SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

HubSpot kryddar sin plattform med nya verktyg för maskininlärning, försäljning och konversationer

De nya lösningarna på HubSpots marknadsföringsplattform inkluderar ett nytt maskininlärningsverktyg för att ta bort dubbletter av kontakter, samt en utökad funktionalitet för Sales Hub Professional- och Hubspot-konversationsverktyget.
Stockholm, 15 oktober 2019 – Marknadsföringsplattformen HubSpot presenterar flera nya funktioner, som ska ge kunderna förbättrad funktionalitet, större tillförlitlighet och en mer sofistikerad användarupplevelse över hela HubSpot-plattformen. De nya funktionerna är utvecklade och baserade på idéer och förslag från kunderna själva.

– Vi får varje år in hundratals förslag från våra kunder kring nya lösningar och funktionaliteten på våra idéforum, recensionsajter och kundsamtal, säger Christoffer O’Donnell, SVP of Product på Hubspot. Detta är ett direkt resultat av kundernas återkoppling.

Minskad friktion i kundupplevelsen
Möjligheten att ta bort kontaktdubbletter var den näst mest efterfrågade funktionen i HubSpots idéforum under det senaste året. Datadubbletter leder till ineffektivitet, både internt och för slutkunden. 72% av säljare spenderar upp till en timme per dag på datainmatning och sammankoppling av kontaktuppgifter. Trots detta förbises många dubbletter, vilket leder till att kunderna får se eller höra flera likadana marknadsföringsmeddelanden. För att underlätta processen har HubSpot nu skapat ett nytt datahanteringsverktyg för att eliminera dubbletter som använder maskininlärning för att hitta och hantera dubblerade kontaktposter eller företagsdata. Verktyget blir smartare då det får större datamängder att arbeta med, vilket skapar en sömlös upplevelse för både den interna arbetsgruppen och deras kunder.

Det nya dubbletthanteringsverktyget finns tillgängligt för alla Professional- och Enterprise-kunder över samtliga tre hubbar.

Förutom det nya hanteringsverktyget för dubbletter, anammade HubSpot även kundernas feedback kring smidigare redigeringsmöjligheter i e-post-funktionen och kunskapsbasen, genom att där addera dussintals drag-and-drop-mallar. Med förbättrad formatering och ökad användarvänlighet är båda funktionerna nu optimerade för enkel och snabb redigering. Kunskapsbasens redigeringsverktyg finns nu tillgängligt för alla Service Hub Professional- och Enterprise-kunder, medan e-postredigeraren finns tillgänglig över Marketing Hub Starter, Professional och Enterprise.

I år planerar HubSpot att förbättra funktionalitetet i sina Sales Hub Professional- och Marketing Hub Starter-verktyg, genom att utvidga omfattningen av dessa produkter för att hjälpa fler verksamheter att växa. Nya funktioner i Sales Hub Professional planeras inkludera:

• eSignature-funktionalitet som sparar dyrbar tid som tidigare använts för att skriva ut och skicka papperskopior av kontrakt och andra formulär.
• Beräknade egenskaper som automatiskt fylls med data från andra formulärfält.
• En "Köp nu”-upplevelsefunktion som gör det möjligt för kunder att skapa en uppmaning som direkt kopplar en produkt i deras katalog till ett online-köp i Stripe.

Erbjuder mer funktionalitet och smidigare verktyg
HubSpots kostnadsfria konversationsverktyg har utvecklats avsevärt under det senaste året. Sedan dess lansering i augusti 2018 har HubSpot förbättrat användbarheten över flera produktfunktioner, inklusive enhetliga trådvyer, e-postmeddelanden med kickback på biljetter, supportformulär i konversationsinkorgen mm.

Om HubSpot
HubSpot (NYSE: HUBS) är en ledande marknadsföringsplattform utformad för att hjälpa företag att växa. Sedan starten 2006 har HubSpot fokuserat på att företag ska kunna jobba mer med inbound-marknadsföring. Idag använder fler än 60 500 kunder i fler än 100 länder HubSpots plattform i sitt arbete med att attrahera och engagera kunder. HubSpot-plattformen omfattar Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub och en gratis version för CRM, vilka alla hjälper kunderna att växa.

HubSpot har uppmärksammats som “top place to work” av Glassdoor, Fortune, The Boston Globe och The Boston Business Journal. Huvudkontoret ligger i Cambridge, MA och företaget har kontor i Dublin, Singapore, Sydney, Tokyo, Berlin, Bogotá, Paris och Portsmouth, NH.

För mer information, se gärna: www.hubspot.com.
Kontaktinformation

Northern Link PR i Sverige AB

Postadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Besöksadress
Kungs­gatan 60
11122 Stockholm
Region
Stockholm
Stockholms län
Sverige
Organisationsnummer:
556834-7198
Grundat: Ej angivet
Anställda: Ej angivet
Välkommen till Northern Link PR.

Vi hjälper företag med nordiska ambitioner.
När det gäller PR och kommunikation, strävar Northern Link PR att vara det bästa valet för företag med svensk eller helt nordiska ambitioner.

Vi ser vikten av meddelanden, strategi och taktik som är nära i linje med dina affärsmål. Därför har vi etablerat kompetens inom en rad tjänster som kan utvecklas och anpassas beroende på din unika situation.

Välkommen att kontakta oss.

Kontakter

Henrik Aare
Kontaktperson
070-598 22 82

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-04-23
Smarta produkter och tipsMercedes-Benz Lastbilar laddar med 1 000 kilowattPlan för hamnens systemvisningsprojekt!Speedheater lanserar FlexiarmenSolör Bioenergi deltar i EU-projekt
2024-04-22
Ny joystick gör jobbet enklareMekanisk delrenoveringLegendarisk maskin som går på vattenHLR-utbildning för före­tag inom industrivärlden NYHET! - Apparatskåp
2024-04-19
Swecon stödjer en hållbar racerbanaIndustrivågar är viktiga för modern produktionAI-förstärkt säkerhets­plattform visas av Cisco6 handfasta tips inför sjösättningenRamirent levererar till Vindpark Horshaga
2024-04-18
Revolutionerande kabelmärkningKorrekt test och mätning av kraftelektronikLär dig mer om magnetventilerFarlig växthusgas förbjuds i ställverk NYAB utför omfattande muddringsarbeten
2024-04-17
Skapa kompletta robotceller med 3D-CADWTS Machinery ingår partnerskapKomfort och ergonomi med Lännens grävlastare EdmoLift belönas med silver i EcovadisrankningElpriser i realtid när