SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

SAS Customer Intelligence 360 nu tillgängligt

På AWS Marketplace
AWS Marketplace-kunder har nu tillgång till SAS Institutes analysverktyg SAS Customer Intelligence 360. Något som ger fler företag möjlighet att använda sig av avancerad dataanalys och realtidspersonalisering i sin marknadsföring.

SAS Customer Intelligence 360 finns nu på AWS Marketplace, en digital katalog med tusentals digitala lösningar från oberoende programvaruleverantörer. AWS Marketplace gör det enkelt att hitta, testa, köpa och distribuera programvara som körs på Amazon Web Services (AWS).

SAS Customer Intelligence 360, ett analysverktyg som hjälper företag till förstärkta kundupplevelser världen över, rankas som en ledande lösning av oberoende analytiker.

– SAS Customer Intelligence 360 är en branschledande lösning som under många år hjälpt marknadsförare skapa effektiva kampanjer tack vare AI och realtidsanalys. På AWS är vi mycket glada över att kunna erbjuda den här prisbelönta lösningen till våra kunder globalt, säger Mona Chadha, Director of Infrastructure, Category Management and Partner Development på AWS.

– Att göra SAS Customer Intelligence 360 tillgängligt på AWS Marketplace är ett viktigt steg för båda företagen. AWS ger sina kunder ökad tillgång till förbättrade martech-funktioner och SAS Institute får en ny försäljnings- och distributionskanal. Det är en win-win som gör det möjligt för båda organisationerna att bidra med modern teknik för att leverera de bästa digitala kundupplevelserna för sina användare, säger Gerry Murray, Marketing and Sales Technology Research Director på analysföretaget IDC.

SAS Customer Intelligence 360 riktar sig till företag som vill nyttja de möjligheter som modern digital marknadsföring erbjuder och är därför specialbyggt för detta ändamål. Tjänsten kan omvandla data till insikter och erbjuder omfattande funktioner för planering, beslutsfattande och aktivering i realtid som leder till bättre kundupplevelser.

Exempel på organisationer som använder SAS Customer Intelligence 360 är Telenor, Världsnaturfonden och basketlaget Orlando Magic.

– Många företag kommer förhoppningsvis att dra nytta av att SAS Customer Intelligence 360 nu finns på AWS Marketplace. Det innebär att SAS lösningar görs tillgängliga för nya kund- och användargrupper, avslutar Thomas Karlsson, Senior Advisor Customer Experience på SAS Institute.

Läs mer om AWS Marketplace for SAS Customer Intelligence här.

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-04-24
Ifö presenterar TurboFlushVeeam förvärvar Coveware Hexagon och Dragos tecknar partneravtal Edströms Verktyg förvär­var JPD VerktygsteknikIngår partnerskap med Nozomi Networks
2024-04-23
Reality Capture Från isen till affärslivetVisste du det här om magnetventiler?Panasonic anställer ny medarbetare i SverigeCognizant och Microsoft utökar AI-partnerskap
2024-04-22
Ny joystick gör jobbet enklareMekanisk delrenoveringLegendarisk maskin som går på vattenHLR-utbildning för före­tag inom industrivärlden NYHET! - Apparatskåp
2024-04-19
Swecon stödjer en hållbar racerbanaIndustrivågar är viktiga för modern produktionAI-förstärkt säkerhets­plattform visas av Cisco6 handfasta tips inför sjösättningenRamirent levererar till Vindpark Horshaga
2024-04-18
Revolutionerande kabelmärkningKorrekt test och mätning av kraftelektronikLär dig mer om magnetventilerFarlig växthusgas förbjuds i ställverk NYAB utför omfattande muddringsarbeten