SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Hon är bäst i Sverige på kundservice

Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare
Amanda Rosén från Kalmar, kundservicemedarbetare på Riksbyggen, är bäst i Sverige på att ta hand om kunder. Det visar en stor kartläggning från undersöknings- och analysbolaget Brilliant Future som helt och hållet bygger på objektiv data och omdömen från kunderna själva.

En ny undersökning från Brilliant Future visar vem som är bäst i Sverige på kundservice. Sammanlagt ligger cirka 2,3 miljoner svar från kundundersökningar till grund för resultatet, och bland cirka 10 000 kundserviceagenter toppar Amanda Rosén på Riksbyggen listan.

- Sedan dagen jag upptäckte kundservice har jag nördat ner mig i ämnet. Jag drivs av att vilja hjälpa andra och jag använder mig av kundserviceundersökningar som ett verktyg för att hela tiden skruva och förbättra mig. Mitt tips till andra är att påminna sig om att det är en ynnest att få prata med så många olika människor, att förstå att du i princip får kliva in i någon annans sfär för några minuter, säger Amanda Rosén, kundservicemedarbetare på Riksbyggen.

Trots en tuff period för både bolag och kunder inom bygg och fastighet spirar kundernas upplevelse av Amanda.

- Att visa engagemang och skapa trygghet från start är helt avgörande. I utmanande lägen fokuserar jag på det som är positivt och vad som är nästa steg. Att ständigt tänka framåt och inte bakåt. Något som också varit helt avgörande är stödet från mina kollegor, tipsen vi ger varandra dagligen för att samtalen ska kännas givande och jobbet drivande, säger Amanda Rosén.

Data från Brilliant Future visar gång på gång att de organisationer som har ett högt medarbetarengagemang har fler lojala kunder än de organisationer som har ett lågt medarbetarengagemang.

- Kundservice har en oerhört viktig roll i den direkta kontakten med organisationens kunder. Det är tunga ekonomiska tider för många organisationer nu och därför är kundservice roll avgörande för att säkra kundlojalitet. Att använda de insikter som feedback från kunder ger och utveckla kundupplevelsen utifrån dessa gör att man ständigt kan vara proaktiv och snabbt agera på områden som behöver utvecklas, säger Ulrika Jonsson, vd på Brilliant Future.

Om utmärkelsen ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”:
● Utmärkelsen tilldelas den person som med sitt stora engagemang har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.
● Över 2,3 miljoner kundundersökningar ligger till grund för beslutsunderlaget.
● Insamlingen av data har pågått sedan 1 januari 2023 och har samlats in under hela året.

För mer information, kontakta:
Alexandra Vass, presskontakt, Brilliant Future
alexandra@aderstennorlin.com / +46 (0) 70-771 51 65

www.brilliantfuture.se

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-04-23
Smarta produkter och tipsMercedes-Benz Lastbilar laddar med 1 000 kilowattPlan för hamnens systemvisningsprojekt!Speedheater lanserar FlexiarmenSolör Bioenergi deltar i EU-projekt
2024-04-22
Ny joystick gör jobbet enklareMekanisk delrenoveringLegendarisk maskin som går på vattenHLR-utbildning för före­tag inom industrivärlden NYHET! - Apparatskåp
2024-04-19
Swecon stödjer en hållbar racerbanaIndustrivågar är viktiga för modern produktionAI-förstärkt säkerhets­plattform visas av Cisco6 handfasta tips inför sjösättningenRamirent levererar till Vindpark Horshaga
2024-04-18
Revolutionerande kabelmärkningKorrekt test och mätning av kraftelektronikLär dig mer om magnetventilerFarlig växthusgas förbjuds i ställverk NYAB utför omfattande muddringsarbeten
2024-04-17
Skapa kompletta robotceller med 3D-CADWTS Machinery ingår partnerskapKomfort och ergonomi med Lännens grävlastare EdmoLift belönas med silver i EcovadisrankningElpriser i realtid när