveringLegendarisk maskin som går på vattenHLR-utbildning för före­tag inom industrivärlden NYHET! - Apparatskåp
2024-04-19
Swecon stödjer en hållbar racerbanaIndustrivågar är viktiga för modern produktionAI-förstärkt säkerhets­plattform visas av Cisco6 handfasta tips inför sjösättningenRamirent levererar till Vindpark Horshaga
2024-04-18
Revolutionerande kabelmärkningKorrekt test och mätning av kraftelektronikLär dig mer om magnetventilerFarlig växthusgas förbjuds i ställverk NYAB utför omfattande muddringsarbeten
2024-04-17
Skapa kompletta robotceller med 3D-CADWTS Machinery ingår partnerskapKomfort och ergonomi med Lännens grävlastare EdmoLift belönas med silver i EcovadisrankningElpriser i realtid när