SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Zoom presenterar nya funktioner

Som underlättar hybridarbete
Framöver kommer Zoom-användare att få tillgång till nya funktioner för mail- och kalenderplanering, virtuell co-working, online-coaching och en chatbot-kanal. Plattformen blir därmed ännu mer användbar för företag som har infört en hybrid arbetsmodell.

Stockholm, 10 november 2022 – Zoom presenterar inom kort flera nya kommunikations- och samarbetslösningar för att underlätta hybridarbete. Lanseringen kommer att ske i samband med Zooms årliga event "Zoomtopia" i mitten av november, vilken för första gången någonsin arrangeras via företagets nätverksfunktion Zoom Events. De nya funktionerna innebär att Zoom-användare kan få tillgång till mail- och kalenderplanering, virtuell co-working, online-coaching, och en chatbot-kanal.

”Framtidens arbetsliv är fullt av förändringar och nya arbetssätt, vilket ställer helt nya krav på företagen. Enkelhet är kärnan i allt vi gör och det har blivit ännu viktigare på den hybrida arbetsplatsen. Zoom-plattformen har snabbt utvecklats från att vara en mötesapp till att bli en heltäckande samarbets- och kommunikationsplattform. Därför är det ett helt naturligt steg i vår utveckling att lansera nya funktioner och förbättringar som kan främja den hybrida arbetsupplevelsen,” säger Ole Mygind, försäljningschef för Zoom i Norden och Benelux.

De nya funktionerna gör det möjligt för användare att exempelvis samarbeta, optimera arbetsflöden, samt främja diskussioner och grupparbeten under ett online-möte. Plattformen är därför ett särskilt effektivt verktyg för företag som har infört en hybrid arbetsmodell.

Skräddarsydda mötesupplevelser och utökat kommunikationsvärde
Zoom tillkännager även förbättringar för utvecklare som använder Zoom Apps SDK (Software Development Kit) – en funktion som ger dem de resurser och den infrastruktur som behövs för att bygga appfunktioner för Zoom.

Dessutom förbättrar Zoom sin Zoom Developer-plattform, för att ge utvecklare möjlighet att installera sina egna administratörsgodkända appar på användarnivå, samt att kunna se sina färdiga appar på Zoom App Marketplace. Satidigt stärks Zoom Apps-funktionen för att ge utvecklare möjligheten att ansluta appar till alla sina arbetsflöden. Faktum är att utvecklare nu kan utforma sin integration direkt och utöka den över hela Zoom-produktlinjen.

De nya funktionerna
Zoom One låter användare välja mellan följande sex funktioner efter behov:
• Zoom Mail och Calendar (beta-lansering) ger användare tillgång till sin mail och kalender utan att behöva lämna Zoom-plattformen. Populära mail- och kalendertjänster kommer att integreras direkt i Zoom, så att användare snabbare kan överblicka sin kommunikation och planering. Med Zoom Mail Service kan användare skicka end-to-end-krypterade e-postmeddelanden till andra Zoom-användare. Zooms mail- och kalenderfunktion lanseras i beta.
• Zoom Spots är Zooms virtuella co-working-funktion. Här får användarna tillgång till ett virtuellt rum integrerat i plattformen, som syftar till att främja diskussioner och virtuella arbetsgruppers samverkan.
• Zoom Virtual Agent inkluderar en intelligent AI- och chatbot-funktion som genom språkbearbetning och maskininlärning reducerar manuellt arbete, samt gör det snabbare och enklare att omgående lösa uppgifter åt kunder. Zoom Virtual Agent arbetar dygnet runt på flera supportkanaler för att leverera snabba och personliga kundupplevelser, samt effektivisera arbetsuppgifter. Zoom Virtual Agent kommer att finnas tillgänglig från början av 2023. Funktionen kan integreras med Zoom Contact Center och kommer även att erbjudas som en fristående chatbot-funktion.
• Zoom One är en allt-i-ett-kommunikationsplattform som har samlat chattfunktionen, telefoni, whiteboard och virtuella möten.
• Zoom IQ Virtual Coach kan simulera fysiska arbetssituationer, vilket möjliggöt för t ex säljare att förfina en presentation i ett utbildningsforum, samt få feedback och råd mm.

Läs gärna mer om de nya funktionerna här.

För mer information, samt för anmälan till "Zoomtopia"-eventet 17 november, vänligen kontakta:

Henrik Aare, Northern Link PR
Mail: henrik@nlpr.se
Tlf.: +46 70 598 22 82
Kontaktinformation

Northern Link PR i Sverige AB

Postadress
Banér­gatan 12
11523 Stockholm
Region
Stockholm
Stockholms län
Sverige
Organisationsnummer:
556834-7198
Grundat: Ej angivet
Anställda: Ej angivet
Välkommen till Northern Link PR.

Vi hjälper företag med nordiska ambitioner.
När det gäller PR och kommunikation, strävar Northern Link PR att vara det bästa valet för företag med svensk eller helt nordiska ambitioner.

Vi ser vikten av meddelanden, strategi och taktik som är nära i linje med dina affärsmål. Därför har vi etablerat kompetens inom en rad tjänster som kan utvecklas och anpassas beroende på din unika situation.

Välkommen att kontakta oss.

Kontakter

Jan Fredriksson
+46 70 716 00 68

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2025-06-25
Sveriges beredskap mot cyberhot
2025-06-24
Busch lanserar COBRA DH‑vakuumserieMoussi Montage lanserar stilrena gallerdörrarHar du en favorit bland våra bästsäljare?HMS lanserar Red Lion® och N‑Tron®Så förbättrar RAG dina AI-resultat
2025-06-23
Fordonskameror ökar säkerhet för allaCognizant och Google i AI-samarbeteNya Plug&Safe serien Industrisäljare söks
2025-06-19
Scantruck AB på Brunnby LantbrukardagarEn svensk kulturskatt letar ny hamnPaul‑Henri Geisler blir Wibe Groups nye VDSvenska startups bäst på AIEnergidata driver affärer och hållbarhet
2025-06-18
Effektiva produkter för rostborttagning!HEIDENHAIN på AUTOMATICA 2025Hydro lyfter återvinning i KöpenhamnPronto-250-EZ mäter lasereffekt exaktMoussi lanserar fönstergaller med stil