SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

PTC tar nya steg för miljömässig hållbarhet

Dessutom utökar PTC sina relationer med Ansys och aPriori
PTC förbinder sig att följa Science Based Targets-initiativet; utökar relationerna med Ansys och aPriori för att utveckla miljömässiga hållbarhetserbjudanden för tillverkare.

PTC (NASDAQ: PTC) tillkännagav idag nya initiativ som en del av sina åtaganden inom miljömässig hållbarhet. PTC har undertecknat Science Based Targets-initiativet (SBTi), som handlar om både kortsiktiga utsläppsminskningar och långsiktiga mål för netto-noll. Dessutom utökar PTC sina relationer med Ansys och aPriori för att stödja tillverkarnas miljömässiga hållbarhetsmål inom områdena produktdematerialisering och tillverkningseffektivitet.

"PTC:s SBTi-åtagande är bottnat i vår övertygelse att det är rätt sak att göra när vi ser effekterna av klimatförändringarna", säger Catherine Kniker, chefstrateg och marknadsföringsansvarig, på PTC. "Det är också en del av ett bredare åtagande som vi gör med våra tillverkande kunder, då vi kommer att minska vårt eget fotavtryck på ett sätt som överensstämmer med deras miljömässiga hållbarhetsmål."

Parallellt med sina SBTi-åtaganden breddar PTC metoderna som kan användas för att stödja tillverkarnas ansträngningar att minska sina produkters miljöavtryck. Det mesta av en produkts miljöavtryck bestäms i designstadiet, där beslut fattas om material, tillverkningsbarhet, potential för cirkuläritet och mycket annat. PTC gör det möjligt för tillverkare att ta itu med dessa fotavtrycks-överväganden med sina branschledande programvaror för produktdesign och livscykelhantering och genom nya partnerintegrationer med Ansys och aPriori.

PTC och Ansys, som har samarbetat i flera år kring produktdesign och simuleringsprogram, kommer att driva mer integrerade arbetsflöden mellan PTC:s Creo® (CAD/design)- och Windchill® (PLM)-programvaror och Ansys lösning för materialinformations-hantering, Ansys Granta MI. Dessa arbetsflöden förväntas göra det lättare för designingenjörer att bedöma hur materialen som används i en produkt påverkar produktens prestanda, kolinnehåll och återvinningsbarhet, vilket gör det möjligt för gemensamma kunder att utveckla både mer hållbara och högpresterande produkter.

"Vi är mycket nöjda över att kunna fortsätta med mer integrerade materialhanterings- och hållbarhetsarbetsflöden tillsammans med PTC, med det som bygger på de befintliga Ansys Granta-kopplingarna till Creo och Windchill", säger Mark Hindsbo, Vice President och General Manager för produkter, på Ansys. "Dessa arbetsflöden hjälper ingenjörer att balansera prioriteringar för prestanda och miljöpåverkan när de designar produkter, genom att tillhandahålla förutsägbar korrekt, spårbar och tillförlitlig materialinformation mellan företag."

När det gäller PTC och aPriori kommer man att sträva efter ökad interoperabilitet mellan Windchill och aPrioris aP Pro-, aP Design- och aP Generate-programvara. Tillsammans gör dessa lösningar det möjligt för designers att granska konstruktioner i CAD och kopplat till PLM och via detta generera rapporter för delkostnader, tillverkningsbarhet och miljöavtryck. Om ändringar krävs kan aPrioris programvara generera rekommendationer för förbättringar för designers. Denna process kan öka sannolikheten för att förändringar görs innan alltför höga kostnader och fotavtryck görs.

"Tillverkare idag står inför konstant press att parallellt öka lönsamheten och hållbarheten", säger Stephanie Feraday, VD och koncernchef, på aPriori. "aPriori är unikt positionerat för att tillhandahålla automatiserade tillverkningsinsikter för att minska kostnaderna, minska koldioxidutsläppen och förbättra produktiviteten, från tidig produktdesign till produktion. Att utöka vår PTC-relation kommer att hjälpa PTC:s kunder att dra nytta av hela bredden av vår kapacitet, och deras PTC-investeringar, för att fatta produktbeslut snabbt och säkert."

"Miljömässig hållbarhet är en högsta prioritet för många tillverkningsföretag, och vi tror att PTC och partners som Ansys och aPriori har en meningsfull roll att spela för att minska det totala fotavtrycket för de produkter som vi använder varje dag", fortsatte Kniker. "Detta är en verklig marknadsmöjlighet för PTC, våra partners och våra kunder, men ännu viktigare är det ett meningsfullt arbete som påverkar mer än affärer."

Presskontakt
Corporate Communication
Jacqui Cook
jcook@ptc.com
Kontaktinformation

Northern Link PR i Sverige AB

Postadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Besöksadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Region
Stockholm
Stockholms län
Sverige
Organisationsnummer:
556834-7198
Grundat: Ej angivet
Anställda: Ej angivet
Välkommen till Northern Link PR.

Vi hjälper företag med nordiska ambitioner.
När det gäller PR och kommunikation, strävar Northern Link PR att vara det bästa valet för företag med svensk eller helt nordiska ambitioner.

Vi ser vikten av meddelanden, strategi och taktik som är nära i linje med dina affärsmål. Därför har vi etablerat kompetens inom en rad tjänster som kan utvecklas och anpassas beroende på din unika situation.

Välkommen att kontakta oss.

Kontakter

Henrik Aare
Kontaktperson
070-598 22 82

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-06-12
Splunk lanserar avan­cerade AI-förbättringar Ny serie av svarta beslag förenar stil och styrkaKommuninvest emitterar 4,5 miljarder kronorTCS lanserar banbrytande plattform för generativ AIRexel driver på för en hållbar framtid
2024-06-11
Befintlig produkt, men i nytt material Volvo CE presenterar utökad flottaMagasinera i StockholmHLR utbildning StockholmFiberlaserteknik i plåtbearbetningsindustrin
2024-06-10
Kunderna är dom bästa ambassadörerna!Volvo CE utökar sortimentetMilltool fortsätter sin etablering Förstå hur TIG-svetsning fungerar IEC 62 433 höjer säkerheten
2024-06-07
Det du behöver veta om Tablet PCs Effektiva tjänster för industrirör Lanserar en AI-assisterad säkerhetsplattformGetacs robusta mobila arbetsstationSofting Industrial intro­ducerar edgeConnector
2024-06-05
Harts 3D-utskriftStegar med plattformBelysning och indikator i samma enhetBystronic väljer Water Jet Sweden Nu introduceras en ny lanseringskampanj